icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Wyższa marża Lotosu

(Lotos)

8,51 dolara na baryłce wyniosła w sierpniu br. modelowa marża rafineryjna LOTOSU. To o 25,3% więcej niż w lipcu 2015 i o 23,8% więcej w stosunku do sierpnia 2014.

W II kw. 2015 modelowa marża rafineryjna LOTOSU uplasowała się na poziomie 8,08 USD/bbl w porównaniu z 4,97 USD/bbl w II kw. 2014.

Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe:

• 14,14% benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA)

• 4,24% benzyna surowa (Naphtha CIF NWE)

• 4,53% LPG (50% Propan FOB NWE, 50% Butan FOB NWE)

• 49,57% diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE)

• 5,34% paliwo lotnicze (Jet CIF NWE)

• 18,11% ciężki olej opałowy (HFO 3,5%S ARA )

• 4,07 % stanowi zużycie własne rafinerii

Kalkulację marży pomniejszono o szacowany koszt zużycia gazu ziemnego (łącznie z kosztami przesyłu) w wysokości około 3 USD na jedną przerobioną baryłkę ropy.

(Lotos)

8,51 dolara na baryłce wyniosła w sierpniu br. modelowa marża rafineryjna LOTOSU. To o 25,3% więcej niż w lipcu 2015 i o 23,8% więcej w stosunku do sierpnia 2014.

W II kw. 2015 modelowa marża rafineryjna LOTOSU uplasowała się na poziomie 8,08 USD/bbl w porównaniu z 4,97 USD/bbl w II kw. 2014.

Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe:

• 14,14% benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA)

• 4,24% benzyna surowa (Naphtha CIF NWE)

• 4,53% LPG (50% Propan FOB NWE, 50% Butan FOB NWE)

• 49,57% diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE)

• 5,34% paliwo lotnicze (Jet CIF NWE)

• 18,11% ciężki olej opałowy (HFO 3,5%S ARA )

• 4,07 % stanowi zużycie własne rafinerii

Kalkulację marży pomniejszono o szacowany koszt zużycia gazu ziemnego (łącznie z kosztami przesyłu) w wysokości około 3 USD na jedną przerobioną baryłkę ropy.

Najnowsze artykuły