Koło Naukowe Politechniki Wrocławskiej na konferencji EVIM zaprezentowało swój projekt sportowego EV. Ci młodzi przyszli inżynierowie mają już ciekawe doświadczenie w dziedzinie elektromobilności, kilka lat temu zbudowali na bazie spalinowej Toyoty Yaris autonomicznego Jurka, wygrywając m.in.: Nagrodę Specjalną na Mistrzostwach Polski Robotów 2012.
Obecnie zespół pracuje nad pojazdem ZEC, ma on być zbudowany na bazie BMW E36. ZeroEmissionCar ma być używany do driftingu, czyli ślizgania się pojazdem w ramach specjalnie przygotowanych do tego zawodów.
Jak powiedział Tomasz Loranty: „ZEC ma promować elektromobilność poprzez sport. Edukowanie jest naszym nadrzędnym celem w trakcie trwania tego projektu”. ZEC ma mieć silnik ważący zaledwie 12 kg, ale dający 100kW.
Na późniejszym etapie ma „rwać asfalt, bo o to chodzi w tym sporcie” jak dodał Loranty i mieć jeszcze większy silnik. Na razie zespół koncentruje się nad rozwiązaniem przegrzewania elementów przy przeciążeniach jakim poddawany jest silnik w czasie jazdy. Gromadzi fundusze na dalsze badania. Opracowuje także klatkę umożliwiającą szybką wymianę baterii zamiast ładowania.
Badania nad ZEC to okazja do tego żeby w praktyce przyjrzeć się temu jak wygląda elektromobilność. EV to nie tylko inny sposób myślenia, ale także inne rodzaje wyposażenia, które będziemy ze sobą wozić jak np. gaśnica typu D, kabel, czy własna ładowarka.
Więcej o pracach nad ZEC można znaleźć na stronie projektu na portalu społecznościowym Facebook.
Agata Rzędowska