Derda: Lean Management – standardy efektywności znane z najlepszych światowych firm

18 czerwca 2014, 14:14 Infrastruktura

PKP Cargo testuje nowy system zarządzania przy liniach napraw taboru – Lean Management, znany m.in. z japońskiej Toyoty. Zastosowanie tej metody ma na celu przyśpieszenie produkcji i podwyższenie standardu pracy. Jest ona obecnie testowana w dwóch zakładach naprawy taboru firmy – w Kielcach i Łodzi oraz w dwóch zakładach spółki zależnej: PKP Cargowag – w Gorzowie Wlkp. i Kluczborku.

– Chcemy doprowadzić do sytuacji, w której wszystkie spółki taborowe z Grupy PKP Cargo będą nowoczesnymi przedsiębiorstwami z powodzeniem konkurującymi na rynku i wyznaczającymi standardy jakości – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych.

W jego opinii Lean Management jest jednym z narzędzi, które wprowadza standardy efektywności znane z najlepszych światowych firm.

– Wprowadzenie tej metody wraz z planowanym połączeniem spółek taborowych przyczyni się do wyraźnego wzrostu efektywności Grupy PKP Cargo twierdzi dalej Derda. – Tak duży i sprawny organizm będzie docelowo obsługiwał nie tylko PKP Cargo, ale też klientów spoza Grupy.

– Dlatego musimy być po prostu najlepsi – mówi członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych. W ramach Lean Management PKP Cargo testuje we wspomnianych czterech zakładach szereg narzędzi poprawy organizacji pracy, m.in. planowanie dobowe, zarządzanie na podstawie listy zadań wypracowanej podczas cyklicznych spotkań kierownictwa, monitorujących poziom wykonania planu oraz ogólnie dostępne tzw. tablice operacyjne, prezentujące poziom wykonania planu.