AlertEnergetykaMotoryzacjaWykop

Elektromobilność w Niemczech rozwija się dzięki dopłatom sięgającym 9000 euro

Ładowanie samochodu elektrycznego. Źródło: freepik.com

Ładowanie samochodu elektrycznego. Źródło: freepik.com

Niemiecka gazeta Handelsblatt informuje, że prawdopodobnie przed upływem bieżącego roku po niemieckich ulicach i drogach będzie jeździć milion samochodów elektrycznych. Ten cel kanclerz Angela Merkel wyznaczyła już w 2010 roku. Spełnienie go przedłużyło się co prawda o dwa lata, ale sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech od zeszłego roku systematycznie rośnie. Tylko za jaką cenę? – pyta Handelsblatt. Sprzedaż e-aut jest w Niemczech związana z dopłatami sięgającymi 9000 euro. Bez tych wysokich subwencji sprzedaż e-aut może spaść do poziomu poniżej 2 procent wszystkich sprzedanych nowych samochodów, obawia się Handelsblatt”.

Portal Heise Online o profilu technologicznym zwraca uwagę na to, że nie każdy właściciel samochodu tradycyjnego będzie w przyszłości chciał go wymienić na elektryka. W aktualnych sondażach 58 procent Niemców podaje, że nie chce jeździć samochodem elektrycznym. Jak podaje gazeta Die Zeit, samochód elektryczny oznacza dla kierowców konieczność zmiany wielu starych przyzwyczajeń i nawyków, na przykład jeśli chodzi o ładowanie samochodu. Instalacje wallboxów w kamienicach i miejscach pracy są dla olbrzymiej większości Niemców zbyt kosztowne. Z kolei szukanie możliwości ładowania za pomocą aplikacji, jest na dłuższą metę bardziej uciążliwym i bardziej czasochłonnym zajęciem niż konwencjonalne tankowanie.

Praktycznymi wyzwaniami dla samochodów elektrycznych w okresie zimowym zajęła się w ostatnim tygodniu także niemiecka sieć redakcyjna RND. Radziła szczegółowo, jak należy sobie radzić z krótszym zasięgiem i gorszym ogrzewaniem, gdy temperatury utrzymują się poniżej zera. Wszystkiemu można zaradzić za pomocą aplikacji i ciągłej aktualizacji ustawień w aucie elektrycznym. Okazuje się jednak, że wielu kierowców nie chce poświęcać czasu na pozyskiwanie tej nowej wiedzy i uczyć się np. koordynacji i konfiguracji ogrzewania samochodu poprzez dodatkową aplikację. 

Handelsblatt/Die Zeit/Heise Online/Aleksandra Fedorska

Mizak: Czy elektromobilność jest przyjazna klimatycznie?


Powiązane artykuły

Analitycy: Rachunki za energię są wyższe przez koszty systemowe

Centrum Strategii Rozwojowych przedstawiło raport, w którym poddaje analizie koszty systemowe przesyłu, bilansowania i wsparcia energii ze źródeł odnawialnych. Autorzy...
Narodowe Centrum Badan Jadrowych w Swierku. N/z: wejscie do reaktora jadrowego "Maria". Fot. Bartosz Krupa/East News. Swierk 31.05.2015.

Czy Niemcy zyskały na wstrzymaniu reaktora Maria? NCBJ odpowiada

Reaktor Maria w Otwocku, produkujący radioizotopy na potrzeby medycyny i przemysłu, oczekuje zezwolenia na ponowny start po przymusowej, nadprogramowej przerwie....

MAEA zwołuje specjalne posiedzenie w sprawie ataku Izraela na Iran

Izrael przeprowadził atak na Iran, celem były m.in. placówki zajmujące się pracą nad uranem. MAEA poinformowała, że zwoła w tej...

Udostępnij:

Facebook X X X