icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Polimex Mostostal wybuduje nowe zbiorniki paliw dla PERN

PERN zawarł ze spółką Naftoremont-Naftobudowa z grupy kapitałowej Polimex Mostostal umowę na budowę czterech zbiorników magazynowych, o łącznej pojemności 128 tys. metrów sześc., w bazach paliw w Koluszkach (Łódzkie) i Nowej Wsi Wielkiej (Kujawsko-pomorskie).

Nowe zbiorniki paliw

Budowa zbiorników jest jednym z kluczowych elementów gwarantujących bezpieczeństwo energetyczne Polski – poinformował PERN w środowym komunikacie. Według spółki w obu bazach powstaną po dwa zbiorniki do magazynowania paliw płynnych o pojemności po 32 metry sześc. każdy. Nie podano wartości kontraktu.”Podpisana umowa pozwoli nam zaoferować nowe pojemności dla paliw już w końcu 2018 r. Wychodzimy tym samym naprzeciw potrzebom naszych klientów” – powiedział wiceprezes PERN Rafał Miland, cytowany w komunikacie spółki.

Jak dodał, „zwiększenie oferowanych na potrzeby rynku pojemności magazynowych dla ropy naftowej i paliw, a także rozbudowa całej infrastruktury grupy PERN, to największe wyzwania stojące przed spółką w najbliższych latach”.

„To także nasze zobowiązania wynikające ze strategii oraz realizacji polityki rządowej dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym” – zaznaczył Miland.

PERN podał, że budowa zbiorników w obu bazach realizowana będzie wspólnie ze spółką AGAT na mocy zawartej umowy konsorcjum, w którym Naftoremont-Naftobudowa pełni rolę lidera.

Współpraca z Mostostalem 

„Zawarta umowa otwiera nowy okres współpracy ze spółką PERN w zakresie realizacji zbiorników magazynowych na paliwa płynne. Kontrakt wpisuje się w strategię grupy kapitałowej Polimex Mostostal i potwierdza aktywność spółek na rynku projektów przemysłowych” – oświadczył Antoni Józwowicz, prezes Polimex-Mostostal.I dodał: „Cieszy nas fakt, że będziemy mieli swój udział w kolejnej, tak ważnej dla naszego kraju, inwestycji. Mamy do tego odpowiednie zasoby i kompetencje”.

PERN zwrócił uwagę, że jako spółka Skarbu Państwa „zobowiązany jest do zapewnienia zasobów magazynowych umożliwiających realizację przyjętej polityki składowania zapasów obowiązkowych”.”Także skala wzrostu rynku paliwowego, wynikająca z bardzo dobrej koniunktury gospodarczej oraz skutecznej walki z +szarą strefą+ w obrocie paliwami, spowodowała wzrost zapotrzebowania klientów na pojemności magazynowe przeznaczone do składowania zapasów obowiązkowych i zapasów operacyjnych przez uczestników rynku paliwowego” – dodała spółka.

Rozbudowa infrastruktury PERN

Ostatnio wiceprezes PERN, informując PAP o planach, dotyczących rozbudowy infrastruktury logistycznej, obejmującej transport rurociągowy i magazynowanie ropy naftowej oraz paliw płynnych, potwierdził, że w ciągu najbliższych 4 lat spółka wyda na inwestycje 2 mld zł. Zaznaczył przy tym, że tegoroczny budżet inwestycyjny, w zakresie przedsięwzięć kontynuowanych oraz rozpoczynanych, a także niezbędnych modernizacji, wynosi ok. 280 mln zł.Wiceprezes PERN zapowiedział wówczas, że spółka jeszcze w tym roku zaktualizuje swą strategię, uwzględniając m.in. zmiany rynkowe i założenia przyjętej w 2017 r. polityki rządu dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym.

Wśród priorytetowych działań PERN, Miland wymienił m.in. budowę rurociągu paliwowego Boronów-Trzebinia o długości ok. 100 km, rozbudowę Terminalu Naftowego w Gdańsku podwajającą pojemności na ropę oraz budowę drugiej nitki rewersyjnego Odcinka Pomorskiego o długości ok. 240 km, czyli rurociągu naftowego łączącego surowcowe bazy spółki w Płocku i Gdańsku.Z końcem stycznia PERN podpisał umowę na wybudowanie do 2020 r. w swej bazie w Gdańsku dwóch zbiorników na ropę naftową po 100 tys. metrów sześc. Inwestycję za ponad 142,9 mln zł realizuje konsorcjum Mostostal Płock i Mostostal Warszawa.

Na terenie kraju PERN, strategiczny podmiot dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, zarządza bazami magazynowymi ropy naftowej – w Adamowie przy granicy z Białorusią, Miszewku Strzałkowskim pod Płockiem i dwoma w Gdańsku – o łącznej pojemności ok. 3,5 mln metrów sześc., a także siecią ponad 2,6 tys. km rurociągów naftowych oraz paliwowych.Spółka tłoczy ropę naftową rurociągiem „Przyjaźń” z Rosji do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech. Transportuje też surowiec dostarczany drogą morską do gdańskiego Naftoportu i dalej do Płocka i Niemiec. W Gdańsku posiada Terminal Naftowy, działający jako surowcowy hub o pojemności 375 tys. metrów sześc.

PERN w wyniku sfinalizowanego z początkiem tego roku połączenia z OLPP – wcześniej spółką ze swej grupy kapitałowej, która była największym w Polsce podmiotem składowania i przeładunku paliw płynnych, przejął m.in. 19 baz magazynowych tych produktów o łącznej pojemność ok. 1,8 mln metrów sześc.

