AktualnościAlertMediaWszystko

Kampania reklamowa piwa Lech Free uznana za niezgodną z Kodeksem Etyki Reklamy

Komisja Etyki Reklamy twierdzi, że w reklamie piwa nie powinno być skojarzeń z relaksem

Reklamowanie piwa w sposób budzący jakikolwiek skojarzenia z wypoczynkiem i relaksem nie powinno mieć miejsca – twierdzi Komisja Etyki Reklamy.

Zdaniem autora zarzutu problem stanowi ukazanie w spocie zrelaksowanych ludzi, co sugeruje zależność pomiędzy spożyciem alkoholu a wypoczynkiem i dobrym nastrojem. Budowanie skojarzeń napojów procentowych z dobrymi emocjami stanowi naruszenie art. 131 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

„Przesłaniem spotu jest to, że warto w życiu czasem zwolnić i cieszyć się miłymi chwilami, piwo nie jest jednak pokazane jako czynnik który to warunkuje” – zaznaczył w odpowiedzi na zarzuty przedstawiciel Kompanii Piwowarskiej. Kolejnym argumentem jest fakt, że osoby ukazane w reklamie nie wykonują żadnych zagrażających zdrowiu i życiu czynności, jak np. kąpiel w wodzie pod wpływem alkoholu. Napój stanowi jedynie dodatek, nie jest bezpośrednią przyczyną dobrej zabawy.

Mimo tego KER zwraca uwagę, że piwo należy do grupy produktów, których promowanie może negatywnie wpłynąć na odbiorców, zwłaszcza młodych lub uzależnionych.


Powiązane artykuły

Dwaj sprawcy skazani za śmiertelny zamach na maltańską dziennikarkę

W La Valettcie sąd skazał dwóch członków gangu odpowiedzialnych za wybuch samochodu – pułapki, w którym 16 października 2017 roku...

Przyznano Laury Wielkopolskiego Oddziału SDP 

Korespondent wojenny i politolog prof. Piotr Grochmalski oraz badacz i popularyzator historii Polski prof. Grzegorz Kucharczyk zostali laureatami tegorocznej edycji honorowych nagród...
TOP Tygodnia. Grafika: Freepik/BiznesAlert.pl

TOP Tygodnia Biznes Alert

Oto zestawienie najbardziej popularnych tekstów mijającego tygodnia (31.05.-6.06.2025 roku).

Udostępnij:

Facebook X X X