icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rozpoczęła się budowa pierwszego bunkrowca na metanol

Rozpoczęcie budowy pierwszego bunkrowca na metanol o podwójnym paliwie zamówionego przez włoską grupę transportu morskiego Fratelli Cosulich miało miejsce w Chinach.

19 lipca odbyła się ceremonia cięcia stali dla chemikaliowca IMO Typ II o nośności 7 990 DWT w stoczni Taizhou Maple Leaf Shipbuilding. Statek będzie miał pojemność ponad 8 000 metrów sześciennych i będzie mógł przewozić zarówno zielony metanol, jak i biopaliwa.

Bunkrowiec zostanie wyposażony w trzy zespoły prądotwórcze MAN zaprojektowane do pracy na metanolu. Silniki czterosuwowe będą częścią napędu diesel-elektrycznego, a pokładowy system magazynowania energii z baterii zoptymalizuje zużycie paliwa i zmniejszy emisję gazów cieplarnianych (GHG).

Statek ma zostać dostarczony w ostatnim kwartale 2025 roku i będzie stacjonował w porcie w Singapurze na podstawie umowy czarteru czasowego ze stałą stawką z globalnym traderem towarowym Trafigura.

Fratelli Cosulich złożyło zamówienie na budowę bunkrowca w stoczni Taizhou Maple Leaf Shipbuilding w grudniu 2023 roku.

Wcześniej w tym miesiącu firma poinformowała, że zamówiła dwa kolejne bunkrowce chemiczne IMO Typ II o nośności 7 999 DWT, przystosowane do metanolu, w tej samej chińskiej stoczni. Pierwszy z dwóch statków przystosowanych do metanolu ma zostać dostarczony w pierwszej połowie 2026 roku.

Offshorewind / Mateusz Gibała

Metanol zazieleni transport morski. Maersk i Evergreen to pionierzy

Rozpoczęcie budowy pierwszego bunkrowca na metanol o podwójnym paliwie zamówionego przez włoską grupę transportu morskiego Fratelli Cosulich miało miejsce w Chinach.

19 lipca odbyła się ceremonia cięcia stali dla chemikaliowca IMO Typ II o nośności 7 990 DWT w stoczni Taizhou Maple Leaf Shipbuilding. Statek będzie miał pojemność ponad 8 000 metrów sześciennych i będzie mógł przewozić zarówno zielony metanol, jak i biopaliwa.

Bunkrowiec zostanie wyposażony w trzy zespoły prądotwórcze MAN zaprojektowane do pracy na metanolu. Silniki czterosuwowe będą częścią napędu diesel-elektrycznego, a pokładowy system magazynowania energii z baterii zoptymalizuje zużycie paliwa i zmniejszy emisję gazów cieplarnianych (GHG).

Statek ma zostać dostarczony w ostatnim kwartale 2025 roku i będzie stacjonował w porcie w Singapurze na podstawie umowy czarteru czasowego ze stałą stawką z globalnym traderem towarowym Trafigura.

Fratelli Cosulich złożyło zamówienie na budowę bunkrowca w stoczni Taizhou Maple Leaf Shipbuilding w grudniu 2023 roku.

Wcześniej w tym miesiącu firma poinformowała, że zamówiła dwa kolejne bunkrowce chemiczne IMO Typ II o nośności 7 999 DWT, przystosowane do metanolu, w tej samej chińskiej stoczni. Pierwszy z dwóch statków przystosowanych do metanolu ma zostać dostarczony w pierwszej połowie 2026 roku.

Offshorewind / Mateusz Gibała

Metanol zazieleni transport morski. Maersk i Evergreen to pionierzy

Najnowsze artykuły