(Pieridae Energy/thechronicleherald.ca/BS)
Kanadyjska spółka Pieridae Energy, nabyła grunty pod budowę terminalu Goldboro LNG w Nowej Szkocji. Jednym z udziałowców projektu jest także Orlen Upstream Canada. Dzięki przejęciu spółki Kicking Horse Energy, Matt Rees, prezes Orlen Upstream Canada został członkiem Rady Dyrektorów spółki Pieridae Energy.
Spółka Pieridae Energy poinformowała o zakupie terenu o wielkości 107 hektarów od hrabstwa Guysborough w Nowej Szkocji. Koszt transakcji to 3,2 mln CAD. Na pozyskanych gruntach ma powstać jedyny na wschodnim wybrzeżu Kanady terminal LNG wyposażony w instalacje do skraplania gazu. – Transakcja ta, umacnia nasze zaangażowanie w realizacje projektu Goldboro LNG. Przybliża też nas do podjęcia ostatecznej decyzji inwestycyjnej, która ma zapaść do końca 2016 roku – podkreśla Mark Brown, dyrektor ds. rozwoju Pieridae Energy.
Moce przerobowe planowanego terminalu Goldboro LNG mają wynieść ok. 10 mln ton skroplonego gazu ziemnego rocznie. W ramach projektu planowane jest wybudowanie trzech zbiorników, o wielkości 230 tys. m3 każdy.
W raporcie spółki poinformowano także, o zmianach w Radzie Dyrektorów. Nowym członkiem został Matt Rees, prezes Orlen Upstream Canada. Dzięki przejęciu Kicking Horse Energy nowym udziałowcem posiadającym 10,7 proc. udziałów Pieridae Energy została w tym miesiącu spółka Orlen Upstream Canada, należąca do PKN Orlen. – Oznacza to, że naszym partnerem została spółka poszukująca w zachodniej Kanadzie gazu i ropy, mająca jednocześnie znaczącą pozycje na europejskim rynku – podkreśla Brown. Dodał także, że PKN Orlen będący partnerem projektu może także stać się w przyszłości klientem, korzystającym z możliwości eksportowych terminalu Goldboro LNG. Warto przypomnieć, że Orlen Upstream Canada, przejmując w tym miesiącu kontrolę nad Kicking Horse Energy zyskał dostęp do złóż gazu ziemnego z łupków w prowincji Nowy Brunszwik.
Udziałowcem projektu Terminalu Goldboro LNG jest także niemiecki E.ON. Spółka – córka, niemieckiego giganta E.OO Globalne Commodities, podpisała w 2013 r., długoterminową umowę, na mocy której 5 mln ton skroplonego gazu będzie dostarczane do niemieckiego odbiorcy w Europie, przez kolejne 20 lat.
Decyzja inwestycyjna dotycząca powstania tego terminalu ma zapaść do końca 2016 roku. Po pozytywnej decyzji oraz procesie inwestycji, pierwsze komercyjne dostawy surowca z terminalu Goldboro LNG mogą ruszyć najwcześniej na początku 2021 roku. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 10 mld CAD.
Więcej na team projektu Goldboro LNG w analizie dot. terminali LNG w Kanadzie na Biznesalert.pl.