icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Przewozy Regionalne otrzymały kredyt na ponad pół miliarda zł na tabor

Przewozy Regionalne zmodernizują i zakupią nowy tabor dzięki przyznanemu przez konsorcjum banków kredytowi o wartości 629 mln zł. W środę w Warszawie podpisano w tej sprawie umowę kredytową.

Konsorcjum banków tworzą Bank Gospodarstwa Krajowego PKO BP i BZ WBK.

Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński poinformował, że spółka dzięki kredytowi zmodernizuje 36 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, zakupi 10 nowych EZT i 3 autobusy szynowe.

– Konsorcjum banków obdarzyło nas zaufaniem, ale nie dlatego że nas lubią, tylko dlatego że uwierzyli, iż realizowany przez nas program naprawczy jest realnym programem i dajemy gwarancje, że udzielony kredyt zostanie prawidłowo zrealizowany i spłacony w ustalonych terminach – powiedział Mamiński.

– To największy program modernizacyjny spółki w jej 15 letniej historii. To wszystko robimy nie dla spółki, tylko dla swoich klientów, którzy dla nas są najważniejsi. Poprawiając komfort podróży – dodał.

Wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński podkreślił, że kredyt będzie „istotnym impulsem dla rozwoju spółki”.

– Pozwoli jej lepiej konkurować na rynku. To nie jest tylko inwestycja w spółkę, ale także w Polski przemysł kolejowy – powiedział Kościński.

Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu Marcin Chludziński podkreślił, że spółka odzyskuje zaufanie rynku.

– Przewozy Regionalne po pierwszym półroczu mają dodatni wynik na wszystkich rodzajach działalności. To bardzo dobry prognostyk, jeśli chodzi o jej rozwój – dodał.

Wskazał, że Przewozy Regionalne wożą największą grupę pasażerów w Polsce.

– Dlatego ta inwestycja w tabor ma znaczenie – zaznaczył.

Kredyt został udzielony na 7 lat. Pierwsze zakupione pociągi przez spółkę powinny zacząć wozić pasażerów w przyszłym roku. A zmodernizowany tabor powinien pojawić się na torach najpóźniej w 2018 r.

Wiceprezes BGK Włodzimierz Kocon powiedział, że jest to bardzo ważny projekt. „BGK wspiera rozwój polskiej gospodarki, a ten projekt wpisuje się w strategię banku i ten cel realizuje. Kredyt w znaczący sposób poprawić funkcjonowanie Przewozów Regionalnych” – dodał.

Przewozy Regionalne powstały w 2001 r. na bazie sektora Przewozów Pasażerskich PKP. W grudniu 2008 r. zostały wydzielone z Grupy PKP, a udziałowcami spółki zostały samorządy wszystkich województw.

Od 30 września 2015 r. właścicielem większości udziałów (50 proc. i jeden udział) jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. Zdecydowana większość usług świadczonych przez spółkę to działalność o charakterze misji publicznej.

Przewozy Regionalne to największy w Polsce kolejowy przewoźnik pasażerski, którego udział w rynku przewozów kolejowych sięga 28 proc. Każdego dnia na tory wyjeżdża ok 1 600 pociągów spółki, którymi codziennie podróżuje ok 220 tys. pasażerów.

Polska Agencja Prasowa

Przewozy Regionalne zmodernizują i zakupią nowy tabor dzięki przyznanemu przez konsorcjum banków kredytowi o wartości 629 mln zł. W środę w Warszawie podpisano w tej sprawie umowę kredytową.

Konsorcjum banków tworzą Bank Gospodarstwa Krajowego PKO BP i BZ WBK.

Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński poinformował, że spółka dzięki kredytowi zmodernizuje 36 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, zakupi 10 nowych EZT i 3 autobusy szynowe.

– Konsorcjum banków obdarzyło nas zaufaniem, ale nie dlatego że nas lubią, tylko dlatego że uwierzyli, iż realizowany przez nas program naprawczy jest realnym programem i dajemy gwarancje, że udzielony kredyt zostanie prawidłowo zrealizowany i spłacony w ustalonych terminach – powiedział Mamiński.

– To największy program modernizacyjny spółki w jej 15 letniej historii. To wszystko robimy nie dla spółki, tylko dla swoich klientów, którzy dla nas są najważniejsi. Poprawiając komfort podróży – dodał.

Wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński podkreślił, że kredyt będzie „istotnym impulsem dla rozwoju spółki”.

– Pozwoli jej lepiej konkurować na rynku. To nie jest tylko inwestycja w spółkę, ale także w Polski przemysł kolejowy – powiedział Kościński.

Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu Marcin Chludziński podkreślił, że spółka odzyskuje zaufanie rynku.

– Przewozy Regionalne po pierwszym półroczu mają dodatni wynik na wszystkich rodzajach działalności. To bardzo dobry prognostyk, jeśli chodzi o jej rozwój – dodał.

Wskazał, że Przewozy Regionalne wożą największą grupę pasażerów w Polsce.

– Dlatego ta inwestycja w tabor ma znaczenie – zaznaczył.

Kredyt został udzielony na 7 lat. Pierwsze zakupione pociągi przez spółkę powinny zacząć wozić pasażerów w przyszłym roku. A zmodernizowany tabor powinien pojawić się na torach najpóźniej w 2018 r.

Wiceprezes BGK Włodzimierz Kocon powiedział, że jest to bardzo ważny projekt. „BGK wspiera rozwój polskiej gospodarki, a ten projekt wpisuje się w strategię banku i ten cel realizuje. Kredyt w znaczący sposób poprawić funkcjonowanie Przewozów Regionalnych” – dodał.

Przewozy Regionalne powstały w 2001 r. na bazie sektora Przewozów Pasażerskich PKP. W grudniu 2008 r. zostały wydzielone z Grupy PKP, a udziałowcami spółki zostały samorządy wszystkich województw.

Od 30 września 2015 r. właścicielem większości udziałów (50 proc. i jeden udział) jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. Zdecydowana większość usług świadczonych przez spółkę to działalność o charakterze misji publicznej.

Przewozy Regionalne to największy w Polsce kolejowy przewoźnik pasażerski, którego udział w rynku przewozów kolejowych sięga 28 proc. Każdego dnia na tory wyjeżdża ok 1 600 pociągów spółki, którymi codziennie podróżuje ok 220 tys. pasażerów.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły