icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Port kontenerowy w Świnoujściu ma zielone światło po konsultacjach z Niemcami

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podaje, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie wydała decyzje środowiskową w sprawie portu kontenerowego w Świnoujściu po przeprowadzeniu konsultacji transgranicznych ze stroną niemiecką.

W konsultacjach wzięły udział niemieckie instytucje landowe z Meklemburgii-Pomorza Przedniego, organizacje pozarządowe oraz osoby prywatne. Spotkanie stron postępowania transgranicznego odbyło się 20 września w Szczecinie. Przedstawiciele portu i eksperci odpowiadali na pytania oraz wyjaśniali wątpliwości strony niemieckiej. Celem konsultacji jest zebranie opinii podmiotów, na które może oddziaływać inwestycja, które nie są wiążące.

Projekt budowy nowego portu kontenerowego w Polsce budził żywą dyskusję w Niemczech. Głównym powodem był sprzeciw miejscowości turystycznych na wyspie Uznam oraz organizacji ekologicznych. Port ma zostać uruchomiony w 2028 roku i będzie w stanie przeładować do 2 mln TEU rocznie. Tym samym będzie to drugi najważniejszy polski port kontenerowy po porcie w Gdańsku.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście / Aleksandra Fedorska

Fedorska: Port kontenerowy w Świnoujściu znów na celowniku Niemiec

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podaje, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie wydała decyzje środowiskową w sprawie portu kontenerowego w Świnoujściu po przeprowadzeniu konsultacji transgranicznych ze stroną niemiecką.

W konsultacjach wzięły udział niemieckie instytucje landowe z Meklemburgii-Pomorza Przedniego, organizacje pozarządowe oraz osoby prywatne. Spotkanie stron postępowania transgranicznego odbyło się 20 września w Szczecinie. Przedstawiciele portu i eksperci odpowiadali na pytania oraz wyjaśniali wątpliwości strony niemieckiej. Celem konsultacji jest zebranie opinii podmiotów, na które może oddziaływać inwestycja, które nie są wiążące.

Projekt budowy nowego portu kontenerowego w Polsce budził żywą dyskusję w Niemczech. Głównym powodem był sprzeciw miejscowości turystycznych na wyspie Uznam oraz organizacji ekologicznych. Port ma zostać uruchomiony w 2028 roku i będzie w stanie przeładować do 2 mln TEU rocznie. Tym samym będzie to drugi najważniejszy polski port kontenerowy po porcie w Gdańsku.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście / Aleksandra Fedorska

Fedorska: Port kontenerowy w Świnoujściu znów na celowniku Niemiec

Najnowsze artykuły