icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Zgorzelec ma pierwszą polską platformę na potrzeby elektryków

Spółka Innovation AG stworzyła pierwszą polską platformę na potrzeby pojazdów elektrycznych. Platforma EAGLE (pol. Orzeł), na której mogą bazować różne modele samochodów, powstała w Zgorzelcu.

W Zgorzelcu powstała pierwsza polska, elektromobilna platforma samochodowa. To konstrukcja, na której bazują później różne modele samochodów danej marki lub grupy koncernów motoryzacyjnych.

– Platforma EAGLE (pol. Orzeł) jest naturalną konsekwencją dotychczasowej myśli technicznej i osiągnięć Innovation AG. Przypomnijmy, że spółka ta w 2018 roku była autorem Sokła 4×4, czyli pierwszego polskiego, w pełni elektrycznego pojazdu, stworzonego metodą ekokonwersji polegającą na elektryfikacji samochodu terenowego, z napędem 4×4. W Sokole użyto po raz pierwszy autorskiej technologii EVACT, czyli elektronicznego systemu do diagnostyki i sterowania autem – podaje Innovation AG.

Platforma EAGLE. Źródło: Innovation AG
Platforma EAGLE. Źródło: Innovation AG

EAGLE to angielski akronim, złożony z pierwszych liter haseł opisujących podstawowe cechy polskiej platformy.

Electric – platforma jest przeznaczona dla elektrycznych vanów, a moc zainstalowanej w niej baterii może mieć od 60 do 110kvh. Pojazdy na platformie Innovation AG będą posiadały najnowsze technologie vehicle-to-grid (V2G), vehicle-to-vehicle (V2V) oraz vehicle-to-infrastracture (V2I), które pozwalają na oddanie przez pojazd energii do domu, innego pojazdu lub nawet wymianę danych z infrastrukturą drogową – sygnalizacją świetlną i informacją o natężeniu ruchu.

Automotive – platforma obecnie przeznaczona jest dla pojazdów dostawczych z kategorii N1, o napędzie na przednią oś. Bez problemu jednak może być dostosowana dla cięższych pojazdów z kategorii N2 oraz do napędu 4×4.

General – uniwersalna konstrukcja pozwala na zbudowanie na niej dowolnego pojazdu zadaniowego. Poza standardowym vanem, na platformie Innovation AG może powstać nadwozie karetki, straży pożarnej, samochodu policyjnego, a nawet otwarta zabudowa z dźwigiem.

Light – wyjątkowo niska masa własna ramy, której konstrukcja została opatentowana, to niekwestionowany atut, dzięki któremu można było powiększyć masę (i moc) baterii. Wpłynęło to bezpośrednio na uzyskanie niespotykanego w klasie N1 zasięgu z pełnym załadunkiem – ponad 300 km, na jednym ładowaniu.

E-platform – oznacza zastosowanie najnowszych inteligentnych technologii, jak wspomniany już wyżej system EVACT oraz takich rozwiązań jak: odwracalna pompa ciepła, chłodząca w lato i ogrzewająca pojazd zimą (HVAC ang. heating, ventilation, air conditioning).

Platforma EAGLE składa się z takich podzespołów jak: podwozie, układ hamulcowy, układ napędowy, układ kierowniczy i zawieszenie, które zostały zaprojektowane w sposób modułowy, aby umożliwić wykorzystanie ich w różnych konfiguracjach i wariantach pojazdów.

Innovation AG/Jędrzej Stachura

Moskwa: Unia Europejska zrozumie absurd regulacji o silnikach spalinowych

Spółka Innovation AG stworzyła pierwszą polską platformę na potrzeby pojazdów elektrycznych. Platforma EAGLE (pol. Orzeł), na której mogą bazować różne modele samochodów, powstała w Zgorzelcu.

W Zgorzelcu powstała pierwsza polska, elektromobilna platforma samochodowa. To konstrukcja, na której bazują później różne modele samochodów danej marki lub grupy koncernów motoryzacyjnych.

– Platforma EAGLE (pol. Orzeł) jest naturalną konsekwencją dotychczasowej myśli technicznej i osiągnięć Innovation AG. Przypomnijmy, że spółka ta w 2018 roku była autorem Sokła 4×4, czyli pierwszego polskiego, w pełni elektrycznego pojazdu, stworzonego metodą ekokonwersji polegającą na elektryfikacji samochodu terenowego, z napędem 4×4. W Sokole użyto po raz pierwszy autorskiej technologii EVACT, czyli elektronicznego systemu do diagnostyki i sterowania autem – podaje Innovation AG.

Platforma EAGLE. Źródło: Innovation AG
Platforma EAGLE. Źródło: Innovation AG

EAGLE to angielski akronim, złożony z pierwszych liter haseł opisujących podstawowe cechy polskiej platformy.

Electric – platforma jest przeznaczona dla elektrycznych vanów, a moc zainstalowanej w niej baterii może mieć od 60 do 110kvh. Pojazdy na platformie Innovation AG będą posiadały najnowsze technologie vehicle-to-grid (V2G), vehicle-to-vehicle (V2V) oraz vehicle-to-infrastracture (V2I), które pozwalają na oddanie przez pojazd energii do domu, innego pojazdu lub nawet wymianę danych z infrastrukturą drogową – sygnalizacją świetlną i informacją o natężeniu ruchu.

Automotive – platforma obecnie przeznaczona jest dla pojazdów dostawczych z kategorii N1, o napędzie na przednią oś. Bez problemu jednak może być dostosowana dla cięższych pojazdów z kategorii N2 oraz do napędu 4×4.

General – uniwersalna konstrukcja pozwala na zbudowanie na niej dowolnego pojazdu zadaniowego. Poza standardowym vanem, na platformie Innovation AG może powstać nadwozie karetki, straży pożarnej, samochodu policyjnego, a nawet otwarta zabudowa z dźwigiem.

Light – wyjątkowo niska masa własna ramy, której konstrukcja została opatentowana, to niekwestionowany atut, dzięki któremu można było powiększyć masę (i moc) baterii. Wpłynęło to bezpośrednio na uzyskanie niespotykanego w klasie N1 zasięgu z pełnym załadunkiem – ponad 300 km, na jednym ładowaniu.

E-platform – oznacza zastosowanie najnowszych inteligentnych technologii, jak wspomniany już wyżej system EVACT oraz takich rozwiązań jak: odwracalna pompa ciepła, chłodząca w lato i ogrzewająca pojazd zimą (HVAC ang. heating, ventilation, air conditioning).

Platforma EAGLE składa się z takich podzespołów jak: podwozie, układ hamulcowy, układ napędowy, układ kierowniczy i zawieszenie, które zostały zaprojektowane w sposób modułowy, aby umożliwić wykorzystanie ich w różnych konfiguracjach i wariantach pojazdów.

Innovation AG/Jędrzej Stachura

Moskwa: Unia Europejska zrozumie absurd regulacji o silnikach spalinowych

Najnowsze artykuły