Polska Agencja Prasowa

Zwierzyński: Za infrastrukturą pójdzie dywersyfikacja dostaw ropy i paliw (ROZMOWA)

PERN zawarł ze spółką Naftoremont-Naftobudowa z grupy kapitałowej Polimex Mostostal umowę na budowę czterech zbiorników magazynowych, o łącznej pojemności 128 tys. metrów sześc., w bazach paliw w Koluszkach (Łódzkie) i Nowej Wsi Wielkiej (Kujawsko-pomorskie).

Nowe zbiorniki paliw

Budowa zbiorników jest jednym z kluczowych elementów gwarantujących bezpieczeństwo energetyczne Polski – poinformował PERN w środowym komunikacie. Według spółki w obu bazach powstaną po dwa zbiorniki do magazynowania paliw płynnych o pojemności po 32 metry sześc. każdy. Nie podano wartości kontraktu.”Podpisana umowa pozwoli nam zaoferować nowe pojemności dla paliw już w końcu 2018 r. Wychodzimy tym samym naprzeciw potrzebom naszych klientów” – powiedział wiceprezes PERN Rafał Miland, cytowany w komunikacie spółki.

Jak dodał, „zwiększenie oferowanych na potrzeby rynku pojemności magazynowych dla ropy naftowej i paliw, a także rozbudowa całej infrastruktury grupy PERN, to największe wyzwania stojące przed spółką w najbliższych latach”.

„To także nasze zobowiązania wynikające ze strategii oraz realizacji polityki rządowej dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym” – zaznaczył Miland.

PERN podał, że budowa zbiorników w obu bazach realizowana będzie wspólnie ze spółką AGAT na mocy zawartej umowy konsorcjum, w którym Naftoremont-Naftobudowa pełni rolę lidera.

Współpraca z Mostostalem 

„Zawarta umowa otwiera nowy okres współpracy ze spółką PERN w zakresie realizacji zbiorników magazynowych na paliwa płynne. Kontrakt wpisuje się w strategię grupy kapitałowej Polimex Mostostal i potwierdza aktywność spółek na rynku projektów przemysłowych” – oświadczył Antoni Józwowicz, prezes Polimex-Mostostal.I dodał: „Cieszy nas fakt, że będziemy mieli swój udział w kolejnej, tak ważnej dla naszego kraju, inwestycji. Mamy do tego odpowiednie zasoby i kompetencje”.

PERN zwrócił uwagę, że jako spółka Skarbu Państwa „zobowiązany jest do zapewnienia zasobów magazynowych umożliwiających realizację przyjętej polityki składowania zapasów obowiązkowych”.”Także skala wzrostu rynku paliwowego, wynikająca z bardzo dobrej koniunktury gospodarczej oraz skutecznej walki z +szarą strefą+ w obrocie paliwami, spowodowała wzrost zapotrzebowania klientów na pojemności magazynowe przeznaczone do składowania zapasów obowiązkowych i zapasów operacyjnych przez uczestników rynku paliwowego” – dodała spółka.

Rozbudowa infrastruktury PERN

Ostatnio wiceprezes PERN, informując PAP o planach, dotyczących rozbudowy infrastruktury logistycznej, obejmującej transport rurociągowy i magazynowanie ropy naftowej oraz paliw płynnych, potwierdził, że w ciągu najbliższych 4 lat spółka wyda na inwestycje 2 mld zł. Zaznaczył przy tym, że tegoroczny budżet inwestycyjny, w zakresie przedsięwzięć kontynuowanych oraz rozpoczynanych, a także niezbędnych modernizacji, wynosi ok. 280 mln zł.Wiceprezes PERN zapowiedział wówczas, że spółka jeszcze w tym roku zaktualizuje swą strategię, uwzględniając m.in. zmiany rynkowe i założenia przyjętej w 2017 r. polityki rządu dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym.

Wśród priorytetowych działań PERN, Miland wymienił m.in. budowę rurociągu paliwowego Boronów-Trzebinia o długości ok. 100 km, rozbudowę Terminalu Naftowego w Gdańsku podwajającą pojemności na ropę oraz budowę drugiej nitki rewersyjnego Odcinka Pomorskiego o długości ok. 240 km, czyli rurociągu naftowego łączącego surowcowe bazy spółki w Płocku i Gdańsku.Z końcem stycznia PERN podpisał umowę na wybudowanie do 2020 r. w swej bazie w Gdańsku dwóch zbiorników na ropę naftową po 100 tys. metrów sześc. Inwestycję za ponad 142,9 mln zł realizuje konsorcjum Mostostal Płock i Mostostal Warszawa.

Na terenie kraju PERN, strategiczny podmiot dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, zarządza bazami magazynowymi ropy naftowej – w Adamowie przy granicy z Białorusią, Miszewku Strzałkowskim pod Płockiem i dwoma w Gdańsku – o łącznej pojemności ok. 3,5 mln metrów sześc., a także siecią ponad 2,6 tys. km rurociągów naftowych oraz paliwowych.Spółka tłoczy ropę naftową rurociągiem „Przyjaźń” z Rosji do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech. Transportuje też surowiec dostarczany drogą morską do gdańskiego Naftoportu i dalej do Płocka i Niemiec. W Gdańsku posiada Terminal Naftowy, działający jako surowcowy hub o pojemności 375 tys. metrów sześc.

PERN w wyniku sfinalizowanego z początkiem tego roku połączenia z OLPP – wcześniej spółką ze swej grupy kapitałowej, która była największym w Polsce podmiotem składowania i przeładunku paliw płynnych, przejął m.in. 19 baz magazynowych tych produktów o łącznej pojemność ok. 1,8 mln metrów sześc.

Polska Agencja Prasowa

Zwierzyński: Za infrastrukturą pójdzie dywersyfikacja dostaw ropy i paliw (ROZMOWA)

Najnowsze artykuły