AlertWszystko

Urząd Morski i Polskie LNG dementują informacje o błędach przy budowie falochronu gazoportu w Świnoujsciu

Ujście Świny. Fot. Wikimedia Commons

Ujście Świny. Fot. Wikimedia Commons

Według Urzędu w artykule „Gazoport bezużyteczny?” opublikowanym wczoraj w „Polsce The Times” podano nieprawdziwe informacje mówiące, że falochron osłonowy gazoportu w Świnoujściu powstał niezgodnie ze sztuką budowlaną i że jego wykonanie nie gwarantuje, iż będzie trwały.

„Wszelkie zmiany wprowadzone w stosunku do pierwotnych rozwiązań projektowych są z nimi technicznie równoważne i w żaden sposób nie pogarszają parametrów falochronu. Nieprawdą jest, że przy budowie falochronu zastosowano jakiekolwiek odpady. Inwestycja była kontrolowana w 2013 roku przez Najwyższą izbę Kontroli, która nie stwierdziła żadnych nieprawidłowości” – napisano w sprostowaniu Urzędu Morskiego w Szczenicie.

Informacje przedstawione w artykule nie polegają na prawdzie – twierdzi Polskie LNG. Informacje te pochodzą z 2011 roku i były wielokrotnie dementowane i wyjaśniane przez spółkę, Nadzór Inwestorski oraz konsorcjum odpowiadające za realizację inwestycji, na czele z włoską firmą Saipem. Polskie LNG poinformowało CIRE, że zbiornik magazynowy LNG nigdy nie był pęknięty. Powołuje się przy tym, na informację prasową, jaką w grudniu 2011 r. wydał Nadzór Inwestorski, realizowany przez renomowany i wyspecjalizowany podmiot – Atkins (obecnie Multiconsult AS): „Szczelina, o której mowa w publikacji, nie jest uszkodzeniem ściany żelbetowej. Powstanie jej było przewidziane i było wynikiem przerwy technologicznej, podczas której zamontowano wewnętrzny stalowy element obwodowy. Wszystkie czynności zostały wykonane zgodnie z uzgodnioną technologią i pod właściwym nadzorem.”

Do zagadnienia, jak podkreśla spółka, w grudniu 2011 roku odnosiło się także konsorcjum realizujące inwestycję, na czele z włoską firmą Saipem: „Rysa jest stykiem technologicznym, który jest wynikiem połączenia stalowej marki poziomej z elementami zbrojenia i betonu, w efekcie przerwy technologicznej potrzebnej na montaż tego wielkogabarytowego elementu konstrukcyjnego. Cały proces budowlany, od powstania dokumentacji projektowej, jakościowej i bezpieczeństwa, jest prowadzony przez doświadczonych specjalistów z dziedziny budowy terminali LNG oraz nadzorowany zgodnie z obowiązującym prawem i jako taki zapewnia bezpieczeństwo przechowywania gazu w terminalu.”

Źródło: CIRE.PL


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

Hejt wymierzony w Najprzedszkole

We Wrocławiu matka czteroletniego chłopca, zorganizowała internetową nagonkę na prywatne przedszkole. Gdy dyrekcja rozwiązała z nią umowę, media rozpisały się...
TOP Tygodnia. Grafika: Freepik/BiznesAlert.pl

TOP Tygodnia BiznesAlert.pl. Zobacz najpopularniejsze teksty mijającego tygodnia

Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych komentarzy i opinii mijającego tygodnia (1.03-07.03.2025 roku).

Udostępnij:

Facebook X X X