icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Czy elektromobilność będzie sprawiedliwa?

Otwarte standardy ładowania i systemy płatności – tak powinna wyglądać idealna sieć ładowania. Czy faktycznie użytkownicy będą mogli korzystać z inteligentnych, czystych i sprawiedliwych rozwiązań, które powstają z myślą o kierowcach a nie tylko dobru firm działających na rynku? Czy tworzyć się będą monopole i partnerstwa mające na celu zdyskredytowanie konkurencji? Aby tak się nie stało w USA powstało nowe porozumienie.

Porozumienie dla branży

Opisywanie najlepszych praktyk oraz działania na rzecz całej branży mają miejsce w niemal każdym kraju, w którym elektromobilność rozwija się. Praca z otwartymi standardami daje dostęp do infrastruktury zarówno małym jak i dużym graczom. Dlatego właśnie grupa głównych producentów samochodów, podmiotów publicznych, firm technologicznych, organizacji działających na rzecz środowiska podpisała porozumienie nazwane Transportation Electrification Accord (Porozumienie Elektryfikacji Transportu).

W trosce o przemysł

Znajdujący się nadal we wczesnym etapie rozwoju rynek pojazdów elektrycznych potrzebuje działań mających na celu otwartość. Między innymi takie postulaty przedstawiono w trakcie międzynarodowej konferencji Roadmap, która odbyła w się w czerwcu 2018 w Oregonie. Konferencja ta to jedno z ważniejszych wydarzeń w branżowych w USA.
TEA zrzesza obecnie międzynarodowe firmy: BYD, EEI, enervee, EVbox, GM, Greenlots, Honda, National Grid, Proterra, Siemens, Zero Motorcycles, około 30 organizacji działających na terenie USA oraz kilkadziesiąt podmiotów działających lokalnie. Ma ona wspierać przede wszystkim podmioty działające na terenie USA.

Bez lobbowania

Na stronie organizacji zawarte są zasady i kontekst jakiego dotyczą. Porozumienie określa szczegółowo, w jaki sposób może postępować elektryfikacja transportu, „aby przynosiła korzyści wszystkim klientom, podmiotom użyteczności publicznej i użytkownikom wszystkich form transportu, wspierając jednocześnie rozwój czystszej sieci i stymulując innowacje i konkurencję dla firm z USA”. Jak można przeczytać na stronie organizacja nie chce zajmować się lobbowaniem. Porozumienie jest zbiorem zasad mających na celu zainspirowanie i kontynuowanie dialogu wokół zelektryfikowanego transportu, a organizacje, firmy i osoby prywatne, które zostały zaproszone do podpisania go zobowiązują się do przestrzegania wyznaczonych celów oraz wykorzystania ich aby edukować wspierać sprawiedliwe i efektywnie działające podmioty działające w branży.

Polskie stowarzyszenia

W Polsce działań na rzecz upowszechniania dobrych praktyk w obszarze elektromobilności podjęły się Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, na której czele stoi były minister środowiska Marcin Korolec; Polskie Stowarzyszenie Elektromobilności pod wodzą Sylwii Koch – Kopyszko, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Biogazowego oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, którego prezesem jest Maciej Maur związany wcześniej z branżą LNG i CNG. PSPA jest jako jedyna polska organizacja branżowa zrzeszona w AVERE Europejskim Stowarzyszeniu dla Elektromobilności.

The EV Accord/Agata Rzędowska

Otwarte standardy ładowania i systemy płatności – tak powinna wyglądać idealna sieć ładowania. Czy faktycznie użytkownicy będą mogli korzystać z inteligentnych, czystych i sprawiedliwych rozwiązań, które powstają z myślą o kierowcach a nie tylko dobru firm działających na rynku? Czy tworzyć się będą monopole i partnerstwa mające na celu zdyskredytowanie konkurencji? Aby tak się nie stało w USA powstało nowe porozumienie.

Porozumienie dla branży

Opisywanie najlepszych praktyk oraz działania na rzecz całej branży mają miejsce w niemal każdym kraju, w którym elektromobilność rozwija się. Praca z otwartymi standardami daje dostęp do infrastruktury zarówno małym jak i dużym graczom. Dlatego właśnie grupa głównych producentów samochodów, podmiotów publicznych, firm technologicznych, organizacji działających na rzecz środowiska podpisała porozumienie nazwane Transportation Electrification Accord (Porozumienie Elektryfikacji Transportu).

W trosce o przemysł

Znajdujący się nadal we wczesnym etapie rozwoju rynek pojazdów elektrycznych potrzebuje działań mających na celu otwartość. Między innymi takie postulaty przedstawiono w trakcie międzynarodowej konferencji Roadmap, która odbyła w się w czerwcu 2018 w Oregonie. Konferencja ta to jedno z ważniejszych wydarzeń w branżowych w USA.
TEA zrzesza obecnie międzynarodowe firmy: BYD, EEI, enervee, EVbox, GM, Greenlots, Honda, National Grid, Proterra, Siemens, Zero Motorcycles, około 30 organizacji działających na terenie USA oraz kilkadziesiąt podmiotów działających lokalnie. Ma ona wspierać przede wszystkim podmioty działające na terenie USA.

Bez lobbowania

Na stronie organizacji zawarte są zasady i kontekst jakiego dotyczą. Porozumienie określa szczegółowo, w jaki sposób może postępować elektryfikacja transportu, „aby przynosiła korzyści wszystkim klientom, podmiotom użyteczności publicznej i użytkownikom wszystkich form transportu, wspierając jednocześnie rozwój czystszej sieci i stymulując innowacje i konkurencję dla firm z USA”. Jak można przeczytać na stronie organizacja nie chce zajmować się lobbowaniem. Porozumienie jest zbiorem zasad mających na celu zainspirowanie i kontynuowanie dialogu wokół zelektryfikowanego transportu, a organizacje, firmy i osoby prywatne, które zostały zaproszone do podpisania go zobowiązują się do przestrzegania wyznaczonych celów oraz wykorzystania ich aby edukować wspierać sprawiedliwe i efektywnie działające podmioty działające w branży.

Polskie stowarzyszenia

W Polsce działań na rzecz upowszechniania dobrych praktyk w obszarze elektromobilności podjęły się Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, na której czele stoi były minister środowiska Marcin Korolec; Polskie Stowarzyszenie Elektromobilności pod wodzą Sylwii Koch – Kopyszko, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Biogazowego oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, którego prezesem jest Maciej Maur związany wcześniej z branżą LNG i CNG. PSPA jest jako jedyna polska organizacja branżowa zrzeszona w AVERE Europejskim Stowarzyszeniu dla Elektromobilności.

The EV Accord/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły