icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Sąd Apelacyjny uznał za niedozwolone klauzule stosowane przez Eneę Operator

(CIRE.pl)

Sąd Apelacyjny uznał za niedozwolone, zakwestionowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów klauzule stosowane w umowach z klientami przez Eneę Operator.

Zgodnie z decyzją Sadu Apelacyjnego Enea Operator nie może stosować w umowach zapisu mówiącego, że jeżeli przyłączenie nie nastąpi w związku z odmową wydania przez właściwe organy administracyjne wymaganych decyzji lub nie uprawomocnienia się tych decyzji lub nie uzyskania na zasadach rynkowych zgód osób trzecich na przebieg i realizację przyłącza lub elementów sieci przez ich teren,klient zobowiązany jest do pokrycia udokumentowanych wydatków poniesionych przez Enea Operator, a także zobowiązań zaciągniętych przez Operatora w związku z realizacją umowy do wysokości szacunkowej kwoty opłaty za przyłączenie.

SA zakwestionował również zapis zobowiązujący klienta do udzielenia Operatorowi 36-miesięcznej gwarancji na elementy przyłącza i niezbędne zmiany w sieci.

W ocenie sądu pierwszy z zakwestionowanych zapisów niesie ze sobą ryzyko, że konsument nie uzyska świadczenia i dodatkowo poniesie koszty w sytuacji, gdy brak realizacji inwestycji obciąża przedsiębiorcę. W przypadku drugiej zauważył, że konsument nie jest profesjonalistą i trudno będzie mu ocenić, co jest przyczyną wadliwości systemu, na który udzielił gwarancji.

(CIRE.pl)

Sąd Apelacyjny uznał za niedozwolone, zakwestionowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów klauzule stosowane w umowach z klientami przez Eneę Operator.

Zgodnie z decyzją Sadu Apelacyjnego Enea Operator nie może stosować w umowach zapisu mówiącego, że jeżeli przyłączenie nie nastąpi w związku z odmową wydania przez właściwe organy administracyjne wymaganych decyzji lub nie uprawomocnienia się tych decyzji lub nie uzyskania na zasadach rynkowych zgód osób trzecich na przebieg i realizację przyłącza lub elementów sieci przez ich teren,klient zobowiązany jest do pokrycia udokumentowanych wydatków poniesionych przez Enea Operator, a także zobowiązań zaciągniętych przez Operatora w związku z realizacją umowy do wysokości szacunkowej kwoty opłaty za przyłączenie.

SA zakwestionował również zapis zobowiązujący klienta do udzielenia Operatorowi 36-miesięcznej gwarancji na elementy przyłącza i niezbędne zmiany w sieci.

W ocenie sądu pierwszy z zakwestionowanych zapisów niesie ze sobą ryzyko, że konsument nie uzyska świadczenia i dodatkowo poniesie koszty w sytuacji, gdy brak realizacji inwestycji obciąża przedsiębiorcę. W przypadku drugiej zauważył, że konsument nie jest profesjonalistą i trudno będzie mu ocenić, co jest przyczyną wadliwości systemu, na który udzielił gwarancji.

Najnowsze artykuły