icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Autobusy hybrydowe Volvo dla Krosna

Volvo Polska dostarczy miejskie autobusy hybrydowe do Krosna. To kolejne polskie miasto, w którym pasażerów wozić będą ekologiczne autobusy w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. W ubiegłym roku 35 hybryd Volvo trafiło do Sosnowca, ostatnio firma wygrała też przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Jeleniej Góry i Białegostoku.

Gmina Miasto Krosno rozstrzygnęło przetarg na dostawę nowych autobusów miejskich. W części dotyczącej pojazdów hybrydowych (przetarg obejmował też autobusy spalinowe) wybrana została oferta Volvo Polska – firma dostarczy jedenaście 10,5 metrowych autobusów Volvo 7900 Hybrid.

– Krosno jest kolejnym w ostatnim czasie miastem, które wybiera autobusy miejskie o napędzie hybrydowym, doskonale sprawdzającym się w ruchu miejskim. Podczas postoju, na przykład na przystankach czy światłach, a także przy małych prędkościach, z którymi najczęściej mamy do czynienia w ruchu miejskim, autobus korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego. Dzięki temu zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla, mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postoju. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla. Baterie zasilające napęd elektryczny ładują się podczas hamowania i z nadwyżki mocy silnika, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Pojazdy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. W przypadku pojazdów dla Krosna są to: klimatyzacja – oddzielna dla kabiny kierowcy i przedziału pasażerskiego, dostęp do Internetu, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Autobusy hybrydowe Volvo zostaną dostarczone do Krosna z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. Autobusów hybrydowych operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.

Volvo

Volvo Polska dostarczy miejskie autobusy hybrydowe do Krosna. To kolejne polskie miasto, w którym pasażerów wozić będą ekologiczne autobusy w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. W ubiegłym roku 35 hybryd Volvo trafiło do Sosnowca, ostatnio firma wygrała też przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Jeleniej Góry i Białegostoku.

Gmina Miasto Krosno rozstrzygnęło przetarg na dostawę nowych autobusów miejskich. W części dotyczącej pojazdów hybrydowych (przetarg obejmował też autobusy spalinowe) wybrana została oferta Volvo Polska – firma dostarczy jedenaście 10,5 metrowych autobusów Volvo 7900 Hybrid.

– Krosno jest kolejnym w ostatnim czasie miastem, które wybiera autobusy miejskie o napędzie hybrydowym, doskonale sprawdzającym się w ruchu miejskim. Podczas postoju, na przykład na przystankach czy światłach, a także przy małych prędkościach, z którymi najczęściej mamy do czynienia w ruchu miejskim, autobus korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego. Dzięki temu zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla, mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postoju. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla. Baterie zasilające napęd elektryczny ładują się podczas hamowania i z nadwyżki mocy silnika, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Pojazdy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. W przypadku pojazdów dla Krosna są to: klimatyzacja – oddzielna dla kabiny kierowcy i przedziału pasażerskiego, dostęp do Internetu, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Autobusy hybrydowe Volvo zostaną dostarczone do Krosna z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. Autobusów hybrydowych operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.

Volvo

Najnowsze artykuły