icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Węgierski MOL do końca 2024 roku dokona rembrandingu 80 procent stacji benzynowych w Polsce

Do końca 2024 roku 80 procent stacji paliw przejętych od Orlenu zyska nowy szyld – prezes MOL Polska Richard Austen. Dodał, że tego lata pierwsze 100 stacji powinno funkcjonować pod marką MOL. Zapowiedział, że MOL chce zająć na polskim rynku drugą pozycję po Orlenie.

Warto przypomnieć, że węgierski MOL w ramach środków zaradczych, związanych z fuzją Orlenu z Lotosem, przejął większość, bo 410 stacji paliw gdańskiego koncernu. Umowa w tej sprawie została podpisana pod koniec listopada 2022 roku. Z kolei sieć PKN Orlen powiększyła się o około 100 stacji paliw Lotosu.

Austen poinformował, że rebranding pojedynczej stacji w standardzie MOL to koszt rzędu 60-100 tys. dolarów, w zależności od stanu technicznego konkretnej placówki. Poza rebrandingiem, MOL planuje szereg inwestycji w cyfryzację stacji, a także komunikację oferty i samej marki.

– Docelowo, wszystkie 410 stacji kupionych od PKN Orlen w Polsce, będzie działać pod marką MOL. Na tych stacjach skupiamy w tej chwili nasze wysiłki. Dodatkowo, w ramach Grupy MOL, w południowej Polsce działa również 85 stacji pod marką Slovnaft Partner. W przyszłości będziemy badać możliwości konsolidacji również i tych placówek pod jedną marką. Wejście na rynek polski traktujemy, jako pierwszy krok. Docelowo chcemy zająć tu silną drugą pozycję, a do tego będziemy potrzebowali wzmocnić naszą sieć o kolejnych ok. 100 stacji. Nie narzucamy sobie deadline’u, najważniejsze dla nas teraz jest wprowadzanie marki i oferty dla klientów oraz partnerów i franczyzobiorców – powiedział.

Jak poinformował Austen, w ramach MOL Group działa obecnie sieć ponad 200 punktów ładowania pojazdów elektrycznych, w tym 13 punktów w Polsce.

– Do roku 2025 zamierzamy rozszerzyć tę sieć do 500 punktów. Prowadzimy analizy rynkowe, badając potencjalny popyt na tego typu rozwiązania również w Polsce. Dzięki temu będziemy w stanie określić zarówno optymalną liczbę, jak i najlepsze lokalizacje nowych urządzeń w ramach planowanej rozbudowy infrastruktury ładowania – dodał.

Polska Agencja Prasowa / Jacek Perzyński

PKN Orlen podpisał z MOL umowy dot. przejęcia 182 stacji paliw na Węgrzech i Słowacji

Do końca 2024 roku 80 procent stacji paliw przejętych od Orlenu zyska nowy szyld – prezes MOL Polska Richard Austen. Dodał, że tego lata pierwsze 100 stacji powinno funkcjonować pod marką MOL. Zapowiedział, że MOL chce zająć na polskim rynku drugą pozycję po Orlenie.

Warto przypomnieć, że węgierski MOL w ramach środków zaradczych, związanych z fuzją Orlenu z Lotosem, przejął większość, bo 410 stacji paliw gdańskiego koncernu. Umowa w tej sprawie została podpisana pod koniec listopada 2022 roku. Z kolei sieć PKN Orlen powiększyła się o około 100 stacji paliw Lotosu.

Austen poinformował, że rebranding pojedynczej stacji w standardzie MOL to koszt rzędu 60-100 tys. dolarów, w zależności od stanu technicznego konkretnej placówki. Poza rebrandingiem, MOL planuje szereg inwestycji w cyfryzację stacji, a także komunikację oferty i samej marki.

– Docelowo, wszystkie 410 stacji kupionych od PKN Orlen w Polsce, będzie działać pod marką MOL. Na tych stacjach skupiamy w tej chwili nasze wysiłki. Dodatkowo, w ramach Grupy MOL, w południowej Polsce działa również 85 stacji pod marką Slovnaft Partner. W przyszłości będziemy badać możliwości konsolidacji również i tych placówek pod jedną marką. Wejście na rynek polski traktujemy, jako pierwszy krok. Docelowo chcemy zająć tu silną drugą pozycję, a do tego będziemy potrzebowali wzmocnić naszą sieć o kolejnych ok. 100 stacji. Nie narzucamy sobie deadline’u, najważniejsze dla nas teraz jest wprowadzanie marki i oferty dla klientów oraz partnerów i franczyzobiorców – powiedział.

Jak poinformował Austen, w ramach MOL Group działa obecnie sieć ponad 200 punktów ładowania pojazdów elektrycznych, w tym 13 punktów w Polsce.

– Do roku 2025 zamierzamy rozszerzyć tę sieć do 500 punktów. Prowadzimy analizy rynkowe, badając potencjalny popyt na tego typu rozwiązania również w Polsce. Dzięki temu będziemy w stanie określić zarówno optymalną liczbę, jak i najlepsze lokalizacje nowych urządzeń w ramach planowanej rozbudowy infrastruktury ładowania – dodał.

Polska Agencja Prasowa / Jacek Perzyński

PKN Orlen podpisał z MOL umowy dot. przejęcia 182 stacji paliw na Węgrzech i Słowacji

Najnowsze artykuły