Pierwszy pociąg FLIRT3 przechodzi badania do certyfikacji. 3 składy mają już za sobą jazdy próbne i znajdują się w fazie kolejnych testów na torach doświadczalnych Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie oraz Warszawie.
Trwają testy pociągów produkowanych przez konsorcjum Stadler Polska – NEWAG dla PKP Intercity. Pierwszy FLIRT3 przechodzi oficjalny proces pozyskiwania homologacji, a 3 są testowane na torach doświadczalnych Instytutu Kolejnictwa. 7 kolejnych pojazdów jest złożonych. Trwają prace nad ich uruchomieniem.
11 z 20 pojazdów FLIRT3 dla PKP Intercity jest już gotowych – 4 z nich są testowane na torach doświadczalnych, a pozostałe znajdują się w fazie uruchomienia w naszym zakładzie w Siedlcach – mówi Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.
Pozostałych 9 składów jest na zaawansowanym etapie produkcji. Obecnie siedlecka fabryka Stadlera koncentruje się na realizacji zamówienia dla PKP Intercity.
Nowe pociągi obsłużą miasta, takie jak m.in. Olsztyn, Kutno czy Kielce. Będą kursować w ramach ekonomicznej kategorii InterCity, zapewniając wysoki komfort podróży w atrakcyjnej cenie – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.
Pasażerowie wsiądą na pokład pociągów FLIRT3 w grudniu tego roku. Obsłużą one linie: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
***
Konsorcjum Stadler Polska-NEWAG produkuje 20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. Wartość projektu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.
Źródło: PKP Intercity