icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PERN chce rozbudować magazyny estrów we własnych bazach paliw

PERN ogłosił cztery postępowania przetargowe na rozbudowę pojemności magazynowych dla estrów w swych bazach paliw w Emilianowie, Kawicach, Koluszkach i Małaszewiczach. Oferty w każdym z tym postępowań można składać do 20 stycznia 2020 r. – podała spółka.

Jak podał PERN w opublikowanej dokumentacji przetargowej, plan inwestycji obejmuje m.in. budowę nowych zbiorników na biokomponenty – estry wyższych kwasów tłuszczowych FAME do oleju napędowego. W Polsce najczęstszym obecnie dodatkiem do benzyny jest etanol, a do oleju napędowego właśnie – estry kwasów tłuszczowych FAME.

Spółka podała, że w przypadku bazy w Emilianowe zadanie dotyczy budowy dwóch zbiorników na estry o pojemności 300 metrów sześc. każdy oraz budowy stanowiska rozładunku biokomponentów z cystern kolejowych.

Według PERN w bazie w Kawicach przedsięwzięcie dotyczyć ma budowy czterech zbiorników na estry o pojemności 100 metrów sześc. każdy, a w bazie w Koluszkach dostosowania zbiornika o pojemności 1 tys. metrów sześc. do przyjmowania, magazynowania i wydawania estrów poprzez zabudowę mieszadła, izolacji i ogrzewania, a także dostosowania rurociągów przeznaczonych do ekspedycji estrów oraz dostosowanie frontu kolejowego i pompowni technologicznej do przyjęcia biokomponentów z cystern kolejowych.

W przypadku bazy w Małaszewiczach spółka wyjaśniła, że chodzi o wykonanie dokumentacji projektowej oraz budowę zbiornika bądź zbiorników na estry o łącznej pojemności 400 metrów sześc., a także o zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy instalacji dozowania estrów on-line do bazowego oleju napędowego, w tym wykonanie frontu dla autocystern automatycznego dozowania tych biokomponentów.

PERN informując w styczniu tego roku o zatwierdzeniu przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy swego Wieloletniego Planu Strategicznego na lata 2018-22 podawał, że nakłady inwestycyjne w całej jego w grupie wyniosą w tym czasie łącznie 2,7 mld zł. Podkreślał, że plan przedsięwzięć na najbliższe lata zakłada m.in. budowę nowych pojemności zbiornikowych na paliwa oraz ropę naftową, a także nowych rurociągów.

Jak wyjaśniał wówczas PERN, wraz z rozwojem rynku paliwowego klienci potrzebują m.in. „nowych możliwości magazynowania paliw i jak najbardziej efektywnej logistyki”. Zapowiadał przy tym rozbudowę baz paliowych o pojemności magazynowania paliw – do 2022 r. o ok. 320 tys. metrów sześc., w dwóch etapach. Od tego czasu spółka sukcesywnie realizuje kolejne projekty z tym związane.
W ostatnim czasie PERN podpisał umowę z konsorcjum Mostostal Warszawa i Mostostal Płock na rozbudowę swych baz paliw w Boronowie i Rejowcu. W ramach inwestycji w niewiele ponad rok powstaną trzy zbiorniki o łącznej pojemności 74 tys. metrów sześc. wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Według spółki zadania inwestycyjne w Rejowcu i Boronowie realizowane są w ramach drugiego etapu rozbudowy pojemności magazynowych w bazach paliw.

Na początku grudnia PERN przypomniał, że aktualnie trwa budowa zbiornika o pojemności 32 tys. metrów sześc. w bazie w Koluszkach, a także rozpoczęła się procedura wyboru wykonawcy na budowę dwóch zbiorników oraz infrastruktury im towarzyszącej w bazie paliw w Dębogórzu – każdy zbiornik ma mieć pojemność 32 tys. metrów sześc. pojemności.

„Drugi etap rozbudowy pojemności zwiększy pojemność baz paliwowych PERN łącznie o 222 tys. metrów sześc., czyli o około 12 proc. Zakończenie etapu planowane jest w połowie 2021 r.” – zapowiedziała wtedy spółka.

W listopadzie 2017 r. Rada Ministrów przyjęła dokument „Polityka Rządu RP dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym”, zgodnie z którym PERN ma wspierać dywersyfikację dostaw ropy do Polski, a także pełnić „wiodącą rolę” w składowaniu tego surowca oraz paliw, „zajmując się bilansowaniem całego systemu magazynowego”, w tym rozbudową pojemności magazynowych.

PERN to państwowa spółka o znaczeniu strategicznym; odpowiada za tłoczenie rurociągami ropy naftowej, w tym do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech, oraz za magazynowanie zarówno surowca, jak i paliw płynnych.

