AlertEnergetykaGaz.

Port w Hamburgu podejrzewa media o brudną kampanię

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Po tym, jak niemieckie media na podstawie wewnętrznych dokumentów i prezentacji z udziałem ważnych członków spółki HHLA, do której należy port w Hamburgu, relacjonowały o wcześniejszych uzgodnieniach z chińskim COSCO oraz trudnościach ekonomicznych portu, spółka uważa, że stała się ofiarą kampanii medialnej, która ma na celu dyskredytację udziału chińskiego COSCO w nowym projekcie portu kontenerowego w Tollerort.

Port w Hamburgu oraz jego rozległe projekty logistyczne są częścią infrastruktury krytycznej. Dlatego też niemiecki rząd musiał udzielić pozwolenia, na przejęcie udziałów w nowym projekcie terminala kontenerowego Tollerort przez chińską spółkę państwową COSCO. Mimo sprzeciwu łącznie sześciu ministerstw oraz służb bezpieczeństwa Niemiec kanclerz Olaf Scholz popierał udział chińczyków w tym projekcie. Gabinet doszedł w końcu do kompromisu polegającego na przejęciu przez COSCO maksymalnie 24,9 procent udziałów, co uniemożliwia tej firmie wpływ na decyzje strategiczne.

Strona chińska nie odniosła się dotąd w tej sprawie. Obecnie nie wiadomo czy Chińczycy na tych warunkach nadal będą zainteresowani inwestycją w Hamburgu.

Po tym, jak niemieckie media na podstawie wewnętrznych dokumentów i prezentacji z udziałem ważnych członków spółki HHLA, do której należy port w Hamburgu, relacjonowały o wcześniejszych uzgodnieniach z chińskim COSCO oraz trudnościach ekonomicznych portu, spółka uważa, że stała się ofiarą kampanii medialnej, która ma na celu dyskredytację udziału chińskiego COSCO w nowym projekcie portu kontenerowego w Tollerort. HHLA neguje mniemane plany przejęcia części portów w Gdańsku i w Gdyni oraz zwraca uwagę na to, że jej kondycja ekonomiczna po wprowadzonych w ostatnim czasie zmianach organizacyjnych znacznie się poprawia. Port w Hamburgu nie zamierza także zwalniać pracowników, jak sugerowała północnoniemiecka stacja radiowo-telewizyjna Norddeutscher Rundfunk (NDR).

Aleksandra Fedorska

Minister energetyki Ukrainy: Europa musi powstrzymać Gazprom przed stworzeniem sztucznego niedoboru gazu (ROZMOWA)


Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...
Bojowy wóz piechoty ASCOD 2 oferowany państwom bałtyckim, foto: gdls.com

Brytyjski Ajax w grze o polski kontrakt na ciężki bojowy wóz piechoty

Polska rozważa zakup 700 ciężkich bojowych wozów piechoty. Mają one uzupełnić lub częściowo zastąpić obecne konstrukcje. Do grona zagranicznych oferentów...

Udostępnij:

Facebook X X X