icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niklewicz: Wszystkie nieprawdy Jarosława Kaczyńskiego

Na swoim blogu Konrad Niklewicz, doradca w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, wytyka nieścisłości w zarzutach prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego wobec minister Elżbiety Bieńkowskiej.

– Wydatkowanie unijnych środków na kolej przyspieszyło – zawarte umowy obejmują obecnie 75 proc. dostępnych środków na ten sektor – pisze Niklewicz, odnosząc się do słów byłego premiera o utracie 8 mld zł na kolej.

– Czyżby nikt nie powiedział panu prezesowi J. Kaczyńskiemu, że raport ETO dotyczy głównie lat 2005-2007? Obecnie koszty budowy dróg w Polsce mieszczą się w europejskiej średniej – wskazuje autor, komentując stwierdzenie, jakoby koszt budowy dróg w Polsce jest – zdaniem Europejskiego Trybunału Obrachunkowego – wyższy niż np. w Niemczech, Hiszpanii i Danii.

– W październiku 2007 roku minister Bieńkowska zastała niewynegocjowany program Infrastruktura i Środowisko – największy program na lata 2007-2013 (aż 28,3 mld euro). Pozostałe programy operacyjne (szczegółowo regulujące zasady funduszy europejskich) były co prawda zatwierdzone, ale brakowało konkretnych projektów. Często były to tylko nazwy bez szczątkowej choćby dokumentacji – zwłaszcza w przypadku projektów kolejowe. Co gorsza, w październiku 2007 r. (gdy PiS oddawał władzę) całkowicie nieuporządkowane było otoczenie prawne, zwłaszcza w obszarze przepisów środowiskowych (te były wprost niezgodne z unijnym prawem i uniemożliwiały jakiekolwiek inwestycje). W ciągu miesiąca od objęcia władzy nowy rząd rząd sfinalizował negocjacje z Komisją Europejską dotyczące programów operacyjnych na lata 2007-2013, w Programu Infrastruktura i Środowisko – podaje  Niklewicz.

Źródło: NaTemat.pl

Na swoim blogu Konrad Niklewicz, doradca w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, wytyka nieścisłości w zarzutach prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego wobec minister Elżbiety Bieńkowskiej.

– Wydatkowanie unijnych środków na kolej przyspieszyło – zawarte umowy obejmują obecnie 75 proc. dostępnych środków na ten sektor – pisze Niklewicz, odnosząc się do słów byłego premiera o utracie 8 mld zł na kolej.

– Czyżby nikt nie powiedział panu prezesowi J. Kaczyńskiemu, że raport ETO dotyczy głównie lat 2005-2007? Obecnie koszty budowy dróg w Polsce mieszczą się w europejskiej średniej – wskazuje autor, komentując stwierdzenie, jakoby koszt budowy dróg w Polsce jest – zdaniem Europejskiego Trybunału Obrachunkowego – wyższy niż np. w Niemczech, Hiszpanii i Danii.

– W październiku 2007 roku minister Bieńkowska zastała niewynegocjowany program Infrastruktura i Środowisko – największy program na lata 2007-2013 (aż 28,3 mld euro). Pozostałe programy operacyjne (szczegółowo regulujące zasady funduszy europejskich) były co prawda zatwierdzone, ale brakowało konkretnych projektów. Często były to tylko nazwy bez szczątkowej choćby dokumentacji – zwłaszcza w przypadku projektów kolejowe. Co gorsza, w październiku 2007 r. (gdy PiS oddawał władzę) całkowicie nieuporządkowane było otoczenie prawne, zwłaszcza w obszarze przepisów środowiskowych (te były wprost niezgodne z unijnym prawem i uniemożliwiały jakiekolwiek inwestycje). W ciągu miesiąca od objęcia władzy nowy rząd rząd sfinalizował negocjacje z Komisją Europejską dotyczące programów operacyjnych na lata 2007-2013, w Programu Infrastruktura i Środowisko – podaje  Niklewicz.

Źródło: NaTemat.pl

Najnowsze artykuły