Maersk Training, filia renomowanego duńskiego koncernu żeglugowego AP Moller-Maersk, oraz specjaliści od zasilania metanolem, Green Marine, ogłaszają strategiczną współpracę. Ich celem jest tworzenie nowoczesnych i skutecznych programów szkoleniowych dla marynarzy w zakresie obsługi statków napędzanych metanolem.
Jan Tore Knutsen, kierownik działu symulacji w Maersk Training, podkreślił pilną potrzebę dekarbonizacji w przemyśle morskim. Współpraca z Green Marine pozwoli im wykorzystać specjalistyczną wiedzę firmy w zakresie operacji na metanolu, łącząc ją z doświadczeniem Maersk Training w szkoleniach morskich. W efekcie marynarze zostaną wyposażeni w niezbędne umiejętności do bezpiecznej i efektywnej obsługi statków na zielone paliwa.
Green Marine, z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w obsłudze statków napędzanych metanolem, jest idealnie dostosowany do zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na szkolenia z zakresu paliw alternatywnych. Morten Jacobsen, dyrektor generalny Green Marine Group, wyraził entuzjazm związany z partnerstwem, widząc w nim możliwość stworzenia kompleksowego programu szkoleniowego.
Program „Maersk Training powered by Green Marine” oferować będzie szkolenia techniczne, procedury bezpieczeństwa oraz najlepsze praktyki w zakresie efektywnego korzystania z energii. Szkolenia będą dostępne w różnych formatach, od symulacji po moduły online, adresowane do marynarzy na wszystkich poziomach doświadczenia.
Współpraca ta ustanawia Maersk Training powered by Green Marine jako kompleksowy punkt szkoleniowy w łańcuchu wartości metanolu, obejmujący produkcję, bunkrowanie i eksploatację statków. Według obu firm, dzięki temu przedsiębiorstwa żeglugowe będą mogły płynnie przeprowadzić zieloną transformację i przyczynić się do bardziej zrównoważonej przyszłości przemysłu morskiego.
Z badania przeprowadzonego przez DNV wynika, że ponad 80% marynarzy dostrzega potrzebę szkolenia w zakresie obsługi zaawansowanych technologii, a zapotrzebowanie na szkolenia dotyczące nowych rodzajów paliw, takich jak LNG, akumulatory czy paliwa syntetyczne, jest wysokie i ciągle rośnie.
Offshore Energy / Mateusz Gibała
Korpysa: Zakłócenia transportu na Bałtyku mogą wpływać na rynek (ROZMOWA)