icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemiecki rywal polskiego gazoportu zbiera chętnych na przepustowość

Ruszył proces zgłaszania wiążących ofert wykorzystania przepustowości planowanego FSRU w Niemczech. Po 14 września ma ruszyć zbieranie rezerwacji przepustowości.

FSRU w Wilhelmshaven to przedsięwzięcie niemieckiego Unipera, które zakłada sprowadzenie jednostki do skraplania i regazyfikacji w pobliże tej miejscowości. Przepustowość „pływającego gazoportu” ma sięgnąć 9,78 mld m sześc. rocznie i będzie porównywalna z docelową mocą terminalu LNG w Świnoujściu. Niemcy chcą rozwijać ofertę towarzyszącą dostawom konwencjonalnym, czyli małe LNG, bunkierkę i przeładunek na mniejsze jednostki, podobnie jak Polacy.

Ostateczna decyzja inwestycyjna o Wilhelmshaven FSRU zapadnie pod warunkiem pozyskania wszelkich niezbędnych zgód i pozwoleń. Za projekt jest odpowiedzialna spółka LNG Terminal Wilhelmshaven GmbH (LTEW) należąca w stu procentach do Unipera. Ma sprowadzić FSRU od Mitsui O.S.K. Lines. Co ciekawe, ta ostatnia spółka jest także partnerem finansowym gazociągu Nord Stream 2, którego przepustowość zostanie zagrożona konkurencją ewentualnego obiektu w Wilhelmshaven.

LTEW/Wojciech Jakóbik

Jakóbik: Nord Stream 2 na wodór zamiast LNG? Czas na polską strategię wodorową

Ruszył proces zgłaszania wiążących ofert wykorzystania przepustowości planowanego FSRU w Niemczech. Po 14 września ma ruszyć zbieranie rezerwacji przepustowości.

FSRU w Wilhelmshaven to przedsięwzięcie niemieckiego Unipera, które zakłada sprowadzenie jednostki do skraplania i regazyfikacji w pobliże tej miejscowości. Przepustowość „pływającego gazoportu” ma sięgnąć 9,78 mld m sześc. rocznie i będzie porównywalna z docelową mocą terminalu LNG w Świnoujściu. Niemcy chcą rozwijać ofertę towarzyszącą dostawom konwencjonalnym, czyli małe LNG, bunkierkę i przeładunek na mniejsze jednostki, podobnie jak Polacy.

Ostateczna decyzja inwestycyjna o Wilhelmshaven FSRU zapadnie pod warunkiem pozyskania wszelkich niezbędnych zgód i pozwoleń. Za projekt jest odpowiedzialna spółka LNG Terminal Wilhelmshaven GmbH (LTEW) należąca w stu procentach do Unipera. Ma sprowadzić FSRU od Mitsui O.S.K. Lines. Co ciekawe, ta ostatnia spółka jest także partnerem finansowym gazociągu Nord Stream 2, którego przepustowość zostanie zagrożona konkurencją ewentualnego obiektu w Wilhelmshaven.

LTEW/Wojciech Jakóbik

Jakóbik: Nord Stream 2 na wodór zamiast LNG? Czas na polską strategię wodorową

Najnowsze artykuły