icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kurtyka: Elektromobilność to wyzwanie, ale i szansa dla firm

Rozwój elektromobilności to nie tylko wyzwania, ale i szanse dla firm energetycznych. Rozwój elektromobilności będzie połączony też ze zmianą modelu konsumpcji pojazdów – mówił w środę podczas Forum ekonomicznego w Krynicy wiceminister energii Michał Kurtyka.

Kurtyka uczestniczył w panelu poświęconemu rozwojowi elektromobilności w naszym kraju i wyzwaniom, jakie plan ten za sobą niesie.

Resort energii planuje, że do 2025 roku po polskich drogach będzie jeździło milion pojazdów elektrycznych. Żeby można je było zasilić potrzeba będzie 4 – 5 TWh dodatkowej energii i budowy całej infrastruktury, która pozwoli na ich ładowanie.

„Mocy nam wystarczy” – zapewnił Kurtyka, choć przyznał, że dopasowanie polskiego miksu energetycznego do wyzwań związanych z elektromobilnością, wymaga czasu i pieniędzy.

„Jeśli te pojazdy wpasujemy do naszego miksu, to będzie to wsparcie dla systemu, a nie jego obciążenie – przekonywał minister. W jego opinii, choć dla firm energetycznych elektromobilność oznacza koszty to z drugiej strony, oprócz strony kosztowej jest również strona dochodowa. Można więc odwrócić pytanie, ile na elektromobilności mogą one zarobić” – powiedział wiceminister.

Prezes Enei Mirosław Kowalik, firmy – która jak podkreślił – działa w północno zachodniej Polsce – zapowiedział „sprzęgnięcie” działań z działaniami naszych zachodnich sąsiadów, którzy – jak mówił – planują takie nasycenie stacjami ładowania, by można było przejechać Niemcy samochodem elektrycznym wzdłuż i wszerz. „Skoro oni to planują, to my też, wraz z firmami, które posiadają stacje paliwowe przy autostradach pracujemy, by wyposażyć je w infrastrukturę do ładowania” – mówił.

Budowę 12 stacji ładowania, przy obu polskich autostradach zapowiedział prezes Lotosu Marcin Jastrzębski. Jak mówił – spółka – dla której rozwój elektromobilności stanowi zagrożenie wychodzi mu jednak naprzeciw. Już teraz – za środki unijne prowadzi stacje testowe, na których można ładować elektryki.

Jak ujawnił punkty ładowania samochodów elektrycznych wyposażone będą w uniwersalną ładowarkę zapewniającą obsługę trzech międzynarodowych standardów.

Polska Agencja Prasowa

Rozwój elektromobilności to nie tylko wyzwania, ale i szanse dla firm energetycznych. Rozwój elektromobilności będzie połączony też ze zmianą modelu konsumpcji pojazdów – mówił w środę podczas Forum ekonomicznego w Krynicy wiceminister energii Michał Kurtyka.

Kurtyka uczestniczył w panelu poświęconemu rozwojowi elektromobilności w naszym kraju i wyzwaniom, jakie plan ten za sobą niesie.

Resort energii planuje, że do 2025 roku po polskich drogach będzie jeździło milion pojazdów elektrycznych. Żeby można je było zasilić potrzeba będzie 4 – 5 TWh dodatkowej energii i budowy całej infrastruktury, która pozwoli na ich ładowanie.

„Mocy nam wystarczy” – zapewnił Kurtyka, choć przyznał, że dopasowanie polskiego miksu energetycznego do wyzwań związanych z elektromobilnością, wymaga czasu i pieniędzy.

„Jeśli te pojazdy wpasujemy do naszego miksu, to będzie to wsparcie dla systemu, a nie jego obciążenie – przekonywał minister. W jego opinii, choć dla firm energetycznych elektromobilność oznacza koszty to z drugiej strony, oprócz strony kosztowej jest również strona dochodowa. Można więc odwrócić pytanie, ile na elektromobilności mogą one zarobić” – powiedział wiceminister.

Prezes Enei Mirosław Kowalik, firmy – która jak podkreślił – działa w północno zachodniej Polsce – zapowiedział „sprzęgnięcie” działań z działaniami naszych zachodnich sąsiadów, którzy – jak mówił – planują takie nasycenie stacjami ładowania, by można było przejechać Niemcy samochodem elektrycznym wzdłuż i wszerz. „Skoro oni to planują, to my też, wraz z firmami, które posiadają stacje paliwowe przy autostradach pracujemy, by wyposażyć je w infrastrukturę do ładowania” – mówił.

Budowę 12 stacji ładowania, przy obu polskich autostradach zapowiedział prezes Lotosu Marcin Jastrzębski. Jak mówił – spółka – dla której rozwój elektromobilności stanowi zagrożenie wychodzi mu jednak naprzeciw. Już teraz – za środki unijne prowadzi stacje testowe, na których można ładować elektryki.

Jak ujawnił punkty ładowania samochodów elektrycznych wyposażone będą w uniwersalną ładowarkę zapewniającą obsługę trzech międzynarodowych standardów.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły