icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Amerykanie karzą Rosjan za omijanie sankcji wobec Wenezueli

Poza barką Fortuna, która jest zaangażowana w budowę gazociągu Nord Stream 2, na tej samej liście sankcji zgodnej z zapisami ustawy CAATSA, znalazły się dwa tankowce pływające pod rosyjską banderą i jedna rosyjska firma. Została ona ukarana za obchodzenie amerykańskich sankcji nałożonych na handel wenezuelską ropą.

Kara za omijanie sankcji

Firma Rustanker oraz dwa tankowce klasy Aframax o nośności 105 tys. ton oraz klasy VLCC (Very Large Crude Carrier), tzw. Supertankowiec Maxim Gorki (dawna nazwa Ayacucho) o nośności ponad 320 tys. ton zostały 19 stycznia wpisane na listę sankcji CAATSA zgodnie z dekretem Donalda Trumpa z listopada 2018 roku, tzw. Venezuelian Executive Order. Dokument ten pozwala Departamentowi Skarbu w konsultacji z Departamentem Stanu nakładać sankcje na podmioty handlujące wenezuelskimi surowcami, w tym ropą naftową.

Maxim Gorki jest statkiem należącym formalnie do Wenezuelskiego Narodowego Instytutu Gospodarki Wodnej. Statek wcześniej należał do wenezuelskiego koncernu naftowego PDVSA.

Rosja szuka sposobu na ominięcie sankcji amerykańskich wobec Wenezueli

Statek ten od kilku miesięcy pod realizuje rejsy z Wenezuelską ropą pod rosyjską banderą. Jednostka została również wpisana do Rosyjskiego Rejestru Statków.

Firma Rustanker, tak jak i „właściciel” barki Fortuna KVT-RUS to spółki-wydmuszki stworzone tylko w celu ukrycia rzeczywistego właściciela. Według rosyjskiego rejestru podmiotów prawnych, właścicielem Rustanker jest firma Makandi Marine zarejestrowana na Wyspach Marshalla. Poza tankowcem Sierra, Rustanker jest w posiadaniu drugiego tankowca – Nostras. Jednostki te regularnie odbywają rejsy na trasie Ameryka Południowa – Chiny.

Departament Skarbu USA/Marinetraffic/Kommiersant

Bieliszczuk: Ucieczka Rosnieftu z płonącego raju

Poza barką Fortuna, która jest zaangażowana w budowę gazociągu Nord Stream 2, na tej samej liście sankcji zgodnej z zapisami ustawy CAATSA, znalazły się dwa tankowce pływające pod rosyjską banderą i jedna rosyjska firma. Została ona ukarana za obchodzenie amerykańskich sankcji nałożonych na handel wenezuelską ropą.

Kara za omijanie sankcji

Firma Rustanker oraz dwa tankowce klasy Aframax o nośności 105 tys. ton oraz klasy VLCC (Very Large Crude Carrier), tzw. Supertankowiec Maxim Gorki (dawna nazwa Ayacucho) o nośności ponad 320 tys. ton zostały 19 stycznia wpisane na listę sankcji CAATSA zgodnie z dekretem Donalda Trumpa z listopada 2018 roku, tzw. Venezuelian Executive Order. Dokument ten pozwala Departamentowi Skarbu w konsultacji z Departamentem Stanu nakładać sankcje na podmioty handlujące wenezuelskimi surowcami, w tym ropą naftową.

Maxim Gorki jest statkiem należącym formalnie do Wenezuelskiego Narodowego Instytutu Gospodarki Wodnej. Statek wcześniej należał do wenezuelskiego koncernu naftowego PDVSA.

Rosja szuka sposobu na ominięcie sankcji amerykańskich wobec Wenezueli

Statek ten od kilku miesięcy pod realizuje rejsy z Wenezuelską ropą pod rosyjską banderą. Jednostka została również wpisana do Rosyjskiego Rejestru Statków.

Firma Rustanker, tak jak i „właściciel” barki Fortuna KVT-RUS to spółki-wydmuszki stworzone tylko w celu ukrycia rzeczywistego właściciela. Według rosyjskiego rejestru podmiotów prawnych, właścicielem Rustanker jest firma Makandi Marine zarejestrowana na Wyspach Marshalla. Poza tankowcem Sierra, Rustanker jest w posiadaniu drugiego tankowca – Nostras. Jednostki te regularnie odbywają rejsy na trasie Ameryka Południowa – Chiny.

Departament Skarbu USA/Marinetraffic/Kommiersant

Bieliszczuk: Ucieczka Rosnieftu z płonącego raju

Najnowsze artykuły