DrogiInfrastrukturaWszystko

Wierzbicki: Warszawa potrzebuje całościowego systemu ścieżek rowerowych

W tzw. budżecie partycypacyjnym Warszawy dużą część zatwierdzonych do realizacji w poszczególnych dzielnicach inwestycji zajęły ścieżki rowerowe. Dlaczego? 

Taki kształt planu wydatków inwestycyjnych w ramach budżetu partycypacyjnego stanowi wynik głosowania tych z warszawiaków, którzy chcieli zagłosować. Szkoda, że – wbrew postulatom mojego ugrupowania – poszczególne projekty będą realizowane wyłącznie w obrębie poszczególnych dzielnic – informuje w rozmowie z naszym portalem radny Warszawy Sebastian Wierzbicki, kandydat SLD na prezydenta stolicy.

Wierzbicki przypomina , że jego partia opowiadała się również za tym, by budżet partycypacyjny był większy – powinien wynosić przynajmniej 1 proc. całego budżetu Warszawy, tj. ok. 140 mln zł.

– Niestety tak się nie stało, wobec czego materialny wymiar obecnego budżetu partycypacyjnego ma raczej symboliczny wymiar – dodaje Sebastian Wierzbicki. – To, że duża część projektów zatwierdzonych do realizacji to akurat ścieżki rowerowe, ale też ciągi piesze, a nawet budki dla pszczół (nazywane domkami dla skrzydlatych pasiastych przyjaciół) wynika z wyboru niecałych 150 tys. osób (ok. 10 proc. uprawnionych), które poszły zagłosować i oddały ważny głos.

Zdaniem kandydata SLD na prezydenta stolicy następny budżet partycypacyjny powinien mieć nie tylko większe rozmiary – wielkość obecnego wynosiła zaledwie ponad 26 mln zł.

– Postulujemy, aby znalazły się w nim projekty inwestycyjne ponaddzielnicowe, przekraczające granice poszczególnych ulic czy osiedli – mówi Wierzbicki. – Moim zdaniem to zwłaszcza ścieżki rowerowe, które w wielu dzielnicach faktycznie znalazły się na pierwszych miejscach dla inwestycji skierowanych do realizacji, powinny być budowane na całych ciągach kolejnych ulic.

– Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że Warszawa potrzebuje całościowego systemu ścieżek rowerowych. Obecnie istnieją tylko ich fragmenty. Rowerzyści, chcąc przejechać dłuższy odcinek w mieście, wciąż muszą kluczyć, zjeżdżając z nagle kończącej się ścieżki niemal wprost na pełną samochodów ulicę. Jest to sytuacja niebezpieczna – zarówno dla użytkowników rowerów, jak i kierowców samochodowych oraz transportu miejskiego. 


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X