icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Żegluga wycieczkowa wraca do diesla przez wysokie ceny LNG

Coraz więcej statków wycieczkowych zmieniło paliwo z LNG na olej napędowy z powodu wysokich cen gazu, donosi niemiecka gazeta Süddeutsche Zeitung.

Statki wycieczkowe przepraszają się z dieslem

Niemiecki operator Aida Cruises przekazał, że kilka jego statków od kilku tygodni pływa na oleju napędowym w związku z wysokimi cenami LNG. Włoski operator Costa Cruises poinformował, że zawiesił stosowanie LNG na dwóch swoich statkach. – Trwający kryzys energetyczny powoduje powszechne zakłócenia w dostępie i ogólnych dostawach skroplonego gazu ziemnego. Gdy tylko rynek energii się ustabilizuje, wrócimy do LNG – podała firma, dodając, że statki będą teraz spalać również morski olej napędowy. Również norweski operator Fjord Line ogłosił, że przekształci swoje dwa statki LNG w statki dwupaliwowe.

Aida Cruises powiedział, że jego „Aidanova” był pierwszym na świecie statkiem wycieczkowym, który mógł być napędzany wyłącznie LNG, kiedy został oddany do użytku w 2018 roku. Silniki LNG nie tylko mają niższą emisję w porównaniu z olejem napędowym, ale są również uważane za technologię pomostową w kierunku żeglugi zeroemisyjnej, ponieważ w przyszłości silniki mogą być również zasilane gazami bezemisyjnymi.

Niemcy podjęły inicjatywę na rzecz zazieleniania europejskiego sektora żeglugi w kontekście swojej prezydencji w Radzie UE w 2020 roku. Kraj przyjął również przepisy mające na celu poprawę wpływu dużych statków na klimat, m.in. jego porty. Największy w kraju producent silników okrętowych MAN Energy Solutions powiedział, że chce, aby zrównoważone technologie napędowe stanowiły większość działalności firmy do 2030 roku.

Süddeutsche Zeitung/Deutsche Presse-Agentur/Clean Energy Wire/Michał Perzyński

Port w Rotterdamie emituje tyle CO2 co duża elektrownia węglowa (INFOGRAFIKA)

Coraz więcej statków wycieczkowych zmieniło paliwo z LNG na olej napędowy z powodu wysokich cen gazu, donosi niemiecka gazeta Süddeutsche Zeitung.

Statki wycieczkowe przepraszają się z dieslem

Niemiecki operator Aida Cruises przekazał, że kilka jego statków od kilku tygodni pływa na oleju napędowym w związku z wysokimi cenami LNG. Włoski operator Costa Cruises poinformował, że zawiesił stosowanie LNG na dwóch swoich statkach. – Trwający kryzys energetyczny powoduje powszechne zakłócenia w dostępie i ogólnych dostawach skroplonego gazu ziemnego. Gdy tylko rynek energii się ustabilizuje, wrócimy do LNG – podała firma, dodając, że statki będą teraz spalać również morski olej napędowy. Również norweski operator Fjord Line ogłosił, że przekształci swoje dwa statki LNG w statki dwupaliwowe.

Aida Cruises powiedział, że jego „Aidanova” był pierwszym na świecie statkiem wycieczkowym, który mógł być napędzany wyłącznie LNG, kiedy został oddany do użytku w 2018 roku. Silniki LNG nie tylko mają niższą emisję w porównaniu z olejem napędowym, ale są również uważane za technologię pomostową w kierunku żeglugi zeroemisyjnej, ponieważ w przyszłości silniki mogą być również zasilane gazami bezemisyjnymi.

Niemcy podjęły inicjatywę na rzecz zazieleniania europejskiego sektora żeglugi w kontekście swojej prezydencji w Radzie UE w 2020 roku. Kraj przyjął również przepisy mające na celu poprawę wpływu dużych statków na klimat, m.in. jego porty. Największy w kraju producent silników okrętowych MAN Energy Solutions powiedział, że chce, aby zrównoważone technologie napędowe stanowiły większość działalności firmy do 2030 roku.

Süddeutsche Zeitung/Deutsche Presse-Agentur/Clean Energy Wire/Michał Perzyński

Port w Rotterdamie emituje tyle CO2 co duża elektrownia węglowa (INFOGRAFIKA)

Najnowsze artykuły