icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Morawiecki: Kanadyjczycy będą budować w Polsce koleje dużych prędkości

Firma Bombardier Transportation Polska, specjalizująca się w rozwiązaniach dla transportu szynowego i lotniczego, zainwestowała ponad 250 mln zł w rozbudowę zakładu we Wrocławiu. W nowej hali produkcyjnej będą powstawać nadwozia pociągów dużych prędkości dla niemieckich kolei Deutsche Bahn. Produkcja ma ruszyć na początku listopada br. Dzięki inwestycji powstanie 100 nowych miejsc pracy i zatrudnienie zwiększy się do 800 etatów. W poniedziałek, 31 października br. fabrykę odwiedził wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.

Wrocławski zakład, jako pierwszy w Polsce, dołączył do światowej elity firm uczestniczących w budowie pociągów dużych prędkości. Nowa inwestycja zakłada nie tylko budowę nowej hali, ale przede wszystkim wiąże się z transferem do Polski najnowszych technologii, w tym spawania laserowego 3D, które do tej pory nie było stosowane w branży przemysłu kolejowego w Polsce. Inwestor planuje rozszerzać współpracę z polskimi partnerami i dostawcami.

„Cieszę się, że światowy lider w branży kolejowej i lotniczej rozszerza swoją działalność w Polsce. Rozbudowa fabryki Bombardiera we Wrocławiu, po LG Chem, Daimlerze i Toyocie, to kolejna duża inwestycja realizowana w ostatnim miesiącu na Dolnym Śląsku. Pokazuje, że Polska cieszy się zaufaniem inwestorów, a polski rząd jest dla nich wiarygodnym partnerem. To także jasny sygnał, że nasz kraj jest otwarty na innowacje w obszarze przemysłu. Ta inwestycja wpisuje się w nasz Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju w obszarze reindustrializacji. Chcemy, aby przemysł był bardziej konkurencyjny i lepiej wykorzystywał innowacje, a tym samym stał się silnym filarem polskiej gospodarki” – powiedział wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.
Podczas wizyty, wicepremier M. Morawiecki spotkał się z Laurentem Trogerem, Prezydentem Bombardier Transportation. Tematem rozmów były plany rozwojowe firmy w Polsce.

Rozbudowa fabryki Bombardiera to kolejna z dużych inwestycji realizowanych w ostatnich miesiącach na Dolnym Śląsku. W październiku LG Chem ogłosił decyzję o rozpoczęciu budowy pierwszej w Europie fabryki, w której będą masowo produkowane baterie do samochodów elektrycznych. Inwestycja o wartości ponad 1,3 mld zł, powstanie w podwrocławskiej gminie Kobierzyce, a jej efektem będzie m. in. ponad 700 nowych miejsc pracy.

Koncern Daimler wybuduje w Jaworze pierwszą w Polsce fabrykę silników Mercedesa. Minimalna wartość inwestycji przekroczy 2 mld zł. Zatrudnienie w nowym zakładzie u inwestora znajdzie kilkaset osób. Z kolei Toyota poinformowała, że w ciągu dwóch lat przeznaczy 650 mln zł na rozbudowę fabryki w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach, gdzie będą produkowane m.in. nowe silniki oraz przekładnie do napędów hybrydowych. Rozmowy o tych inwestycjach w sektorze motoryzacyjnym zostały zapoczątkowane przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego.

Bombardier Transportation w Polsce

Bombardier Transportation – część kanadyjskiego koncernu Bombardier – specjalizuje się w rozwiązaniach dla transportu szynowego. Produkuje m.in.: lokomotywy, wagony kolejowe oraz pociągi dla metra. Dostarcza również rozwiązania w zakresie sterowania ruchem kolejowym. Firma jest największym inwestorem międzynarodowym w branży transportu szynowego w Polsce. Zatrudnia ponad 1500 osób w zakładach w Katowicach, Łodzi, Warszawie i we Wrocławiu.

Polskie fabryki Bombardiera prowadzą produkcję nadwozi lokomotyw oraz pociągów pasażerskich, szeregu kluczowych komponentów jak np. ramy wózków czy aparatury elektrycznej, zajmują się projektowaniem i produkcję systemów sterowania ruchu kolejowego.

Lokomotywy z rodziny TRAXX, z nadwoziami z Wrocławia, użytkują m.in. LOTOS Kolej, Pol-Miedź Trans, Koleje Mazowieckie, Orlen Koltrans i szereg innych operatorów kolejowych. TRAXX był pierwszą lokomotywą wielosystemową wprowadzoną do ruchu w Polsce przez PKP Cargo. Nowoczesne niskopodłogowe tramwaje FLEXITY z powodzeniem eksploatowane są w Krakowie, Gdańsku i Łodzi. Na większości głównych linii kolejowych w Polsce, a także na 1. oraz 2. linii Metra Warszawskiego użytkowane są systemy sterowania ruchem kolejowym, zaprojektowane i wyprodukowane przez Bombardier Transportation.

