Digital University: Obsługa klienta, marketing i produkt skorzystają na sztucznej inteligencji

3 lutego 2024, 09:30 Alert

W najnowszej publikacji „Masters&Robots: What Matters?” Digital University prezentuje trendy dotyczące transformacji biznesu, innowacji, marketingu, relacji z klientem, hiperpersonalizacji i przywództwa, które mają szansę zmienić to, jak postrzegamy świat i zachodzące w nim procesy. Oto, jak rewolucja technologiczna wpływa na zmiany w zarządzaniu oraz jak liderzy mogą wykorzystać postęp związany z AI.

E-book „Masters&Robots: What Matters?” opracowany przez Digital University to unikatowa na rynku publikacja, będąca syntezą dwudniowej konferencji technologiczno-biznesowej Masters&Robots 2023, która odbyła się w Warszawie w październiku 2023 roku. Wydarzenie zgromadziło ponad 30 polskich i światowych ekspertów w dziedzinach takich jak technologie, biznes, przywództwo, marketing, innowacje, ESG i customer experience.

„Masters&Robots: What Matters?” kondensuje fachową wiedzę przekazaną podczas konferencji i w przystępny sposób omawia najważniejsze trendy dla biznesu, marketingu, relacji z klientem, zarządzania, sztucznej inteligencji, technologii, ekologii i makrotrendów globalnych. – Koncentrujemy się na tym, co ma znaczenie w naszym szybko zmieniającym się świecie nasyconym danymi i treściami. Naszym celem jest zminimalizowanie szumu informacyjnego i przedstawienie najważniejszych trendów wpływających na biznes i społeczeństwo – mówi Jowita Michalska, prezeska Digital University.

AI i trzy obszary kluczowe dla biznesu

Jednym z omawianych w e-booku tematów jest wpływ sztucznej inteligencji na zarządzanie organizacją – od kontekstu automatyzacji prac, po wpływ na umysły liderów i kreatywne myślenie. Eksperci poruszają m.in. takie kwestie jak wonder mindset współczesnych liderów, odpowiedzialne przywództwo, impact investing i potencjał, jaki niesie ze sobą idea nowej techtopii. Wskazują także na obszary, które mają szansę na największą przemianę dzięki technologicznej rewolucji, napędzanej przez generatywną AI.

– Obszary, które mają szansę najbardziej się zmienić to obsługa klienta, marketing i produkt. Tradycyjnie, obsługa klienta była dla firm sporym kosztem, oscylującym wokół 5-15 procent wydatków. Marketing pochłaniał 10-30 procent, a rozwój produktu 15-35 procent. Jednak wraz z rozwojem sztucznej inteligencji i jej integracją ze strategiami obsługi klienta, ten krajobraz się zmienia. Już wkrótce możemy zaobserwować tam znaczący spadek kosztów i znaczne przyspieszenie działań – właśnie dzięki AI – mówi Emin Aliev, dyrektor ds. rozwoju biznesu (CBDO) w Evido, którego podsumowanie wykładu znalazło się w e-booku „Masters&Robots: What Matters?”.

Jak zauważa Emin Aliev, jeszcze niedawno wprowadzenie nowego cyfrowego produktu na rynek wiązało się z mrówczą pracą zespołów i zabierało 8-12 miesięcy. Dziś proces ten można znacząco skrócić, co ogromnie obniża koszty i uwalnia czas na kreatywne myślenie. To jednak dopiero początek – kolejną granicą w rozwoju produktu będzie wirtualne środowisko, gdzie zespoły będą testować produkty dzięki cyfrowym personom. Już dziś zresztą możliwe jest utworzenie cyfrowej kopii przedsiębiorstwa, by zmierzyć procesy i wprowadzić usprawnienia. Liderem takich rozwiązań jest polska firma DBR777 Robotics, której założyciel, Piotr Wiśniewski, mówi wprost, że znalazł odpowiedź na pytanie od dawna nurtujące świat przemysłu. Więcej na ten temat – w publikacji Digital University.

Unikatowa perspektywa ekspercka

W e-booku, oprócz tematyki AI czy automatyzacji, znajdziemy także inne przekrojowe tematy, dotyczące m.in. regulacji prawnych nowych technologii, wpływu AI na relacje marek z klientami czy innowacji w tradycyjnych branżach takich jak bankowość i ubezpieczenia. Jak liderzy mogą wykorzystać AI, by uwolnić czas na głębokie myślenie? Dlaczego potrzebujemy wonder mindset i jakie dylematy stoją przed przywódcami, którzy chcą płynąć na fali technocentralizmu? Jaka przyszłość czeka nas w kontekście ESG i koncepcji Beyond Green, oraz: co jest istotą rewolucji AI, i jak biznes może z tego skorzystać? Na te i inne pytania odpowiedzi szuka ponad 30 ekspertów, wśród nich: Scott Galloway, Monica Parker, Supreet Singh Manchanda, Aubrey de Grey, Emin Aliev, Magda Dziewguć, Piotr Wiśniewski, Fabienne Goux-Baudiment i inni.s

18 prelekcji na temat zmieniającego się świata

E-book podzielony został na pięć głównych rozdziałów, w których analizowanych jest dziesięć najważniejszych trendów wpływających na naszą rzeczywistość. Każdemu rozdziałowi towarzyszą eksperckie artykuły zawierające niepublikowane wcześniej treści, których próżno szukać w Internecie. Znajdziemy tu 18 podsumowań prelekcji na tematy związane z biznesem, innowacjami, technologią, marketingiem, zdrowiem i zarządzaniem, opisanych z perspektywy humanistycznej i przywódczej.

„Masters&Robots: What Matters?” to ponad 130 stron wiedzy na temat zjawisk, które kształtują teraźniejszość i przyszłość biznesu. E-book jest dostępny tutaj.

Digital University to organizacja edukacyjna w Polsce, oferująca doświadczenie edukacyjne na poziomie światowym oraz dogłębną wiedzę w dziedzinie cyfrowej transformacji i budowania cyfrowego sposobu myślenia. Portfolio firmy obejmuje biuro speakerskie reprezentujące ponad 100 polskich i zagranicznych ekspertów, warsztaty i kompleksowe programy edukacyjne, w tym program online Digital Transformation Leader, oraz konferencję Masters&Robots poświęconą transformacji cyfrowej i trendom związanym z nowymi technologiami, na którą przyjeżdżają do Polski najwybitniejsi światowi eksperci.

Digital University / BiznesAlert.pl

Badanie Google: Większość Polaków wierzy, że sztuczna inteligencja zmieni ich życie