(GDDKiA)
Dziś otwarte zostały oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 pomiędzy Legnicą i Bolkowem.
Zadanie zostało podzielone na dwa odcinki:
- Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Legnica II (bez węzła) do węzła Jawor II (z węzłem) – od km 2+420,00 do km 22+150,00
- Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Jawor II (bez węzła) do węzła Bolków (z węzłem) – od km 22+150,00 do km 38+255,00
Na realizację zadania od Legnicy do Jawora złożonych zostało 9 ofert. Najtańszą ofertę na kwotę ok. 295,5 mln zł. złożyło konsorcjum firm Eurovia i Warbud. Najdroższa oferta złożona przez konsorcjum firm M-Silnice i Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie opiewa na kwotę 726,5 mln zł.
Na realizację zadania od Jawora do Bolkowa złożonych zostało 6 ofert. Najtańszą ofertę na kwotę ok. 323 mln zł złożyła firma Mota-Engil. Najdroższa oferta złożona przez Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. opiewa na kwotę ok. 426 mln zł.
36-kilometrowy odcinek od Legnicy do Bolkowa to kolejna inwestycja, która zostanie zrealizowana w ramach budowy drogi ekspresowej S3. Droga ekspresowa S3 położona jest w uzupełniającym korytarzu TINA łączącym wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica).
W ramach inwestycji planowana jest budowa dwujezdniowej drogi o pełnych parametrach trasy ekspresowej, a także m.in.: – budowa czterech węzłów drogowych: „Jawor” (połączenie S3 z droga krajową nr 3) , „Jawor II” (połączenie S3 z droga wojewódzką nr 374), „Paszowice” (połączenie S3 z droga krajową nr 3) i „Bolków” (połączenie S3 z droga krajową nr 5), – budowa dwudziestu pięciu obiektów inżynierskich w tym wiaduktów i mostów w ciągu drogi ekspresowej oraz w ciągu przebudowywanych dróg poprzecznych, – budowa Miejsc Obsługi Podróżnych „Jawor” (po obu stronach S3) -budowa elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz urządzeń ochrony środowiska.
Termin realizacji inwestycji to 30-33 miesiące od daty podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Zakończenie prac budowlanych planowane jest na koniec 2018 roku.