icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Projekt dopłaty do rowerów elektrycznych trafił do konsultacji

Program „Mój rower elektryczny” trafił do konsultacji społecznej, zakłada dopłaty do rowerów elektrycznych w wysokości do pięciu tysięcy złotych i rowerów cargo oraz wózków rowerowych do dziewięciu tysięcy złotych.

ISBnews poinformowało, że program „Mój rower elektryczny” trafił do konsultacji społecznych. Zakłada dopłatę do rowerów elektrycznych, cargo i wózków rowerowych w wysokości 50 procent, ale nie większej niż pięć tysięcy w przypadku rowerów elektrycznych i dziewięć w przypadku pozostałych. Łączny budżet ma wynieść 300 milionów złotych.

Założenia programu zostały przygotowane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Dofinansowaniem mają być objęte pojazdy z akumulatorem litowo-jonowym, lub podobnym o pojemności co najmniej 10 Ah i wyprodukowane przez producentów unijnych. Według założeń wsparcie będzie wypłacone po zakupie roweru i nie obejmie tych nabytych w ramach leasingu.

Konsultacje społeczne potrwają do 18 lipca 2024 roku.

– Zgodnie z założeniami projektu, ze wsparcia będą mogły skorzystać zarówno osoby fizyczne, jak też samorządy oraz przedsiębiorcy zajmujący się: transportem drogowym towarów, usługami kurierskimi i pocztowymi, a także wypożyczaniem sprzętu rekreacyjnego i sportowego – pisze ministerstwo klimatu i środowiska cytowane przez ISBnews.

ISBnews / Marcin Karwowski

Karwowski: Wojna unijno-chińska na cła i technologię

Program „Mój rower elektryczny” trafił do konsultacji społecznej, zakłada dopłaty do rowerów elektrycznych w wysokości do pięciu tysięcy złotych i rowerów cargo oraz wózków rowerowych do dziewięciu tysięcy złotych.

ISBnews poinformowało, że program „Mój rower elektryczny” trafił do konsultacji społecznych. Zakłada dopłatę do rowerów elektrycznych, cargo i wózków rowerowych w wysokości 50 procent, ale nie większej niż pięć tysięcy w przypadku rowerów elektrycznych i dziewięć w przypadku pozostałych. Łączny budżet ma wynieść 300 milionów złotych.

Założenia programu zostały przygotowane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Dofinansowaniem mają być objęte pojazdy z akumulatorem litowo-jonowym, lub podobnym o pojemności co najmniej 10 Ah i wyprodukowane przez producentów unijnych. Według założeń wsparcie będzie wypłacone po zakupie roweru i nie obejmie tych nabytych w ramach leasingu.

Konsultacje społeczne potrwają do 18 lipca 2024 roku.

– Zgodnie z założeniami projektu, ze wsparcia będą mogły skorzystać zarówno osoby fizyczne, jak też samorządy oraz przedsiębiorcy zajmujący się: transportem drogowym towarów, usługami kurierskimi i pocztowymi, a także wypożyczaniem sprzętu rekreacyjnego i sportowego – pisze ministerstwo klimatu i środowiska cytowane przez ISBnews.

ISBnews / Marcin Karwowski

Karwowski: Wojna unijno-chińska na cła i technologię

Najnowsze artykuły