icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Włochy wtłoczą swoje CO2 pod morze

Włoskie koncerny po raz pierwszy wtłoczyły w pobliżu Rawenny wcześniej wyłapywane CO₂, aby magazynować ten szkodliwy z perspektywy klimatu gaz w pustym polu gazowym 3 tys. metrów pod dnem morskim.

Eni zaznacza, ze projekt Ravenna CCS jest w pełni zasilany energią elektryczną ze źródeł odnawialnych, co pozwala uniknąć dalszych emisji CO₂.

Celem włoskiego zaangażowania w CCS jest wspieranie konkurencyjność włoskiej działalności przemysłowej, w tym energochłonnych sektorów i ważnego dla Włoch regionu Emilia-Romagna. Chodzi także o utrzymanie tam wysokiego poziomu zatrudnienia, jednocześnie generując nowe, wysoko wyspecjalizowane miejsca pracy poprzez łańcuch dostaw związany z realizacją technologii CCS.

Technologia wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (CCS) jest jedną ze strategii polityki klimatycznej Unii Europejskiej, jaką jest stworzenie co najmniej 50 milionów ton rocznie zdolności składowania CO2 do 2030 roku.

Reuters / Aleksandra Fedorska

Ślad węglowy produkcji baterii samochodów elektrycznych. Polska czeka, Niemcy działają

Włoskie koncerny po raz pierwszy wtłoczyły w pobliżu Rawenny wcześniej wyłapywane CO₂, aby magazynować ten szkodliwy z perspektywy klimatu gaz w pustym polu gazowym 3 tys. metrów pod dnem morskim.

Eni zaznacza, ze projekt Ravenna CCS jest w pełni zasilany energią elektryczną ze źródeł odnawialnych, co pozwala uniknąć dalszych emisji CO₂.

Celem włoskiego zaangażowania w CCS jest wspieranie konkurencyjność włoskiej działalności przemysłowej, w tym energochłonnych sektorów i ważnego dla Włoch regionu Emilia-Romagna. Chodzi także o utrzymanie tam wysokiego poziomu zatrudnienia, jednocześnie generując nowe, wysoko wyspecjalizowane miejsca pracy poprzez łańcuch dostaw związany z realizacją technologii CCS.

Technologia wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (CCS) jest jedną ze strategii polityki klimatycznej Unii Europejskiej, jaką jest stworzenie co najmniej 50 milionów ton rocznie zdolności składowania CO2 do 2030 roku.

Reuters / Aleksandra Fedorska

Ślad węglowy produkcji baterii samochodów elektrycznych. Polska czeka, Niemcy działają

Najnowsze artykuły