Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych tekstów mijającego tygodnia (29.01-02.02.2024 roku).
- Dąb-Mirowski: Rosja nie umie się obronić przed ukraińską dywersją
– Rosjanie słabo radzą sobie z ochroną własnej infrastruktury krytycznej. To narastający problem, który bardzo ciężko jest rozwiązać, szczególnie zimą. Nie chodzi bowiem tylko o działania zbrojne, ale też brak właściwej konserwacji, fachowców i technologii, a Ukraińcy skutecznie to wykorzystują – pisze Filip Dąb-Mirowski z GlobalnaGra.pl w BiznesAlert.pl.
- Burny: Atom przegrywa walkę z OZE z Brukseli (ANALIZA)
– Bruksela stawia na całkowitą dekarbonizację sektora energetycznego do 2040 roku i praktyczne wyeliminowanie generacji z jednostek węglowych oraz bardzo niskie wykorzystanie jednostek gazowych. Jednocześnie, marginalizowana jest rola energetyki jądrowej – pisze Maciej Burny z Enerxperience w BiznesAlert.pl.
- Fedorska: Przeciwnicy polskiego portu kontenerowego w Niemczech wcale nie składają broni
Kontrowersyjna obrończyni Nord Stream 2 porzuca sprzeciw wobec terminalu kontenerowego w Świnoujściu, ale część podmiotów niemieckich nie porzuca oporu, o czym pisze Aleksandra Fedorska, redaktor BiznesAlert.pl.
- Piotrowski: Czy Polska powinna wzbogacać uran do celów energetycznych?
– Można spodziewać się niebawem powrotu dyskusji czy Polska ma własne zasoby uranu i czy może być samowystarczalna w dostawach paliwa na potrzeby elektrowni jądrowych. Odpowiedź na pierwsze pytanie brzmiała do niedawna: to zależy w jakim resorcie zada się to pytanie – pisze prof. Andrzej Piotrowski, były wiceminister energii odpowiedzialny m.in. za sektor jądrowy, w BiznesAlert.pl.
- Wilk: Dotarliśmy do ściany w ruchu lotniczym, potrzebujemy CPK (ROZMOWA)
– Po co nam CPK? Odnieślimy sukces, jako Polska i jako LOT, tworząc z kiepsko zaprojektowanego Lotniska Chopina najlepiej funkcjonujący hub lotniczy w Europie Środkowo-Wschodniej. Niestety dotarliśmy do ściany, Lotnisko Chopina ma ograniczoną przepustowość. Tym samym nie możemy należycie rozwijać zdolności przewozowych – mówi Maciej Wilk, ekspert lotniczy i członek zarządu Flair Airlines, w rozmowie z BiznesAlert.pl.