icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Grupa PKP przygotowana do upałów

(PKP Intercity) Zapasy wody, klimatyzacja na największych dworcach oraz w coraz większej liczbie pociągów PKP Intercity. Grupa PKP jest przygotowana do udzielenia pomocy podróżnym w trudnych warunkach pogodowych spowodowanych wysokimi temperaturami.

W związku z panującymi w Polsce upałami spółki Grupy PKP podjęły działania w celu zapewnienia pasażerom możliwie największego komfortu podróży i oczekiwania na pociąg. W przypadku opóźnień pociągów PKP Intercity (powyżej 30 minut), na 40 dworcach, pasażerowie otrzymają napoje i poczęstunki. Na 8 największych dworcach (Gdynia Główna, Gdańsk Główny, Kraków Główny, Katowice, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Wrocław Główny) napoje otrzymają także grupy młodzieży, osoby z małymi dziećmi, osoby starsze, które dłuższy czas oczekują na dworcach na pociągi.

Już dziś pasażerowie PKP Intercity mają do dyspozycji ok. 600 wagonów z klimatyzacją. Ponadto, są w nią wyposażone wszystkie składy EIP (Pendolino) – w sumie 20 pociągów. Spółka prowadzi szeroko zakrojony program odnowy i modernizacji pociągów o wartości 5,6 mld zł. W realizowanych inwestycjach przewoźnika standardem jest klimatyzacja. Taki system przewidziano m.in. w 218 wagonach kursujących na trasie Przemyśl-Szczecin, 25 wagonach dla relacji Wrocław-Gdynia, 20 wagonach dla trasy Szczecin – Warszawa oraz 40 nowoczesnych pociągach typu EZT.

W razie awarii klimatyzacji w którymś z wagonów, podróżnym, w miarę możliwości, zostaną zaoferowane miejsca w klimatyzowanych częściach pociągu. Gdyby takich miejsc zabrakło, pasażerowie niezwłocznie otrzymają napoje. Napoje będą wydawane pasażerom także w razie ewentualnych opóźnień pociągów.

Na 23 dworcach działa klimatyzacja lub kurtyny powietrzne z funkcją chłodzenia. W wielu obiektach pasażerowie mogą także odpocząć w klimatyzowanych lokalach komercyjnych, np. kawiarniach. Na największych dworcach pomocą podróżnym służą pracownicy centrów obsługi klienta PKP Intercity oraz pracownicy biur dworca. Pracownicy dworców będą niezwłocznie reagować w sytuacjach, gdy któryś z podróżnych źle się poczuje lub zasłabnie. Załogi pociągów PKP Intercity zostały przeszkolone z zasad udzielania pierwszej pomocy.

Przez całą dobę w Grupie PKP działa Centrum Wsparcia Klienta – jednostka dedykowana organizowaniu pomocy podróżnym w razie utrudnień w ruchu pociągów.

Zarządca infrastruktury – spółka PKP Polskie Linie Kolejowe – jest w pełnej gotowości do podjęcia szybkich działań w razie ewentualnych opóźnień pociągów, spowodowanych wysokimi temperaturami.
Współpracuje z przewoźnikami dbając, by informacja o ruchu pociągów trafiała do nich na bieżąco. Zarządzono dodatkowe kontrole linii oraz wzmocniono posterunki diagnostyczne, a w newralgicznych miejscach rozlokowano pociągi sieciowe. W pogotowiu czeka 176 zespołów szybkiego reagowania.

W razie ewentualnych utrudnień w ruchu pociągów podróżni otrzymają pełną i aktualną informację. Informacje o ruchu pociągów można sprawdzać na stronach internetowych: rozkład-pkp.pl, intercity.pl, profilu przewoźnika na Facebooku (PKP Intercity. Pociąg do podróży) oraz dzwoniąc pod numer infolinii 19 757. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z aplikacji IC Mobile Navigator oraz mapy połączeń Polskich Linii Kolejowych, dostępnej na stronie plk-sa.pl. Pomocą służą także drużyny konduktorskie.