Polska Agencja Prasowa

PERN ogłosił cztery postępowania przetargowe na rozbudowę pojemności magazynowych dla estrów w swych bazach paliw w Emilianowie, Kawicach, Koluszkach i Małaszewiczach. Oferty w każdym z tym postępowań można składać do 20 stycznia 2020 r. – podała spółka.

Jak podał PERN w opublikowanej dokumentacji przetargowej, plan inwestycji obejmuje m.in. budowę nowych zbiorników na biokomponenty – estry wyższych kwasów tłuszczowych FAME do oleju napędowego. W Polsce najczęstszym obecnie dodatkiem do benzyny jest etanol, a do oleju napędowego właśnie – estry kwasów tłuszczowych FAME.

Spółka podała, że w przypadku bazy w Emilianowe zadanie dotyczy budowy dwóch zbiorników na estry o pojemności 300 metrów sześc. każdy oraz budowy stanowiska rozładunku biokomponentów z cystern kolejowych.

Według PERN w bazie w Kawicach przedsięwzięcie dotyczyć ma budowy czterech zbiorników na estry o pojemności 100 metrów sześc. każdy, a w bazie w Koluszkach dostosowania zbiornika o pojemności 1 tys. metrów sześc. do przyjmowania, magazynowania i wydawania estrów poprzez zabudowę mieszadła, izolacji i ogrzewania, a także dostosowania rurociągów przeznaczonych do ekspedycji estrów oraz dostosowanie frontu kolejowego i pompowni technologicznej do przyjęcia biokomponentów z cystern kolejowych.

W przypadku bazy w Małaszewiczach spółka wyjaśniła, że chodzi o wykonanie dokumentacji projektowej oraz budowę zbiornika bądź zbiorników na estry o łącznej pojemności 400 metrów sześc., a także o zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy instalacji dozowania estrów on-line do bazowego oleju napędowego, w tym wykonanie frontu dla autocystern automatycznego dozowania tych biokomponentów.

PERN informując w styczniu tego roku o zatwierdzeniu przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy swego Wieloletniego Planu Strategicznego na lata 2018-22 podawał, że nakłady inwestycyjne w całej jego w grupie wyniosą w tym czasie łącznie 2,7 mld zł. Podkreślał, że plan przedsięwzięć na najbliższe lata zakłada m.in. budowę nowych pojemności zbiornikowych na paliwa oraz ropę naftową, a także nowych rurociągów.

Jak wyjaśniał wówczas PERN, wraz z rozwojem rynku paliwowego klienci potrzebują m.in. „nowych możliwości magazynowania paliw i jak najbardziej efektywnej logistyki”. Zapowiadał przy tym rozbudowę baz paliowych o pojemności magazynowania paliw – do 2022 r. o ok. 320 tys. metrów sześc., w dwóch etapach. Od tego czasu spółka sukcesywnie realizuje kolejne projekty z tym związane.
W ostatnim czasie PERN podpisał umowę z konsorcjum Mostostal Warszawa i Mostostal Płock na rozbudowę swych baz paliw w Boronowie i Rejowcu. W ramach inwestycji w niewiele ponad rok powstaną trzy zbiorniki o łącznej pojemności 74 tys. metrów sześc. wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Według spółki zadania inwestycyjne w Rejowcu i Boronowie realizowane są w ramach drugiego etapu rozbudowy pojemności magazynowych w bazach paliw.

Na początku grudnia PERN przypomniał, że aktualnie trwa budowa zbiornika o pojemności 32 tys. metrów sześc. w bazie w Koluszkach, a także rozpoczęła się procedura wyboru wykonawcy na budowę dwóch zbiorników oraz infrastruktury im towarzyszącej w bazie paliw w Dębogórzu – każdy zbiornik ma mieć pojemność 32 tys. metrów sześc. pojemności.

„Drugi etap rozbudowy pojemności zwiększy pojemność baz paliwowych PERN łącznie o 222 tys. metrów sześc., czyli o około 12 proc. Zakończenie etapu planowane jest w połowie 2021 r.” – zapowiedziała wtedy spółka.

W listopadzie 2017 r. Rada Ministrów przyjęła dokument „Polityka Rządu RP dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym”, zgodnie z którym PERN ma wspierać dywersyfikację dostaw ropy do Polski, a także pełnić „wiodącą rolę” w składowaniu tego surowca oraz paliw, „zajmując się bilansowaniem całego systemu magazynowego”, w tym rozbudową pojemności magazynowych.

PERN to państwowa spółka o znaczeniu strategicznym; odpowiada za tłoczenie rurociągami ropy naftowej, w tym do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech, oraz za magazynowanie zarówno surowca, jak i paliw płynnych.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły