icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Klienci doceniają stacje Lotosu. Gdańska grupa liderem rankingu

Sieć stacji paliw działających pod logo gdańskiego Lotosu uzyskała najlepszy wynik w rankingu satysfakcji klientów stacji paliw – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia w maju tego roku.

W rankingu tym było 80 proc. zadowolonych klientów Lotosu, 79 proc. klientów sieci Statoil (działających obecnie pod szyldem Circle K), również 79 proc. było zadowolonych z sieci Orlen. Kolejne miejsca zajęła sieć Shell i BP po odpowiednio 78 proc. i 77 proc.

Według badania kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.

Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje – kawa i herbata, w przypadku Lotosu oraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu, jaki oferuje sklep na stacji.

„Nieduże różnice w ocenie satysfakcji stacji paliw wpływają bezpośrednio na lojalność wobec nich. Jeśli wszystkie sieci gwarantują podobną jakość i ofertę, klient wie, że może spodziewać się odpowiedniego standardu, niezależnie od tego, którą z nich wybierze” – komentuje cytowany w komunikacie Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

„W związku z brakiem cech istotnie wyróżniających daną sieć, marka przestaje mieć duże znaczenie. Cechą wyróżniającą daną markę może być na przykład atrakcyjny program lojalnościowy, tak jak jest to w przypadku sieci BP, wówczas jest to dodatkowa zachęta do skorzystania ze stacji. Być może jest to sygnał dla właścicieli stacji, że aby się wyróżnić muszą poszukać nowych rozwiązań, być może w obszarze usług dodatkowych, które spowodują, że kierowcy częściej będą wybierali ich sieć” – dodaje.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl w terminie luty-maj 2017 na próbie 1724 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach: BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil (badanie było realizowane przed rebrandingiem sieci Statoil na Circle K).

Polska Agencja Prasowa
Sieć stacji paliw działających pod logo gdańskiego Lotosu uzyskała najlepszy wynik w rankingu satysfakcji klientów stacji paliw – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia w maju tego roku.

W rankingu tym było 80 proc. zadowolonych klientów Lotosu, 79 proc. klientów sieci Statoil (działających obecnie pod szyldem Circle K), również 79 proc. było zadowolonych z sieci Orlen. Kolejne miejsca zajęła sieć Shell i BP po odpowiednio 78 proc. i 77 proc.

Według badania kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.

Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje – kawa i herbata, w przypadku Lotosu oraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu, jaki oferuje sklep na stacji.

„Nieduże różnice w ocenie satysfakcji stacji paliw wpływają bezpośrednio na lojalność wobec nich. Jeśli wszystkie sieci gwarantują podobną jakość i ofertę, klient wie, że może spodziewać się odpowiedniego standardu, niezależnie od tego, którą z nich wybierze” – komentuje cytowany w komunikacie Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

„W związku z brakiem cech istotnie wyróżniających daną sieć, marka przestaje mieć duże znaczenie. Cechą wyróżniającą daną markę może być na przykład atrakcyjny program lojalnościowy, tak jak jest to w przypadku sieci BP, wówczas jest to dodatkowa zachęta do skorzystania ze stacji. Być może jest to sygnał dla właścicieli stacji, że aby się wyróżnić muszą poszukać nowych rozwiązań, być może w obszarze usług dodatkowych, które spowodują, że kierowcy częściej będą wybierali ich sieć” – dodaje.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl w terminie luty-maj 2017 na próbie 1724 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach: BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil (badanie było realizowane przed rebrandingiem sieci Statoil na Circle K).

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły