icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Unia da trzy miliardy euro na ożywienie unijnych akumulatorów

Komisja Europejska zaproponowała przedłużenie bieżącego wsparcia produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. Jednocześnie zapowiedziano dodatkowe środki na dofinansowanie tego przemysłu.

Umowa o handlu i współpracy między Unią Europejską a Wielką Brytanią (EU-UK Trade and Cooperation Agreement, TCA) określa warunki kooperacji między oboma podmiotami po dokonaniu przez Wielką Brytanię Brexitu. 6 grudnia 2023 roku Komisja Europejska (KE)  zaproponowała przedłużenie zasad ustalonych w ramach TCA, dotyczących reguł pochodzenia pojazdów elektrycznych i akumulatorowych. Dodatkowo przeznaczono 3 miliardy euro na ożywienie unijnej produkcji baterii do pojazdów elektrycznych.

Reguły pochodzenia pojazdów elektrycznych i akumulatorowych powstały w 2022 roku, by uatrakcyjnić inwestowanie w baterie do pojazdów. Późniejsze wydarzenia, np. inwazja Rosji na Ukrainę czy pandemia Covid-19 odbiły się negatywnie na tym rynku. Stąd komisja proponuje przedłużenie trwających regulacji do 2026 roku. Unijni przedsiębiorcy będą mogli starać się również o dofinansowanie produkcji akumulatorów. Na ten cel przeznaczono trzy miliardy euro.

Producenci z terenów Unii Europejskiej borykają się z dużą konkurencją chińskich samochodów elektrycznych. Dotowanych przed państwo i oferowanych po niższych cenach.

Komisja Europejska / Marcin Karwowski

Jakie tajniki skrywają baterie i magazyny energii z Chin? Spięcie

Komisja Europejska zaproponowała przedłużenie bieżącego wsparcia produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. Jednocześnie zapowiedziano dodatkowe środki na dofinansowanie tego przemysłu.

Umowa o handlu i współpracy między Unią Europejską a Wielką Brytanią (EU-UK Trade and Cooperation Agreement, TCA) określa warunki kooperacji między oboma podmiotami po dokonaniu przez Wielką Brytanię Brexitu. 6 grudnia 2023 roku Komisja Europejska (KE)  zaproponowała przedłużenie zasad ustalonych w ramach TCA, dotyczących reguł pochodzenia pojazdów elektrycznych i akumulatorowych. Dodatkowo przeznaczono 3 miliardy euro na ożywienie unijnej produkcji baterii do pojazdów elektrycznych.

Reguły pochodzenia pojazdów elektrycznych i akumulatorowych powstały w 2022 roku, by uatrakcyjnić inwestowanie w baterie do pojazdów. Późniejsze wydarzenia, np. inwazja Rosji na Ukrainę czy pandemia Covid-19 odbiły się negatywnie na tym rynku. Stąd komisja proponuje przedłużenie trwających regulacji do 2026 roku. Unijni przedsiębiorcy będą mogli starać się również o dofinansowanie produkcji akumulatorów. Na ten cel przeznaczono trzy miliardy euro.

Producenci z terenów Unii Europejskiej borykają się z dużą konkurencją chińskich samochodów elektrycznych. Dotowanych przed państwo i oferowanych po niższych cenach.

Komisja Europejska / Marcin Karwowski

Jakie tajniki skrywają baterie i magazyny energii z Chin? Spięcie

Najnowsze artykuły