Sprawniejsze połączenie transportu kolejowego z miejskim i stworzenie wygodnego węzła przesiadkowego dla pasażerów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na Koncepcję architektoniczno-funkcjonalną infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Zachodnia.Wykonawca przeprowadzi symulację ruchu, stworzy założenia komunikacyjne i przygotuje założenia węzła przesiadkowego dla pasażerów kolei i transportu miejskiego oraz użytkowników terenu Warszawy Zachodniej. Prace pozwolą zaprojektować stację i jej otoczenie.
Kompleksowe opracowanie obejmie rejon pomiędzy Al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskimi i ul. Tunelową. PLK zlecą innowacyjne w skali kraju badania. Mikrosymulacje i prognozy ruchu pasażerskiego, zostaną wykonane m.in. w oparciu o przygotowywane przez stolicę Warszawskie Badanie Ruchu. Badania posłużą stworzeniu kilku wariantów ruchu pieszego i pomogą zaprojektować funkcjonalność przyległych przestrzeni. Dzięki badaniom liczby podróżnych i kierunków ich przemieszczania, łatwiej będzie zaprojektować np. szerokość tunelu pod dworcem Warszawa Zachodnia, czy dostęp i wykorzystanie lokali użytkowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pamiętają w tych planach także o rowerzystach. Specjalnie dla nich, po konsultacjach społecznych, zostaną zaproponowane odpowiednie rozwiązania. Przyszła koncepcja uwzględnia także parking czasowy dla osób odwożących podróżnych (podobnie jak przy lotniskach).
W koncepcji istotne będzie również powiązanie systemu komunikacyjnego stacji z nowym przystankiem tramwajowym pod stacją na planowanej trasie do Wilanowa. W tym celu niezbędne będą także konsultacje i koordynacja z podmiotami zaangażowanymi w projekt nowej Warszawy Zachodniej.
Kompleksowe podejście PLK do przebudowy Warszawy Zachodniej, przy współpracy z Miastem (w oparciu o podpisany w 2014 r list intencyjny), to dążenie do stworzenia wygodnego węzła przesiadkowego, który ma posłużyć mieszkańcom i podróżnym na kilkadziesiąt najbliższych lat.
Harmonogram
Wnioski do udziału w projekcie na Koncepcję architektoniczno-funkcjonalną infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Zachodnia można składać do 20 sierpnia br.. PLK planuje podpisać umowę z wykonawcą jesienią. Od połowy przyszłego roku na bazie wypracowanej koncepcji będzie powstawał projekt budowlany dla całej stacji. Pierwsze prace budowlane, które zostaną zintegrowane z modernizacją na linii średnicowej ruszą w 2018 roku.
Stacja Warszawa Zachodnia w ciągu doby przyjmuje najwięcej pociągów pasażerskich w kraju. Obsługuje składy w kierunki linii średnicowej przez Warszawę Centralną, linie podmiejskie (przez Warszawę Śródmieście), WKD i linię w kierunku Warszawy Gdańskiej.
Warszawa Zachodnia do 2023 roku przejdzie kompleksową zmianę. Pasażer oprócz dotychczasowych możliwości skorzystania z połączeń dalekobieżnych i podmiejskich będzie mógł szybko dojechać pociągami SKM do lotniska, z północy na południe Warszawy oraz z Piaseczna do Legionowa. Dostępna będzie komunikacja autobusowa dalekobieżna i tramwaj.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Sprawniejsze połączenie transportu kolejowego z miejskim i stworzenie wygodnego węzła przesiadkowego dla pasażerów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na Koncepcję architektoniczno-funkcjonalną infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Zachodnia.Wykonawca przeprowadzi symulację ruchu, stworzy założenia komunikacyjne i przygotuje założenia węzła przesiadkowego dla pasażerów kolei i transportu miejskiego oraz użytkowników terenu Warszawy Zachodniej. Prace pozwolą zaprojektować stację i jej otoczenie.
Kompleksowe opracowanie obejmie rejon pomiędzy Al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskimi i ul. Tunelową. PLK zlecą innowacyjne w skali kraju badania. Mikrosymulacje i prognozy ruchu pasażerskiego, zostaną wykonane m.in. w oparciu o przygotowywane przez stolicę Warszawskie Badanie Ruchu. Badania posłużą stworzeniu kilku wariantów ruchu pieszego i pomogą zaprojektować funkcjonalność przyległych przestrzeni. Dzięki badaniom liczby podróżnych i kierunków ich przemieszczania, łatwiej będzie zaprojektować np. szerokość tunelu pod dworcem Warszawa Zachodnia, czy dostęp i wykorzystanie lokali użytkowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pamiętają w tych planach także o rowerzystach. Specjalnie dla nich, po konsultacjach społecznych, zostaną zaproponowane odpowiednie rozwiązania. Przyszła koncepcja uwzględnia także parking czasowy dla osób odwożących podróżnych (podobnie jak przy lotniskach).
W koncepcji istotne będzie również powiązanie systemu komunikacyjnego stacji z nowym przystankiem tramwajowym pod stacją na planowanej trasie do Wilanowa. W tym celu niezbędne będą także konsultacje i koordynacja z podmiotami zaangażowanymi w projekt nowej Warszawy Zachodniej.
Kompleksowe podejście PLK do przebudowy Warszawy Zachodniej, przy współpracy z Miastem (w oparciu o podpisany w 2014 r list intencyjny), to dążenie do stworzenia wygodnego węzła przesiadkowego, który ma posłużyć mieszkańcom i podróżnym na kilkadziesiąt najbliższych lat.
Harmonogram
Wnioski do udziału w projekcie na Koncepcję architektoniczno-funkcjonalną infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Zachodnia można składać do 20 sierpnia br.. PLK planuje podpisać umowę z wykonawcą jesienią. Od połowy przyszłego roku na bazie wypracowanej koncepcji będzie powstawał projekt budowlany dla całej stacji. Pierwsze prace budowlane, które zostaną zintegrowane z modernizacją na linii średnicowej ruszą w 2018 roku.
Stacja Warszawa Zachodnia w ciągu doby przyjmuje najwięcej pociągów pasażerskich w kraju. Obsługuje składy w kierunki linii średnicowej przez Warszawę Centralną, linie podmiejskie (przez Warszawę Śródmieście), WKD i linię w kierunku Warszawy Gdańskiej.
Warszawa Zachodnia do 2023 roku przejdzie kompleksową zmianę. Pasażer oprócz dotychczasowych możliwości skorzystania z połączeń dalekobieżnych i podmiejskich będzie mógł szybko dojechać pociągami SKM do lotniska, z północy na południe Warszawy oraz z Piaseczna do Legionowa. Dostępna będzie komunikacja autobusowa dalekobieżna i tramwaj.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.