icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Krócej koleją z Redy do Helu

Stacja Hel zyskała wyższe perony, nowe oświetlenie, ławki i czytelne oznakowanie. Pasażerowie mogą też krócej i wygodniej podróżować z Helu do Redy. To efekty modernizacji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W ramach inwestycji dodatkowo zabezpieczono przejazdy kolejowo – drogowe. Łączny koszt inwestycji na Półwyspie Helskim, współfinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego to prawie 170 mln zł. 

Wszystkie perony na stacji w Helu zostały przebudowane. Są wyższe, mają nową nawierzchnię, oświetlenie i czytelne oznakowanie. Zdecydowanie poprawiła się obsługa na drugim peronie „wyspowym”, który z obu stron zapewnia dostęp do pociągów. Peron jest czterokrotnie szerszy, przez co gwarantuje wygodne i bezpieczne wysiadanie i wsiadanie do pociągów. Wszystkie perony są dostępne dla osób niepełnosprawnych.

Dodatkowo na Helu komfort obsługi poprawi nowa, trzydziestometrowa wiata. Zarówno wiata, jak i już wykonane elementy małej architektury, zostały stylistycznie dopasowane do zabytkowego budynku dworca.

Pierwszy etap inwestycji Polskich Linii Kolejowych zakończył się w ubiegłym roku, przy współfinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego na poziomie 117 mln zł. Dzięki tym pracom o 17 minut skrócił się czas przejazdu z Redy do Helu (57 km) i dalej do Trójmiasta. Oprócz torów wyremontowano 12 stacji, 2 wiadukty i 3 mosty, podniósł się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.

Koszt drugiego, obecnego etapu modernizacji obejmującego stację Hel, przekracza 49 mln zł i zakończy się jesienią br. Łącznie na rewitalizację i remont linii kolejowej na Półwyspie Helskim przeznaczono prawie 170 mln zł. 73% tej sumy pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Stacja Hel zyskała wyższe perony, nowe oświetlenie, ławki i czytelne oznakowanie. Pasażerowie mogą też krócej i wygodniej podróżować z Helu do Redy. To efekty modernizacji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W ramach inwestycji dodatkowo zabezpieczono przejazdy kolejowo – drogowe. Łączny koszt inwestycji na Półwyspie Helskim, współfinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego to prawie 170 mln zł. 

Wszystkie perony na stacji w Helu zostały przebudowane. Są wyższe, mają nową nawierzchnię, oświetlenie i czytelne oznakowanie. Zdecydowanie poprawiła się obsługa na drugim peronie „wyspowym”, który z obu stron zapewnia dostęp do pociągów. Peron jest czterokrotnie szerszy, przez co gwarantuje wygodne i bezpieczne wysiadanie i wsiadanie do pociągów. Wszystkie perony są dostępne dla osób niepełnosprawnych.

Dodatkowo na Helu komfort obsługi poprawi nowa, trzydziestometrowa wiata. Zarówno wiata, jak i już wykonane elementy małej architektury, zostały stylistycznie dopasowane do zabytkowego budynku dworca.

Pierwszy etap inwestycji Polskich Linii Kolejowych zakończył się w ubiegłym roku, przy współfinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego na poziomie 117 mln zł. Dzięki tym pracom o 17 minut skrócił się czas przejazdu z Redy do Helu (57 km) i dalej do Trójmiasta. Oprócz torów wyremontowano 12 stacji, 2 wiadukty i 3 mosty, podniósł się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.

Koszt drugiego, obecnego etapu modernizacji obejmującego stację Hel, przekracza 49 mln zł i zakończy się jesienią br. Łącznie na rewitalizację i remont linii kolejowej na Półwyspie Helskim przeznaczono prawie 170 mln zł. 73% tej sumy pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Najnowsze artykuły