Ministerstwo Rozwoju 

Firma Bombardier Transportation Polska, specjalizująca się w rozwiązaniach dla transportu szynowego i lotniczego, zainwestowała ponad 250 mln zł w rozbudowę zakładu we Wrocławiu. W nowej hali produkcyjnej będą powstawać nadwozia pociągów dużych prędkości dla niemieckich kolei Deutsche Bahn. Produkcja ma ruszyć na początku listopada br. Dzięki inwestycji powstanie 100 nowych miejsc pracy i zatrudnienie zwiększy się do 800 etatów. W poniedziałek, 31 października br. fabrykę odwiedził wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.

Wrocławski zakład, jako pierwszy w Polsce, dołączył do światowej elity firm uczestniczących w budowie pociągów dużych prędkości. Nowa inwestycja zakłada nie tylko budowę nowej hali, ale przede wszystkim wiąże się z transferem do Polski najnowszych technologii, w tym spawania laserowego 3D, które do tej pory nie było stosowane w branży przemysłu kolejowego w Polsce. Inwestor planuje rozszerzać współpracę z polskimi partnerami i dostawcami.

„Cieszę się, że światowy lider w branży kolejowej i lotniczej rozszerza swoją działalność w Polsce. Rozbudowa fabryki Bombardiera we Wrocławiu, po LG Chem, Daimlerze i Toyocie, to kolejna duża inwestycja realizowana w ostatnim miesiącu na Dolnym Śląsku. Pokazuje, że Polska cieszy się zaufaniem inwestorów, a polski rząd jest dla nich wiarygodnym partnerem. To także jasny sygnał, że nasz kraj jest otwarty na innowacje w obszarze przemysłu. Ta inwestycja wpisuje się w nasz Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju w obszarze reindustrializacji. Chcemy, aby przemysł był bardziej konkurencyjny i lepiej wykorzystywał innowacje, a tym samym stał się silnym filarem polskiej gospodarki” – powiedział wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.
Podczas wizyty, wicepremier M. Morawiecki spotkał się z Laurentem Trogerem, Prezydentem Bombardier Transportation. Tematem rozmów były plany rozwojowe firmy w Polsce.

Rozbudowa fabryki Bombardiera to kolejna z dużych inwestycji realizowanych w ostatnich miesiącach na Dolnym Śląsku. W październiku LG Chem ogłosił decyzję o rozpoczęciu budowy pierwszej w Europie fabryki, w której będą masowo produkowane baterie do samochodów elektrycznych. Inwestycja o wartości ponad 1,3 mld zł, powstanie w podwrocławskiej gminie Kobierzyce, a jej efektem będzie m. in. ponad 700 nowych miejsc pracy.

Koncern Daimler wybuduje w Jaworze pierwszą w Polsce fabrykę silników Mercedesa. Minimalna wartość inwestycji przekroczy 2 mld zł. Zatrudnienie w nowym zakładzie u inwestora znajdzie kilkaset osób. Z kolei Toyota poinformowała, że w ciągu dwóch lat przeznaczy 650 mln zł na rozbudowę fabryki w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach, gdzie będą produkowane m.in. nowe silniki oraz przekładnie do napędów hybrydowych. Rozmowy o tych inwestycjach w sektorze motoryzacyjnym zostały zapoczątkowane przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego.

Bombardier Transportation w Polsce

Bombardier Transportation – część kanadyjskiego koncernu Bombardier – specjalizuje się w rozwiązaniach dla transportu szynowego. Produkuje m.in.: lokomotywy, wagony kolejowe oraz pociągi dla metra. Dostarcza również rozwiązania w zakresie sterowania ruchem kolejowym. Firma jest największym inwestorem międzynarodowym w branży transportu szynowego w Polsce. Zatrudnia ponad 1500 osób w zakładach w Katowicach, Łodzi, Warszawie i we Wrocławiu.

Polskie fabryki Bombardiera prowadzą produkcję nadwozi lokomotyw oraz pociągów pasażerskich, szeregu kluczowych komponentów jak np. ramy wózków czy aparatury elektrycznej, zajmują się projektowaniem i produkcję systemów sterowania ruchu kolejowego.

Lokomotywy z rodziny TRAXX, z nadwoziami z Wrocławia, użytkują m.in. LOTOS Kolej, Pol-Miedź Trans, Koleje Mazowieckie, Orlen Koltrans i szereg innych operatorów kolejowych. TRAXX był pierwszą lokomotywą wielosystemową wprowadzoną do ruchu w Polsce przez PKP Cargo. Nowoczesne niskopodłogowe tramwaje FLEXITY z powodzeniem eksploatowane są w Krakowie, Gdańsku i Łodzi. Na większości głównych linii kolejowych w Polsce, a także na 1. oraz 2. linii Metra Warszawskiego użytkowane są systemy sterowania ruchem kolejowym, zaprojektowane i wyprodukowane przez Bombardier Transportation.

Ministerstwo Rozwoju 

Najnowsze artykuły