icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kolejne cztery lata ulg na samochody elektryczne w Norwegii

Ulgi podatkowe na zakup samochodów elektrycznych w Norwegii zostają. Deklaracja rządowa przedstawiona 14 stycznia 2018 roku ma zapewnić dalszy szybki rozwój infrastruktury do ładowania tak by nadążać za wzrostem udziału transportu elektrycznego. Aby było to możliwe uruchomione zostaną instrumenty wsparcia zarówno publiczne jak i promowane będą rozwiązania rynkowe.

Realizacja celów do 2025 roku

Celem Norwegii jest w 2025 roku zakończyć sprzedaży samochodów spalinowych. W związku z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych i osiągnięciem doskonałych wyników sprzedaży (w 2017 roku ponad połowa kupowanych nowych samochodów w Norwegii była w pełni elektryczna lub hybrydą plug-in) rząd chciał ograniczyć przywileje i ulgi. Ostatecznie jednak zdecydowano na ich zachowanie. Niektóre samorządy podjęły działania mające na celu ograniczenie przywilejów dla użytkowników elektrycznych samochodów związanych z darmowym parkowaniem czy korzystaniem z promów.

NGO zadowolone

Christina Bu z Norweskiego stowarzyszenia samochodów elektrycznych wyraziła zadowolenie z przyjętego programu działania rządu. W komunikacie prasowym zaznaczyła, że sprzedaż samochodów o zerowej emisji „wymaga prowadzenia stabilnej polityki”. Dodała też, że jeśli konsumenci mają wybierać samochody elektryczne trzeba ich w tych wyborach wspierać.

Agata Rzędowska/elbil.no

Ulgi podatkowe na zakup samochodów elektrycznych w Norwegii zostają. Deklaracja rządowa przedstawiona 14 stycznia 2018 roku ma zapewnić dalszy szybki rozwój infrastruktury do ładowania tak by nadążać za wzrostem udziału transportu elektrycznego. Aby było to możliwe uruchomione zostaną instrumenty wsparcia zarówno publiczne jak i promowane będą rozwiązania rynkowe.

Realizacja celów do 2025 roku

Celem Norwegii jest w 2025 roku zakończyć sprzedaży samochodów spalinowych. W związku z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych i osiągnięciem doskonałych wyników sprzedaży (w 2017 roku ponad połowa kupowanych nowych samochodów w Norwegii była w pełni elektryczna lub hybrydą plug-in) rząd chciał ograniczyć przywileje i ulgi. Ostatecznie jednak zdecydowano na ich zachowanie. Niektóre samorządy podjęły działania mające na celu ograniczenie przywilejów dla użytkowników elektrycznych samochodów związanych z darmowym parkowaniem czy korzystaniem z promów.

NGO zadowolone

Christina Bu z Norweskiego stowarzyszenia samochodów elektrycznych wyraziła zadowolenie z przyjętego programu działania rządu. W komunikacie prasowym zaznaczyła, że sprzedaż samochodów o zerowej emisji „wymaga prowadzenia stabilnej polityki”. Dodała też, że jeśli konsumenci mają wybierać samochody elektryczne trzeba ich w tych wyborach wspierać.

Agata Rzędowska/elbil.no

Najnowsze artykuły