AktualnościCyberprzestrzeń

„Przepis na dezinformację”. Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło kampanię edukacyjną

Ekran hakera fot. pixabay.com

Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło nową kampanię edukacyjną „Przepis na dezinformację”. Składa się na nią cykl ośmiu edukacyjnych filmów, które opowiadają o mechanizmach i skutkach manipulowania informacjami w sieci.

Seria filmów edukacyjnych przybliża aktualne tematy, które stają się przedmiotem manipulacji informacyjnej.

– Zaliczamy do nich zmiany klimatu, szczepionki, teorie spiskowe czy imigrację. Widzowie dowiedzą się też, jak działają narzędzia i mechanizmy dezinformacji, w szczególności coraz bardziej powszechna dezinformacja wizualna, farmy trolli, deepfake i fake newsy – poinformował w środę resort.

8 merytorycznych treści

Przekazali, że cykl składa się z ośmiu odcinków: „Apetyczny zestaw” – zdjęcia i metody manipulacji nimi, „Klimatyczna sałatka” – dezinformacja dotycząca zmian klimatu, „Pikantne teorie spiskowe”, „Antyszczepionkowa przystawka”, „Specjalność szefa kuchni – deepfake”, „Specjały z farmy trolli”, „Imigracyjna zapiekanka” oraz „Wiralowy bulion”. Do udziału w kampanii zostali zaproszeni eksperci NASK, przedstawiciele uczelni i medioznawcy.

– Manipulacja informacjami jest coraz bardziej powszechna. Rozprzestrzenianie się dezinformacji może wpływać na nasze codzienne decyzje, a nawet postawy wobec ważnych spraw społecznych, dlatego tak ważne jest podniesienie świadomości na temat zagrożeń związanych z dezinformacją. Chcemy, żeby dla ludzi było jasne, że nie wszystko, co znajdą w sieci jest prawdą. Nie ma lepszego narzędzia walki z dezinformacją niż świadome społeczeństwo – podkreślił cytowany w komunikacie wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

Kampania będzie emitowana do 5 czerwca na głównych antenach Telewizji Polskiej. Projekt został zrealizowany dzięki finansowaniu Ministerstwa Cyfryzacji i jest częścią szerszej akcji edukacyjnej, która ma na celu wzmacnianie odporności społecznej na dezinformację. Na początku maja tego roku Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK zainaugurowały drugą odsłonę ogólnopolskiej kampanii „Nie bądź internetowym trollem”, która ma podnosić świadomość zagrożeń związanych z dezinformacją w sieci.

PAP / Ministerstwo Cyfryzacji / Mateusz Gibała


Powiązane artykuły

Spór unijny o prawa pasażerów linii lotniczych

Zaproponowane przez polską prezydencję w Radzie UE wydłużenie do czterech godzin czasu opóźnienia, po jakim pasażerom linii lotniczych przysługuje odszkodowanie,...
czołg K2, zdjęcie: www.gov.pl

Nowa partia K2 już w drodze do 15. Brygady Zmechanizowanej

Sztab Generalny Wojska Polskiego poinformował na platrormie X, że nowe egzemplarze czołgów K2 Black Panther są już w drodze do...
Samochody Poczty Polskiej, zdjecie: media.poczta-polska.pl

Poczta Polska i Temu łączą siły. Wspólna logistyka ma przyspieszyć e-zakupy

Poczta Polska nawiązała strategiczną współpracę z globalną platformą e-commerce Temu. Celem porozumienia jest zwiększenie niezawodności dostaw, skrócenie czasu realizacji zamówień...

Udostępnij:

Facebook X X X