icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Lotos Kolej: Pierwsze trzy lokomotywy elektryczne od Newagu są w eksploatacji

To pierwsze kursy nowych lokomotyw Lotos Kolej. Pociąg z 35 wagonami wypełnionymi olejem napędowym i benzyną Lotosu udał się w drogę do Piekar Śląskich. Pięć lokomotyw spółka Lotos Kolej kupiła od firmy NEWAG S.A.

Na mocy porozumienia Lotos Kolej z firmą NEWAG, polskim producentem lokomotyw, w ciągu najbliższych miesięcy tabor gdańskiego przewoźnika wzbogaci się o pięć lokomotyw – dwie typu E4DCU „Griffin” i trzy typu E6ACT „Dragon 2”. Trzy z nich już teraz zostały włączone do eksploatacji w Lotos Kolej. Pierwszy kurs miał miejsce we wtorek 5 marca, gdy „Griffin” wyjechał ze stacji Gdańsk Olszynka do stacji Piekary Śląskie Szarlej z 35 wagonami wypełnionymi olejem napędowym i benzyną Lotosu. Łączna masa inauguracyjnego pociągu to ponad 2700 ton brutto.

Lotos Kolej jest bardzo ważną spółką z perspektywy łańcucha logistycznego Grupy Lotos S.A.– Powiększenie taboru spółki Lotos Kolej to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów spółek Grupy Kapitałowej Lotos. Pięć nowych lokomotyw to szansa na utrzymanie bardzo dobrej pozycji na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce – mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Zarządu Grupy Lotos S.A. ds. korporacyjnych.

Z zakupu nowych lokomotyw szczególnie cieszą się maszyniści Lotos Kolej. – Jesteśmy bardzo wdzięczni Zarządowi Grupy Lotos i Lotos Kolej za tę decyzję. Tempo transakcji było błyskawiczne, udało się szybko doprowadzić do zakupu lokomotyw i do tego, że pierwszy pociąg wyruszył już w trasę. To dla wszystkich maszynistów większy komfort i bezpieczeństwo pracy – tłumaczy Radosław Czerniak, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Transportu Kolejowego Grupy Lotos.

Na mocy umów zawartych przez Lotos Kolej, przez najbliższych siedem lat lokomotywy będą leasingowane, a następnie przewoźnik przejmie je na własność. – W ostatnich dniach producent lokomotyw dostarczył Lotos Kolej zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji nowo pozyskanych pojazdów kolejowych, zgodnych z TSI bez ograniczeń na polskiej infrastrukturze kolejowej, a więc m.in. wyposażonych w ETCS, na czym szczególnie nam zależało. Wystawiliśmy świadectwa sprawności technicznej i już od 5 marca rozpoczynamy eksploatację nowego taboru – dodaje Krzysztof Wiktorowicz, członek Zarządu Lotos Kolej.

Pojazd E4DCUd „Griffin” o mocy 5,6 MW przeznaczony jest do pracy towarowej i pasażerskiej. To elektryczna, dwukabinowa, czteroosiowa lokomotywa Dual Power z dodatkowym układem napędowym, w postaci silnika spalinowego, osiągająca maksymalną prędkość 160 km/h. E4DCUd „Griffin” jest szeroki na 3,06 metra i wysoki na 4,28 metra. Długość pojazdu ze zderzakami to 19,9 metra.

Lokomotywa E6ACTa „Dragon 2” jest pojazdem o mocy 5 MW przeznaczonym do prowadzenia pociągów towarowych. To elektryczna, dwukabinowa, sześcioosiowa lokomotywa osiągająca prędkość eksploatacyjną do 120 km/h. E6ACTa „Dragon 2” jest szeroki na 3,075 metra i wysoki na 4,25 metra. Długość pojazdu ze zderzakami to 20,34 metra.

Lotos

To pierwsze kursy nowych lokomotyw Lotos Kolej. Pociąg z 35 wagonami wypełnionymi olejem napędowym i benzyną Lotosu udał się w drogę do Piekar Śląskich. Pięć lokomotyw spółka Lotos Kolej kupiła od firmy NEWAG S.A.

Na mocy porozumienia Lotos Kolej z firmą NEWAG, polskim producentem lokomotyw, w ciągu najbliższych miesięcy tabor gdańskiego przewoźnika wzbogaci się o pięć lokomotyw – dwie typu E4DCU „Griffin” i trzy typu E6ACT „Dragon 2”. Trzy z nich już teraz zostały włączone do eksploatacji w Lotos Kolej. Pierwszy kurs miał miejsce we wtorek 5 marca, gdy „Griffin” wyjechał ze stacji Gdańsk Olszynka do stacji Piekary Śląskie Szarlej z 35 wagonami wypełnionymi olejem napędowym i benzyną Lotosu. Łączna masa inauguracyjnego pociągu to ponad 2700 ton brutto.

Lotos Kolej jest bardzo ważną spółką z perspektywy łańcucha logistycznego Grupy Lotos S.A.– Powiększenie taboru spółki Lotos Kolej to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów spółek Grupy Kapitałowej Lotos. Pięć nowych lokomotyw to szansa na utrzymanie bardzo dobrej pozycji na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce – mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Zarządu Grupy Lotos S.A. ds. korporacyjnych.

Z zakupu nowych lokomotyw szczególnie cieszą się maszyniści Lotos Kolej. – Jesteśmy bardzo wdzięczni Zarządowi Grupy Lotos i Lotos Kolej za tę decyzję. Tempo transakcji było błyskawiczne, udało się szybko doprowadzić do zakupu lokomotyw i do tego, że pierwszy pociąg wyruszył już w trasę. To dla wszystkich maszynistów większy komfort i bezpieczeństwo pracy – tłumaczy Radosław Czerniak, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Transportu Kolejowego Grupy Lotos.

Na mocy umów zawartych przez Lotos Kolej, przez najbliższych siedem lat lokomotywy będą leasingowane, a następnie przewoźnik przejmie je na własność. – W ostatnich dniach producent lokomotyw dostarczył Lotos Kolej zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji nowo pozyskanych pojazdów kolejowych, zgodnych z TSI bez ograniczeń na polskiej infrastrukturze kolejowej, a więc m.in. wyposażonych w ETCS, na czym szczególnie nam zależało. Wystawiliśmy świadectwa sprawności technicznej i już od 5 marca rozpoczynamy eksploatację nowego taboru – dodaje Krzysztof Wiktorowicz, członek Zarządu Lotos Kolej.

Pojazd E4DCUd „Griffin” o mocy 5,6 MW przeznaczony jest do pracy towarowej i pasażerskiej. To elektryczna, dwukabinowa, czteroosiowa lokomotywa Dual Power z dodatkowym układem napędowym, w postaci silnika spalinowego, osiągająca maksymalną prędkość 160 km/h. E4DCUd „Griffin” jest szeroki na 3,06 metra i wysoki na 4,28 metra. Długość pojazdu ze zderzakami to 19,9 metra.

Lokomotywa E6ACTa „Dragon 2” jest pojazdem o mocy 5 MW przeznaczonym do prowadzenia pociągów towarowych. To elektryczna, dwukabinowa, sześcioosiowa lokomotywa osiągająca prędkość eksploatacyjną do 120 km/h. E6ACTa „Dragon 2” jest szeroki na 3,075 metra i wysoki na 4,25 metra. Długość pojazdu ze zderzakami to 20,34 metra.

Lotos

Najnowsze artykuły