icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Lufthansa będzie droższa przez ochronę klimatu

Niemieckie linie lotnicze Lufthansa będą pobierać od początku przyszłego roku „opłatę środowiskową”. Powodem tej decyzji jest wzrost kosztów na ochronę klimatu i przepisy Unii Europejskiej.

Dopłata wyniesie nie więcej niż 72 euro od biletu, w zależności od trasy i taryfy.

Unia Europejska zdecydowała o zastosowaniu zrównoważonego paliwa lotnicze (SAF) do lotów z UE od pierwszego stycznia. SAF będzie generowało wyższe koszty dla wszystkich europejskich linii lotniczych. Chodzi również o dodatkowe koszty związane z obowiązkowym handlem certyfikatami emisji w lotnictwie.

W skład grupy Lufthansa wchodzą linie lotnicze Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines i inne mniejsze.

Lufthansa osiągnęła w 2023 roku trzeci najlepszy wynik finansowy w historii. Liczba pasażerów znacznie wzrosła w 2023 roku, ale ma związek głównie z końcem pandemii koronawirusa, która niezmiernie ograniczała pasażerski transport lotniczy w latach 2020-2022.

Die Welt / Aleksandra Fedorska

Koniec dyskusji o CPK. Premier potwierdza projekt i zapowiada trójskok

Niemieckie linie lotnicze Lufthansa będą pobierać od początku przyszłego roku „opłatę środowiskową”. Powodem tej decyzji jest wzrost kosztów na ochronę klimatu i przepisy Unii Europejskiej.

Dopłata wyniesie nie więcej niż 72 euro od biletu, w zależności od trasy i taryfy.

Unia Europejska zdecydowała o zastosowaniu zrównoważonego paliwa lotnicze (SAF) do lotów z UE od pierwszego stycznia. SAF będzie generowało wyższe koszty dla wszystkich europejskich linii lotniczych. Chodzi również o dodatkowe koszty związane z obowiązkowym handlem certyfikatami emisji w lotnictwie.

W skład grupy Lufthansa wchodzą linie lotnicze Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines i inne mniejsze.

Lufthansa osiągnęła w 2023 roku trzeci najlepszy wynik finansowy w historii. Liczba pasażerów znacznie wzrosła w 2023 roku, ale ma związek głównie z końcem pandemii koronawirusa, która niezmiernie ograniczała pasażerski transport lotniczy w latach 2020-2022.

Die Welt / Aleksandra Fedorska

Koniec dyskusji o CPK. Premier potwierdza projekt i zapowiada trójskok

Najnowsze artykuły