Volkswagen wpompuje 1 miliard euro w chińskie centrum pojazdów elektrycznych

19 kwietnia 2023, 11:20 Alert

W tym tygodniu w Państwie rozpoczęły się Targi Auto Shanghai 2023. Jest to coroczna okazja dla producentów samochodów i dostawców samochodów, aby pokazać swoje zaangażowanie i  pochwalić się osiągnięciami w Chinach, które są największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie.

Mobilna stacja ładowania pojazdów. Fot. Volkswagen
Mobilna stacja ładowania pojazdów. Fot. Volkswagen

Podczas tegorocznej edycji Volkswagen ogłosił, że zainwestuje 1 miliarda euro w nowe chińskie centrum rozwoju, innowacji i zakupów w pełni połączonych samochodów elektrycznych. Marcus Hafkemeyer, dyrektor ds. technologii Volkswagen Group China, będzie prezesem nowej firmy.

Prowadzony przez 2000 pracowników firma o nazwie 100%TechCo planuje połączyć badania i rozwój pojazdów EV i niezbędne komponenty z zaopatrzeniem. Uzasadnienie tej strategii wydaje się wynikać z dążenia niemieckiego giganta samochodowego do lepszego reagowania na szybko zmieniające się potrzeby konsumentów w Chinach.

– Naszym celem jest jeszcze szybsze dostosowanie pojazdów Grupy Volkswagen do życzeń chińskich klientów i osiągnięcie krótszego czasu wprowadzenia samochodów na rynek – dodała firma.

100%TechCo będzie miało swoją siedzibę w Hefei, stolicy prowincji Anhui we wschodnich Chinach, gdzie produkcja pojazdów elektrycznych rozwija się bardzo prężnie. Uruchomienie  nowego zakładu nastąpi w 2024 roku i pozwoli niemieckiemu koncernowi skrócić cykl rozwoju nowych produktów i technologii o około 30 procent. Oczekuje się już, że centrum „odegra główną rolę” w rozwoju przyszłego modelu marki Volkswagen w Pańskie Środka.

Warto zwrócić uwagę, że Volkswagen konfrontuje się z wieloma mniejszymi, ale bardziej zwinnymi start-upami EV w Chinach, będącymi jego największym rynku pod względem sprzedaży, więc zwiększenie inwestycji jest konieczne. Konkurenci obejmują zarówno mniejszych graczy, takich jak Nio, Xpeng i Li Auto, jak i nowych producentów samochodów elektrycznych jak Geely, nie wspominając o dominujących firmach jak BYD oraz Tesla.

TechCrunch / Jacek Perzyński

Niemcy wesprą producentów surowców krytycznych, by uniezależnić się od Chin