icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Zombirt: Autostrady wpływają na geografię rynku magazynowego w Polsce Centralnej

– Mimo, że autostradę A2 oficjalnie oddano do użytku dopiero w ostatnich dniach, wiadomo, że w praktyce jest ona przejezdna od półtora roku. Widzimy zwiększające się zainteresowanie lokalizacjami w okolicach Łodzi i woj. łódzkim niektórych najemców, którzy do tej pory byli obecni w centrach magazynowych koło Warszawy. Region Polski Centralnej dzięki wybudowanej autostradzie zbliżył się do nich fizycznie – mówi Jan Jakub Zombirt z międzynarodowej firmy doradczej Jones Lang LaSalle. Nie jest to jednak dominujący trend, bo to Warszawa pozostaje największym magnesem dla najemców powierzchni magazynowych. 

Według specjalisty JLL ponieważ stawki czynszowe za wynajem tych obiektów w są podobne w okolicach Warszawy i w Polsce Centralnej, w okolicy A2 (Stryków, Łódź), niektórzy najemcy mogą rozpatrywać przeniesienie swych operacji logistycznych bliżej Polski Centralnej. – Zwłaszcza ci z nich, którzy obsługują nie tylko rynek stołeczny, ale i inne lokalizacje, do których łatwiej im będzie dotrzeć właśnie spod Łodzi – dodaje Zombirt. – Na razie rzecz pozostaje w fazie rozważań, które w najbliższym czasie mogą się przełożyć na decyzje o przeprowadzce do nowych lokalizacji. Natomiast nie będą to operacje na większą skalę – ocenia.

-. Aby optymalizować swoje łańcuchy dostaw, niektóre firmy rozpatrują lokalizacje w Polsce Centralnej. Wszystko zależy od danego przedsiębiorstwa, rynku, na którym funkcjonuje, zakresu geograficznego działania. Jest więc wiele czynników, które wpływają na ewentualne decyzje firm. Natomiast sama autostrada A2 pozwala im na rozpatrywanie opcję Polski Centralnej – mówi Zombirt.

Wg specjalisty z JLL, biorąc pod uwagę, że w niedługim czasie Łódź zostanie przecięta także autostradą A1, na wschodzie tego miasta, geografia rynku magazynowego w Polsce Centralnej ulegnie pewnej zmianie. Z jednej strony polepszy się dojazd z Łodzi do Strykowa, co pozwoli na zwiększenie zasobów kadrowych w tej lokalizacji. Z drugiej strony zyska rejon Piotrkowa Trybunalskiego, który od pewnego czasu zmaga się z wysokim współczynnikiem powierzchni niewynajętej. Autostrada A1 otworzy też tereny inwestycyjne po wschodniej stronie Łodzi, co w nieco dłuższym okresie może prowadzić do wzrostu zainteresowania deweloperów powierzchni magazynowych także tym rejonem – kończy Zombirt.

– Mimo, że autostradę A2 oficjalnie oddano do użytku dopiero w ostatnich dniach, wiadomo, że w praktyce jest ona przejezdna od półtora roku. Widzimy zwiększające się zainteresowanie lokalizacjami w okolicach Łodzi i woj. łódzkim niektórych najemców, którzy do tej pory byli obecni w centrach magazynowych koło Warszawy. Region Polski Centralnej dzięki wybudowanej autostradzie zbliżył się do nich fizycznie – mówi Jan Jakub Zombirt z międzynarodowej firmy doradczej Jones Lang LaSalle. Nie jest to jednak dominujący trend, bo to Warszawa pozostaje największym magnesem dla najemców powierzchni magazynowych. 

Według specjalisty JLL ponieważ stawki czynszowe za wynajem tych obiektów w są podobne w okolicach Warszawy i w Polsce Centralnej, w okolicy A2 (Stryków, Łódź), niektórzy najemcy mogą rozpatrywać przeniesienie swych operacji logistycznych bliżej Polski Centralnej. – Zwłaszcza ci z nich, którzy obsługują nie tylko rynek stołeczny, ale i inne lokalizacje, do których łatwiej im będzie dotrzeć właśnie spod Łodzi – dodaje Zombirt. – Na razie rzecz pozostaje w fazie rozważań, które w najbliższym czasie mogą się przełożyć na decyzje o przeprowadzce do nowych lokalizacji. Natomiast nie będą to operacje na większą skalę – ocenia.

-. Aby optymalizować swoje łańcuchy dostaw, niektóre firmy rozpatrują lokalizacje w Polsce Centralnej. Wszystko zależy od danego przedsiębiorstwa, rynku, na którym funkcjonuje, zakresu geograficznego działania. Jest więc wiele czynników, które wpływają na ewentualne decyzje firm. Natomiast sama autostrada A2 pozwala im na rozpatrywanie opcję Polski Centralnej – mówi Zombirt.

Wg specjalisty z JLL, biorąc pod uwagę, że w niedługim czasie Łódź zostanie przecięta także autostradą A1, na wschodzie tego miasta, geografia rynku magazynowego w Polsce Centralnej ulegnie pewnej zmianie. Z jednej strony polepszy się dojazd z Łodzi do Strykowa, co pozwoli na zwiększenie zasobów kadrowych w tej lokalizacji. Z drugiej strony zyska rejon Piotrkowa Trybunalskiego, który od pewnego czasu zmaga się z wysokim współczynnikiem powierzchni niewynajętej. Autostrada A1 otworzy też tereny inwestycyjne po wschodniej stronie Łodzi, co w nieco dłuższym okresie może prowadzić do wzrostu zainteresowania deweloperów powierzchni magazynowych także tym rejonem – kończy Zombirt.

Najnowsze artykuły