icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Europejscy ministrowie środowiska przyjęli zakaz nowych silników spalinowych od 2035 roku

Ministrowie środowiska państw członkowskich Unii Europejskiej osiągnęli porozumienie w sprawie przepisów dotyczących ograniczania wpływu transportu drogowego na klimat. Od 2035 roku emisja CO2 wszystkich nowych samochodów osobowych i dostawczych sprzedawanych w Europie będzie musiała być ograniczona do zera – oznacza to zakaz nowych samochodów z napędem spalinowym.

Podczas gdy ministrowie zgodzili się, że producenci nie powinni otrzymywać kredytów na osiągnięcie celów w zakresie emisji CO2 dla samochodów napędzanych paliwami syntetycznymi, stwierdzili, że Komisja powinna przedstawić nowe wnioski, aby umożliwić ich stosowanie w przyszłości. Samochody zasilane paliwami syntetycznymi emitują znacznie więcej CO2 niż akumulatorowe pojazdy elektryczne w całym cyklu życia i wydzielają tyle samo toksycznego tlenku azotu, co pojazdy benzynowe.

Rządy UE przystąpią teraz do negocjacji z Parlamentem Europejskim w sprawie ostatecznej dyrektywy.

Transport&Environment/Michał Perzyński

Ministrowie środowiska państw członkowskich Unii Europejskiej osiągnęli porozumienie w sprawie przepisów dotyczących ograniczania wpływu transportu drogowego na klimat. Od 2035 roku emisja CO2 wszystkich nowych samochodów osobowych i dostawczych sprzedawanych w Europie będzie musiała być ograniczona do zera – oznacza to zakaz nowych samochodów z napędem spalinowym.

Podczas gdy ministrowie zgodzili się, że producenci nie powinni otrzymywać kredytów na osiągnięcie celów w zakresie emisji CO2 dla samochodów napędzanych paliwami syntetycznymi, stwierdzili, że Komisja powinna przedstawić nowe wnioski, aby umożliwić ich stosowanie w przyszłości. Samochody zasilane paliwami syntetycznymi emitują znacznie więcej CO2 niż akumulatorowe pojazdy elektryczne w całym cyklu życia i wydzielają tyle samo toksycznego tlenku azotu, co pojazdy benzynowe.

Rządy UE przystąpią teraz do negocjacji z Parlamentem Europejskim w sprawie ostatecznej dyrektywy.

Transport&Environment/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły