InfrastrukturaKolejeWszystko

Umowa na modernizację odcinka linii Warszawa – Radom podpisana

Modernizacja 27 km linii kolejowej wraz z przebudową peronów i układu torowego na szlakach i stacjach to główne założenia podpisanej 27 lipca 2015 r. umowy na modernizację trasy między stacjami Warszawa Okęcie i Czachówek Południowy. Po zakończeniu inwestycji pociągi na znacznej części odcinka przyspieszą do 160 km/godz., a pasażerowie skorzystają z nowych, wygodnych peronów.

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy Okęcie przez Piaseczno do Czachówka zakłada rozbiórkę i budowę nowych torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej. Przebudowany zostanie także układ torów na stacjach Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy.

W ramach modernizacji przebudowane zostaną wszystkie perony na stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy oraz na przystankach: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne, Ustanówek oraz Czachówek Górny. Zostaną one wyposażone w wiaty i będą łatwo dostępne oraz bezpieczne dla osób niepełnosprawnych. Plan robót zakłada budowę kładki dla pieszych na stacji Warszawa Okęcie i przebudowę kładki na stacji Piaseczno. W Czachówku Południowym powstanie przejście podziemne.

Inwestycja będzie się wiązała z przebudową wszystkich istniejących przejazdów kolejowych. Efektem będzie usprawnienie transportu drogowego i poprawa bezpieczeństwa. Kierowcy będą mogli skorzystać z odnowionych i przebudowanych wiaduktów drogowych oraz z jednego nowego, który powstanie w pobliżu przystanku osobowego Warszawa Jeziorki.

Modernizacja odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy jest realizowana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom LOT (A, B, F)”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Podpisana dziś umowa o wartości 462 mln zł zakłada opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót budowlanych. Jest to trzeci kontrakt na modernizację trasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Pierwsze dwa dotyczą zaprojektowania i budowy systemu sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji stacji Radom.

W najbliższych miesiącach PKP PLK chce ogłosić przetargi na kolejne fragmenty trasy między Czachówkiem a Warką oraz Warką a Radomiem. Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/h na 93 procentach długości, planowane jest w perspektywie finansowej UE 2014 – 2020.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju


Powiązane artykuły

Dywersji na kolei ciąg dalszy. Pociąg zatrzymał się w Puławach

Po niedzielnym zdarzeniu do kolejnego aktu dywersji doszło w poniedziałek, na tej samej trasie, tym razem w Puławach. Sabotażyści zarzucili...
Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...
System e-TOLL na autostradzie, Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rząd rozszerza sieć dróg płatnych. Firmy transportowe zapłacą więcej

Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć system e-TOLL o kolejne 645 kilometrów dróg oraz podnieść bazową stawkę opłat. Zmiany nie obejmą kierowców...

Udostępnij:

Facebook X X X