icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemcy zbierają fundusze na nowatorski samochód elektryczny

Na 2019 rok przewidziane jest uruchomienie produkcji samochodu Sion. Żeby tak się stało Sono, niemiecki start – up potrzebuje 2,5 miliona euro. 

O Sono Sion pisaliśmy już w styczniu tego roku. Od tej pory firma zrobiła kolejne kroki. Najważniejsze to wyprodukowanie dwóch prototypów.

Ponieważ projekt budzi duże zainteresowanie branży motoryzacyjnej przedstawiciele Sono postanowili rozprawić się z kilkoma nieprawdziwymi informacjami jakie pojawiały się na temat auta:

1. auto będzie produkowane częściowo z gotowych komponentów, według Sono nie ma potrzeby wytarzać części, które już są na rynku;

2. zasięg jaki Sion będzie mógł pokonać tylko dzięki zamontowanym licznym wysokowydajnym komórkom fotowoltaicznym będzie się wahał w ciągu roku od kilku kilometrów do około 30, dlatego auto jest wyposażone także w baterię (dwie pojemności do wyboru);

3. projekt znalazł już partnera, jest to producent z wieloletnim doświadczenie;

4. auto nie jest chwytem marketingowym do tej pory powstały już 2 prototypy;

5. miejsce na dziecięcy fotelik na razie jest w prototypie przygotowane tylko z tyłu, w docelowej wersji auta ma się także pojawić isofix z przodu;

6. za homologację będzie odpowiadał partner projektu, który ma już doświadczenie w takich działaniach;

7. filtr powietrza wykonany z mchu daje około 20% efektywność jeśli chodzi o oczyszczanie powietrza z drobnych pyłów, sprawdza się zarówno w ciepłych jak i chłodnych miesiącach do tego absorbuje wodę z powietrza;

8. ponieważ Sion nie jest pojazdem, który ma być produkowany w taki sposób jaki produkują auta duże koncerny sposób organizacji pracy nie wymaga ogromnego zespołu i korporacyjnych struktur, dzięki ograniczonemu liczebnie zespołowi decyzje są podejmowane szybciej i nie generuje kosztów. 22 osobowy zespół w zupełności wystarcza do poprowadzenia projektu na tym etapie;

9. reSono system ma pozwolić na naprawy i serwisowanie auta bezpośrednio przez użytkownika lub jeśli nie będzie on chciał tego robić będzie mógł oddać auto do dowolnego serwisu, ponieważ dokumentacja będzie powszechnie dostępna, firma rozmawia jednak z ogólnoeuropejską siecią serwisową żeby udostępniać także usługę serwisową;

10. auto będzie wyposażone w fabryczną klimatyzację, wpłynie ona nieznacznie na spadek zasięgu, ponieważ powinna być używana rozważnie.

Na fanpage Sono pojawiła się także grafika obrazująca jak rozkładać się będzie możliwość ładowania auta z samych paneli fotowltaicznych w ciągu roku na terenie testowym czyli w Niemczech.

Agata Rzędowska

Źródło: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=347768622331316&id=100012945435536

Na 2019 rok przewidziane jest uruchomienie produkcji samochodu Sion. Żeby tak się stało Sono, niemiecki start – up potrzebuje 2,5 miliona euro. 

O Sono Sion pisaliśmy już w styczniu tego roku. Od tej pory firma zrobiła kolejne kroki. Najważniejsze to wyprodukowanie dwóch prototypów.

Ponieważ projekt budzi duże zainteresowanie branży motoryzacyjnej przedstawiciele Sono postanowili rozprawić się z kilkoma nieprawdziwymi informacjami jakie pojawiały się na temat auta:

1. auto będzie produkowane częściowo z gotowych komponentów, według Sono nie ma potrzeby wytarzać części, które już są na rynku;

2. zasięg jaki Sion będzie mógł pokonać tylko dzięki zamontowanym licznym wysokowydajnym komórkom fotowoltaicznym będzie się wahał w ciągu roku od kilku kilometrów do około 30, dlatego auto jest wyposażone także w baterię (dwie pojemności do wyboru);

3. projekt znalazł już partnera, jest to producent z wieloletnim doświadczenie;

4. auto nie jest chwytem marketingowym do tej pory powstały już 2 prototypy;

5. miejsce na dziecięcy fotelik na razie jest w prototypie przygotowane tylko z tyłu, w docelowej wersji auta ma się także pojawić isofix z przodu;

6. za homologację będzie odpowiadał partner projektu, który ma już doświadczenie w takich działaniach;

7. filtr powietrza wykonany z mchu daje około 20% efektywność jeśli chodzi o oczyszczanie powietrza z drobnych pyłów, sprawdza się zarówno w ciepłych jak i chłodnych miesiącach do tego absorbuje wodę z powietrza;

8. ponieważ Sion nie jest pojazdem, który ma być produkowany w taki sposób jaki produkują auta duże koncerny sposób organizacji pracy nie wymaga ogromnego zespołu i korporacyjnych struktur, dzięki ograniczonemu liczebnie zespołowi decyzje są podejmowane szybciej i nie generuje kosztów. 22 osobowy zespół w zupełności wystarcza do poprowadzenia projektu na tym etapie;

9. reSono system ma pozwolić na naprawy i serwisowanie auta bezpośrednio przez użytkownika lub jeśli nie będzie on chciał tego robić będzie mógł oddać auto do dowolnego serwisu, ponieważ dokumentacja będzie powszechnie dostępna, firma rozmawia jednak z ogólnoeuropejską siecią serwisową żeby udostępniać także usługę serwisową;

10. auto będzie wyposażone w fabryczną klimatyzację, wpłynie ona nieznacznie na spadek zasięgu, ponieważ powinna być używana rozważnie.

Na fanpage Sono pojawiła się także grafika obrazująca jak rozkładać się będzie możliwość ładowania auta z samych paneli fotowltaicznych w ciągu roku na terenie testowym czyli w Niemczech.

Agata Rzędowska

Źródło: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=347768622331316&id=100012945435536

Najnowsze artykuły