icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Čap: Metrostav chce angażować się w kolejne projekty budowlane w Polsce

Metrostav – czeska spółka budowlana specjalizująca się w realizacji projektów infrastrukturalnych – w konsorcjum z firmą Subterra rozpoczęła prace budowlane przy realizacji najdłuższych tuneli kolejowych w Czechach. Wartość kontraktu wynosi 90 mln euro, a zakończenie robót przewidziano na połowę 2017 roku. Metrostav z powodzeniem realizuje skomplikowane inwestycje tunelowe w Europie – oprócz przedłużenia linii A metra w czeskiej Pradze, spółka odpowiada także za wykonanie dwóch tuneli drogowych na Islandii, dwóch tuneli obwodnicy autostradowej w szwedzkim Sztokholmie, pięciu tuneli metra w Helsinkach w Finlandii oraz tunelu drogowego w Norwegii. W Polsce Metrostav jest generalnym wykonawcą przebudowy drogi S8 i Mostu Grota-Roweckiego w Warszawie.

Prace w ramach inwestycji przewidują wybudowanie dwóch tuneli kolejowych w pobliżu miasteczka Kyšice – zlokalizowanego na terenie zachodnich Czech – o długości 4150 metrów każdy. Do pracy przy projekcie zostaną wykorzystane największe w Czechach tarcze do drążenia tuneli. Założeniem projektu jest modernizacja trasy kolejowej do warunków pozwalających osiągnąć prędkość na poziomie 160km/h, skracając tym samym czas podróży na odcinku Praha-Plzeň do mniej niż 60 minut.

„Doświadczenie Metrostavu w zakresie realizacji tunelowych jest doceniane w wielu krajach w Europie. Co więcej, wymagający, skandynawscy inwestorzy decydują się ponownie korzystać z usług naszej firmy – chwaląc rzetelność i terminowość wykonania. Podobnie w Czechach – realizujemy skomplikowane i ambitne projekty infrastrukturalne, ale też przemysłowe czy mieszkaniowe. Jestem pewien, że Polacy również mogą przekonać się o jakości pracy Metrostav – obserwując codziennie postęp robót na Moście Grota-Roweckiego. Mamy ambicję, by angażować się w kolejne projekty budowlane w Polsce – zwłaszcza że dysponujemy tu na miejscu rozbudowaną infrastrukturą – dlatego uczestniczymy w licznych przetargach”– mówi Radim Čáp, przedstawiciel Metrostav Polska.

W Pradze Metrostav odpowiada także za przebudowę portu lotniczego im. Václava Havla, przedłużenie linii A praskiego metra (wartość kontraktu 873 mln euro) oraz największą inwestycję mieszkaniową w historii Czech – Residence Garden Towers (realizacja o wartości 72 mln euro). W ramach inwestycji na lotnisku w Pradze Metrostav wybuduje dodatkową infrastrukturę na potrzeby lądowania samolotów pasażerskich Airbus A380 oraz trzy nowe pomosty wejściowe dla pasażerów.
Metrostav realizuje obecnie szereg projektów budowlanych w Europie m.in. w Czechach, Niemczech, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Islandii, na Słowacji oraz Białorusi.

Polski oddział Metrostav odpowiada za m.in.:

  • kontynuację projektowania i przebudowy drogi S8 odcinek Powązkowska – Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska w Warszawie wraz z przebudową mostu Grota–Roweckiego;
  • modernizację budowli i urządzeń zbiornikowych wraz z budową innych obiektów w ramach projektu: „Modernizacja zbiornika wodnego Nysa w zakresie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego – etap I”;
  • budowę nowej przeprawy mostowej na Przemszy na trasie Kraków – Chełmek (woj. Małopolskie, droga wojewódzka nr 780) – inwestycja zakończona w listopadzie 2013 roku.

Źródło: Metrostav

Metrostav – czeska spółka budowlana specjalizująca się w realizacji projektów infrastrukturalnych – w konsorcjum z firmą Subterra rozpoczęła prace budowlane przy realizacji najdłuższych tuneli kolejowych w Czechach. Wartość kontraktu wynosi 90 mln euro, a zakończenie robót przewidziano na połowę 2017 roku. Metrostav z powodzeniem realizuje skomplikowane inwestycje tunelowe w Europie – oprócz przedłużenia linii A metra w czeskiej Pradze, spółka odpowiada także za wykonanie dwóch tuneli drogowych na Islandii, dwóch tuneli obwodnicy autostradowej w szwedzkim Sztokholmie, pięciu tuneli metra w Helsinkach w Finlandii oraz tunelu drogowego w Norwegii. W Polsce Metrostav jest generalnym wykonawcą przebudowy drogi S8 i Mostu Grota-Roweckiego w Warszawie.

Prace w ramach inwestycji przewidują wybudowanie dwóch tuneli kolejowych w pobliżu miasteczka Kyšice – zlokalizowanego na terenie zachodnich Czech – o długości 4150 metrów każdy. Do pracy przy projekcie zostaną wykorzystane największe w Czechach tarcze do drążenia tuneli. Założeniem projektu jest modernizacja trasy kolejowej do warunków pozwalających osiągnąć prędkość na poziomie 160km/h, skracając tym samym czas podróży na odcinku Praha-Plzeň do mniej niż 60 minut.

„Doświadczenie Metrostavu w zakresie realizacji tunelowych jest doceniane w wielu krajach w Europie. Co więcej, wymagający, skandynawscy inwestorzy decydują się ponownie korzystać z usług naszej firmy – chwaląc rzetelność i terminowość wykonania. Podobnie w Czechach – realizujemy skomplikowane i ambitne projekty infrastrukturalne, ale też przemysłowe czy mieszkaniowe. Jestem pewien, że Polacy również mogą przekonać się o jakości pracy Metrostav – obserwując codziennie postęp robót na Moście Grota-Roweckiego. Mamy ambicję, by angażować się w kolejne projekty budowlane w Polsce – zwłaszcza że dysponujemy tu na miejscu rozbudowaną infrastrukturą – dlatego uczestniczymy w licznych przetargach”– mówi Radim Čáp, przedstawiciel Metrostav Polska.

W Pradze Metrostav odpowiada także za przebudowę portu lotniczego im. Václava Havla, przedłużenie linii A praskiego metra (wartość kontraktu 873 mln euro) oraz największą inwestycję mieszkaniową w historii Czech – Residence Garden Towers (realizacja o wartości 72 mln euro). W ramach inwestycji na lotnisku w Pradze Metrostav wybuduje dodatkową infrastrukturę na potrzeby lądowania samolotów pasażerskich Airbus A380 oraz trzy nowe pomosty wejściowe dla pasażerów.
Metrostav realizuje obecnie szereg projektów budowlanych w Europie m.in. w Czechach, Niemczech, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Islandii, na Słowacji oraz Białorusi.

Polski oddział Metrostav odpowiada za m.in.:

  • kontynuację projektowania i przebudowy drogi S8 odcinek Powązkowska – Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska w Warszawie wraz z przebudową mostu Grota–Roweckiego;
  • modernizację budowli i urządzeń zbiornikowych wraz z budową innych obiektów w ramach projektu: „Modernizacja zbiornika wodnego Nysa w zakresie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego – etap I”;
  • budowę nowej przeprawy mostowej na Przemszy na trasie Kraków – Chełmek (woj. Małopolskie, droga wojewódzka nr 780) – inwestycja zakończona w listopadzie 2013 roku.

Źródło: Metrostav

Najnowsze artykuły