icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chiny chcą uruchomić pierwszy hyperloop do 2035 roku

Hyperloop to ultraszybki system pociągów magnetycznych (maglev), poruszający się w tunelu próżniowym, co umożliwia mu osiągnięcie ogromnej prędkości. Oczekuje się, że Chiny uruchomią pierwszą linie hyperloop do 2035 roku, poinformował South China Morning Post.

Metropolie w Państwie Środka rozwijają się w bardzo szybkim tempie, co skutkuje ogromnymi korkami i zanieczyszczeniem.  Lokalne samorządy nie są w stanie cały czas rozszerzać sieci metra, jednak istnieje szansa, że najnowsze rozwiązanie niedługo zrewolucjonizują transport miejski w Chinach i krajach Azji.

Według doniesień tunel próżniowy o długości 150 km pozwoli pociągom poruszać się z prędkością do 1000 km/h. Do tej pory pod uwagę wzięto kilka dużych chińskich metropolii, a pierwsza linia prawdopodobnie zostanie zbudowana między Szanghajem a miastem Hangzhou, oddalonym o 175 kilometrów.

Chińscy inżynierowie podkreślają, że dzięki wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa, niskiemu zużyciu energii, poziomu hałasu i zanieczyszczeń, hyperloop będzie jeździł 10 razy szybciej niż tradycyjne pociągi dużych prędkości (średnia prędkość 245 km/h) i pięć razy szybciej niż komercyjne samoloty pasażerskie.

China Daily / Jacek Perzyński

Perzyński: Najnowszy chiński pociąg to rewolucja transportu miejskiego

Hyperloop to ultraszybki system pociągów magnetycznych (maglev), poruszający się w tunelu próżniowym, co umożliwia mu osiągnięcie ogromnej prędkości. Oczekuje się, że Chiny uruchomią pierwszą linie hyperloop do 2035 roku, poinformował South China Morning Post.

Metropolie w Państwie Środka rozwijają się w bardzo szybkim tempie, co skutkuje ogromnymi korkami i zanieczyszczeniem.  Lokalne samorządy nie są w stanie cały czas rozszerzać sieci metra, jednak istnieje szansa, że najnowsze rozwiązanie niedługo zrewolucjonizują transport miejski w Chinach i krajach Azji.

Według doniesień tunel próżniowy o długości 150 km pozwoli pociągom poruszać się z prędkością do 1000 km/h. Do tej pory pod uwagę wzięto kilka dużych chińskich metropolii, a pierwsza linia prawdopodobnie zostanie zbudowana między Szanghajem a miastem Hangzhou, oddalonym o 175 kilometrów.

Chińscy inżynierowie podkreślają, że dzięki wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa, niskiemu zużyciu energii, poziomu hałasu i zanieczyszczeń, hyperloop będzie jeździł 10 razy szybciej niż tradycyjne pociągi dużych prędkości (średnia prędkość 245 km/h) i pięć razy szybciej niż komercyjne samoloty pasażerskie.

China Daily / Jacek Perzyński

Perzyński: Najnowszy chiński pociąg to rewolucja transportu miejskiego

Najnowsze artykuły