AlertEnergetykaMotoryzacja

Volkswagen stawia na elektromobilność kosztem CNG i wodoru

Logo Volkswagena. Fot. pixabay.com

Logo Volkswagena. Fot. pixabay.com

Volkswagen nie będzie już tworzył modeli napędzanych gazem ziemnym i wodorem. – Te samochody nie mają już następców – powiedział Frank Welsch, szef rozwoju VW w wywiadzie dla Handelsblatt. Powodem jest niska sprzedaż takich modeli. Teraz koncern z Wolfsburga chce się skupić na rozwoju elektromobilności.

Plany Volkswagena

Zamiast tego VW koncentruje się na elektromobilności – alternatywne napędy, takie jak paliwa syntetyczne i wodór, są również wykluczone z modeli seryjnych. – Jeśli poważnie podchodzimy do kwestii mobilności i celów środowiskowych, musimy skoncentrować się na napędzie elektrycznym – powiedział Welsch.

Volkswagen uzasadnia swoją decyzję faktem, że wydajność pojazdów elektrycznych jest „znacznie wyższa” niż w przypadku innych napędów alternatywnych. Przy 100 kilowatogodzinach energii regeneracyjnej samochód z akumulatorem pokonałby około 500 kilometrów, pojazd z ogniwem paliwowym 200 kilometrów, a samochód z paliwami syntetycznymi pokonałby 80 kilometrów. – Z tego powodu w najbliższej przyszłości nie będzie pojazdów seryjnych naszych marek samochodów w produkcji seryjnej – mówił Welsch. Jednym z ostatnich nowych modeli z napędem CNG Volkswagena będzie prawdopodobnie nowy VW Caddy.

Zwolennicy postrzegają gaz ziemny jako bardziej przyjazną dla klimatu alternatywę dla pojazdów napędzanych benzyną i olejem napędowym. W porównaniu z silnikami benzynowymi samochody napędzane CNG osiągają do 20 procent lepszą emisję. Jednak w ostatnich latach nie podbiły one rynku. W 2019 roku Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) zarejestrował w Niemczech zaledwie 7623 nowo zarejestrowanych samochodów na gaz ziemny. Odpowiadało to 0,2 procent całego rynku. Niski poziom reakcji rynku można również zaobserwować w sieci stacji benzynowych: obecnie istnieje tylko 837 stacji daje możliwość tankowania CNG, a liczba ta ostatnio spadła.

Handelsblatt/Deutsche Presse-Agentur/Michał Perzyński

Czyżewski: Elektromobilność w Polsce zależeć będzie od importu używanych pojazdów z Zachodu  


Powiązane artykuły

Prezydent USA Donald Trump przemawia podczas wydarzenia w Centrum Sztuk Widowiskowych im. Johna F. Kennedy'ego w Waszyngtonie, D.C., USA. PAP/EPA

USA nie przewidują rychłego końca wojny po szczycie Trump-Putin

Sekretarz stanu USA Marco Rubio nie spodziewa się rychłego zakończenia inwazji Rosji na Ukrainę. – Kompleksowe rozwiązanie konfliktu rosyjsko-ukraińskiego zajmie...
Arctic LNG 2. Fot. Novatek.

Rosja zwiększa produkcję gazu na Arktyce. Rozwozi go flota cieni

Moskwa zintensyfikowała produkcję gazu w projekcie Arctic LNG 2. Odbierają go statki floty cienia i rosyjskie lodołamacze. Rosyjski projekt Arctic...
Kopalnia miedzi

Niemcy badają rudę miedzi. Kopiują pomysł Polski?

Trwają badania złoża rud miedzi w Niemczech, około 250 km na zachód w prostej linii od Zgorzelca. Podstawą jego odkrycia...

Udostępnij:

Facebook X X X