(PKP Intercity) Zapasy wody, klimatyzacja na największych dworcach oraz w coraz większej liczbie pociągów PKP Intercity. Grupa PKP jest przygotowana do udzielenia pomocy podróżnym w trudnych warunkach pogodowych spowodowanych wysokimi temperaturami.

W związku z panującymi w Polsce upałami spółki Grupy PKP podjęły działania w celu zapewnienia pasażerom możliwie największego komfortu podróży i oczekiwania na pociąg. W przypadku opóźnień pociągów PKP Intercity (powyżej 30 minut), na 40 dworcach, pasażerowie otrzymają napoje i poczęstunki. Na 8 największych dworcach (Gdynia Główna, Gdańsk Główny, Kraków Główny, Katowice, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Wrocław Główny) napoje otrzymają także grupy młodzieży, osoby z małymi dziećmi, osoby starsze, które dłuższy czas oczekują na dworcach na pociągi.

Już dziś pasażerowie PKP Intercity mają do dyspozycji ok. 600 wagonów z klimatyzacją. Ponadto, są w nią wyposażone wszystkie składy EIP (Pendolino) – w sumie 20 pociągów. Spółka prowadzi szeroko zakrojony program odnowy i modernizacji pociągów o wartości 5,6 mld zł. W realizowanych inwestycjach przewoźnika standardem jest klimatyzacja. Taki system przewidziano m.in. w 218 wagonach kursujących na trasie Przemyśl-Szczecin, 25 wagonach dla relacji Wrocław-Gdynia, 20 wagonach dla trasy Szczecin – Warszawa oraz 40 nowoczesnych pociągach typu EZT.

W razie awarii klimatyzacji w którymś z wagonów, podróżnym, w miarę możliwości, zostaną zaoferowane miejsca w klimatyzowanych częściach pociągu. Gdyby takich miejsc zabrakło, pasażerowie niezwłocznie otrzymają napoje. Napoje będą wydawane pasażerom także w razie ewentualnych opóźnień pociągów.

Na 23 dworcach działa klimatyzacja lub kurtyny powietrzne z funkcją chłodzenia. W wielu obiektach pasażerowie mogą także odpocząć w klimatyzowanych lokalach komercyjnych, np. kawiarniach. Na największych dworcach pomocą podróżnym służą pracownicy centrów obsługi klienta PKP Intercity oraz pracownicy biur dworca. Pracownicy dworców będą niezwłocznie reagować w sytuacjach, gdy któryś z podróżnych źle się poczuje lub zasłabnie. Załogi pociągów PKP Intercity zostały przeszkolone z zasad udzielania pierwszej pomocy.

Przez całą dobę w Grupie PKP działa Centrum Wsparcia Klienta – jednostka dedykowana organizowaniu pomocy podróżnym w razie utrudnień w ruchu pociągów.

Zarządca infrastruktury – spółka PKP Polskie Linie Kolejowe – jest w pełnej gotowości do podjęcia szybkich działań w razie ewentualnych opóźnień pociągów, spowodowanych wysokimi temperaturami.
Współpracuje z przewoźnikami dbając, by informacja o ruchu pociągów trafiała do nich na bieżąco. Zarządzono dodatkowe kontrole linii oraz wzmocniono posterunki diagnostyczne, a w newralgicznych miejscach rozlokowano pociągi sieciowe. W pogotowiu czeka 176 zespołów szybkiego reagowania.

W razie ewentualnych utrudnień w ruchu pociągów podróżni otrzymają pełną i aktualną informację. Informacje o ruchu pociągów można sprawdzać na stronach internetowych: rozkład-pkp.pl, intercity.pl, profilu przewoźnika na Facebooku (PKP Intercity. Pociąg do podróży) oraz dzwoniąc pod numer infolinii 19 757. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z aplikacji IC Mobile Navigator oraz mapy połączeń Polskich Linii Kolejowych, dostępnej na stronie plk-sa.pl. Pomocą służą także drużyny konduktorskie.

Najnowsze artykuły