AlertEnergetykaGaz.Wykop

Problemy historycznego rejsu Rosjan przez Północny Szlak Morski

Gazowiec Christoph de Margerie realizujący dostawy Novateku. Fot. Novatek

Gazowiec Christoph de Margerie realizujący dostawy Novateku. Fot. Novatek

Tankowce LNG wyruszyły z rosyjskiego Jamału do Azji w celu pokonania Północnego Szlaku Morskiego zimą po raz pierwszy w historii bez pomocy lodołamaczy. Kommiersant podaje, że jednego z nich zawiódł system napędowy. Naprawa zmusi go do powrotu do doków.

Tankowiec Nikola Ewgenow należący do spółki Yamal Arc7 LNG miał pokonać wspomniany szlak bez pomocy lodołamaczy zimą, by dostarczyć gaz skroplony firmy rosyjskiej Novatek z terminalu Yamal LNG. Byłoby to historyczne osiągnięcie, bo Północny Szlak Morski był dotąd niemożliwy do przebycia w tym okresie. Niestety statek obniżył prędkość w okolicy 16 stycznia i przez wspomnianą usterkę skierował się z powrotem do portu. Oprócz niego z Jamału wyruszył także tankowiec Christoph de Margerie, który kontynuuje podróż przez kry Północnego Szlaku Morskiego.

Kommiersant/Wojciech Jakóbik

Rosja rozwinie żeglugę Północną Drogą Morską


Powiązane artykuły

Układanie rur Nord Stream 2. Fot. Nord Stream 2 AG

Niemcy nie chcą sprzedać Nord Stream 2 inwestorowi z USA

Niemieccy urzędnicy sceptycznie podchodzą do pomysłu zakupu przez amerykańskiego inwestora Stephena Lyncha niedziałającego obecnie gazociągu Nord Stream 2 – informuje...
Fotowoltaika. Fot. Flickr

BGK inwestuje 25 mln euro we wsparcie OZE

Bank Gospodarstwa Krajowego zainwestował 25 mln euro w fundusz Eiffel Transition Infrastructure. Środki mają zostać przeznaczone na rozwój projektów z...
fotowoltaika magazyny energii Tauron

MAE: Unia stawia OZE, a nie inwestuje w sieci

Ekspansja odnawialnych źródeł energii w Unii Europejskiej przewyższa inwestycje w infrastrukturę sieciową, co prowadzi do znacznych różnic w cenach energii...

Udostępnij:

Facebook X X X